توجه به فن بازار به توسعه زیست بوم فناوری منجرمی شود

توجه به فن بازار به توسعه زیست بوم فناوری منجرمی شود


رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: بلوغ زیست بوم فناوری استان قم در فن بازار متبلور می شود
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، دکتر سیدحسین اخوان علوی با تاکید بر اینکه بازیگران مهمی در زیست بوم فناوری استان در حال نقش آفرینی هستند، افزود:پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز رشد استان و پارک علوم فناوری، شتابدهنده فناوری و چندین مرکز نوآوری از جمله بازیگران این زیست هستند.

وی  ادامه داد: چهار شتابدهنده فناوری، هفت مرکز رشد، صندوق پژوهش و فناوری کریمه، چندین مرکز نوآوری، افتتاح اولین مرکز رشد مدیریت حوزه علمیه قم، وجود ۹۳ شرکت دانش بنیان از جمله ظرفیت های زیست بوم فناوری قم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون این استان از نظرتعداد شرکت‌های دانش بنیان دارای رتبه ۹ کشوری است، افزود: ۲۰ شرکت با برند صنایع خلاق در استان وجود دارد که در این زمینه استان قم رتبه پنجم کشوری است.

اخوان علوی با تاکید بر اینکه این استان جایگاه قابل قبولی در بین استان کشور در زمینه تعداد شرکت های خلاق دارد، گفت: شرکت های فنی-تخصصی خوبی درقم در حال فعالیت است ضمن اینکه وجود ۷۰۰ نخبه تحت پوشش بنیاد نخبگان این استان از جمله ظرفیت‌های مهم علمی این استان است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ مخترع در استان وجود دارد که اختراع آنها ثبت شده ضمن اینکه از این تعداد ۷۰  اختراع، داوری آنها نیز انجام شده‌است.

رییس پارک علم و فناوری استان قم، با اشاره به وجود ۱۱ شهرک صنعتی و همچنین وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: وجود بیش از ۳۰۰ موسسه تحقیقاتی در استان قم و همچنین تحصیل ۱۲۰ هزار طلبه از ۱۰۰ کشور جهان در این استان از جمله ظرفیت های کم نظیر قم است.

اخوان ادامه داد: دانشگاه جامعه المصطفی به عنوان یکی از دانشگاه های مهم حوزوی که فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح بین المللی برخوردار است از دیگر ظرفیت های مهم این استان است.

وی با بیان اینکه فن بازار قم در سال ۹۱ ایجاد شده بود ولی به دلایلی فعالیت آن متوقف شد که به دلیل اهمیت این فن بازار، فعال سازی و راه اندازی مجدد آن در دستور کار قرار گرفت.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات