دی‌‌مارت در ردیف قطب‌های اصلی منطقه در...

دی‌‌مارت در ردیف قطب‌های اصلی منطقه در...

دی‌‌مارت در ردیف قطب‌های اصلی منطقه در فروشگاه‌داری

فروشگاه دی‌مارت یکی از مجموعه‌های گروه شکوفا از سال ۱۳۹۴ با هدف رشد و ارتقای سطح فروشگاه‌داری و ارائه محصولاتی باکیفیت در سطح مشتریان با نام «دی‌مارت» کار خود را آغاز کرد. اکنون با گذشت پنج‌سال از افتتاح یک شعبه این فروشگاه توانسته است با قوت و به‌کارگیری مکانیسم­ها و زیرساخت‌هایی که توسط مدیران این مجموعه براساس تحقیقات میدانی، استفاده از تجربیات افراد متخصص و همچنین تجربیات بیزینس‌های مشابه موفق و حتی غیرموفق، بهره‌گیری از دانش روز دنیا در استفاده از فضاها، ایجاد شخصیت برند، بومی‌سازی خدمت‌رسانی، به‌کارگیری پرسنل با فرهنگ مشابه، تعاملات متقابل با تامین‌کنندگان و بسیاری بررسی‌های دیگر پایه‌گذاری شده، به یکی از قطب‌های اصلی منطقه در حوزه فروشگاه‌داری تبدیل شود. در موقعیت کنونی «دی‌مارت» باتوجه به کارنامه موفق از زمان افتتاح بدون هیچگونه لغزش و اتفاق تاثیرگذار در عملکرد روزانه با استفاده از سال‌ها تجربه، آموزش و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به این حوزه که به نتایج چشمگیر طی چند سال اخیر منجر شده و به پشتوانه تیم متخصص، اطلاعات و تجربیات حاصل شده در این زمینه تصمیم به افزایش شعب خود به صورت زنجیره‌ای یا نمایندگی را دارد. حمیدرضا نبیان مدیرکل دی‌مارت طی این گفت‌وگو توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه می‌آید.

روند شکل‌گیری فروشگاه‌ دی‌مارت با وجود تعدد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به چه صورت بوده است؟

در حال حاضر با توجه به فعالیت و رقابت برندهای متنوع داخلی و خارجی در این زمینه با شعب‌ متعدد و استراتژی‌های مختلف، «دی‌مارت» با هدف و سیاست کیفیت‌محوری و مشتری‌مداری با همان تک شعبه نهایت تلاش خود را برای اثبات خود به دیگران انجام داده و تعداد بالای مشتریان وفادار «دی‌مارت» خود گواه این حقیقت است. اکنون که برند «دی‌مارت» برندی دوست‌داشتنی و مورد اعتماد برای مشتریان شده است، تصمیم بر آن شد تا با افزایش شعب، مشتریان جدیدی برای خود پیدا کنیم و حس زیبای خرید در محیطی متفاوت را به آنها هدیه دهیم.

فروشگاه‌های دی‌مارت براساس چه کانسپت‌ها و با چه متراژ و ابعادی در لوکیشن‌ها راه‌اندازی می‌شوند؟

تقریباً همه افراد به این موضوع واقف هستند که در خرید لذتی هست که امروزه با توجه به عادی شدن این تجربه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود، سیاست‌های فروشگاهی «دی‌مارت» همیشه بر محور زنده نگداشتن این تجربه دلنشین است، پس برای تحقق این تجربه باید فضای اختصاص داده شده به میزانی باشد که با بهینه‌سازی زمان خرید و ارتقای کیفی خدمت تمامی نیازهای مشتری تامین شود. با توجه به مطالعات و تحقیقات تیم به این نتیجه دست یافتیم که فعلاً در مناطق یک، دو و سه فروشگاه‌های خود را در متراژهای حداقل ۱۰۰۰ و حداکثر ۲۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی کنیم.

درحال حاضر شعبه دی‌مارت در کدام مناطق راه‌اندازی شده‌اند؟

در حال حاضر شعبه مرکزی دی‌مارت در خیابان ۱۳ ولنجک نبش ساسان با محیطی پرانرژی، آرام و در عین حال سرشار از زندگی، مشغول به فعالیت است و تمهیدات لازم جهت اعطای نمایندگی «دی‌مارت» در مناطق دیگر تهران نیز در نظر گرفته شده است.

در رابطه با ویژگی‌های برند دی‌مارت برای مخاطبان تجارت طلایی توضیح داده و بفرمایید تامین کالا از سوی این فروشگاه به چه صورت انجام می‌شود؟

از ویژگی‌های برند «دی‌مارت» می‌توان به تازه بودن محصولات روز (میوه، سبزیجات و بخش‌های پروتئینی)، تنوع برند، مشتری‌مداری و کیفیت بالای محصولات اشاره کرد که تیم بازرگانی «دی‌مارت» با وسواس بسیار بالا و در نظر گرفتن اصل مذاکره برد- برد با تامین‌کنندگان و حمایت از کالای ایرانی پس از مذاکره و انعقاد قرارداد در فروشگاه تامین می‌کند.

از نظر شما فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی سال‌های اخیر چقدر توانسته‌اند موفق عمل کرده و سبد کالایی خانواده را پربارتر کنند؟

در سال‌های اخیر صنعت ریتیل و فروشگاه‌داری رشد بسیار خوبی داشته است و با حضور برندهای متفاوت داخلی و خارجی که اتفاقاً استراتژی‌های متفاوتی هم دارند با یکدیگر در جذب مشتری رقابت می‌کنند، ولی با این همه هنوز سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای از بازار به ۲۰درصد هم نرسیده است که این به این معناست عرصه رقابت در سال‌های آینده بیش از پیش خواهد شد و شاهد تحولات خوب و تاثیرگذاری در این صنعت خواهیم بود.

چالش‌های پیش روی صنعت خرده فروشی در حوزه فروشگاهی از نظر شما کدامند؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در سال‌های آینده فروشگاه‌های زنجیره‌ای با آن رو‌به‌رو خواهند شد بحث نیروی انسانی مجرب و آموزش‌دیده خواهد بود که با افزایش برند‌ها قطعا کمتر در دسترس خواهد بود پس با آینده‌نگری و آموزش و تربیت نیروهای فروشگاه می‌توان پیشاپیش برای جلوگیری از این مشکل اقداماتی را انجام داد. همچنین مواردی همچون نبود یا کمبود آمار و اطلاعات در خصوص فرآیندهای توزیع و فعالان آن، بروکراسی پیچیده اداری در ارائه مجوز تاسیس فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای و رشد و توسعه مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های تخصصی، رشد و قدرت گرفتن فروش‌ آنلاین و وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها که تاثیر بسزایی برای تامین کالا ایجاد می‌کند از دیگر چالش‌های پیش ‌روی این صنعت است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات