بهره‌برداری از زیما‌مال تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰

بهره‌برداری از زیما‌مال تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰

بهره‌برداری از زیما‌مال تا بهمن‌ماه ۱۴۰۰

پروژه مرکزخرید زیما در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع و با موقعیت بی‌نظیر تجاری واقع در ضلع شمال غربی فلکه اول صادقیه در حال تکمیل و ساخت است. این پروژه که در ۱۸ طبقه تعریف شده است به‌عنوان مجتمعی چندمنظوره، نوساز با امکانات رفاهی-خدماتی در کنار سایر مراکز تجاری، با نگاهی به شرایط کاسبان و سبد معیشتی مردم می‌تواند موجبات رونق کسب‌وکار و ایجاد مشتریان وفادار را برای زیما فراهم کند. در گفت‌وگوی زیر توضیحات مفصلی پیرامون وضعیت فعلی این مجموعه آمده است که از نگاه‌تان می‌گذرد.

لطفا خودتان را با ارائه یک بیوگرافی کامل معرفی کنید.

اینجانب علی علمی‌زاده، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه تورنتو کانادا هستم. بنده با فروش محصولات کارخانه تولیدی آجر سفال فعالیت اقتصادی را آغاز کرده و پس از آن وارد صنعت ساخت شده و درخصوص پروژه‌هایی که به نوعی عام‌المنفعه نام می‌گیرند تجربه حضور در تیم فنی، اجرایی و تجهیز دو بیمارستان در تهران را دارم.

در حال حاضر هم در زیمامال یکی دیگر از پروژه‌هایی که در بخش تجاری به‌عنوان پروژه‌ای خدماتی – رفاهی در قلب منطقه غرب تهران در حال ساخت است، فعال هستم.

پیرامون مشخصات پروژه زیمامال و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده توضیحاتی ارائه فرمایید.

زیما در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع، سه‌بر با موقعیت بی‌نظیر تجاری واقع در ضلع شمال غربی فلکه اول صادقیه، منطقه دو تهران جانمایی شده و در حال تکمیل و ساخت است.

زیما در ۱۸ طبقه تعریف شده است که ۱۰ طبقه آن منفی و هشت طبقه مثبت است. از طبقه منفی‌۱۰ تا منفی‌۳، هشت طبقه پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ خودرو قرار گرفته است. طبقات منفی‌۱ و منفی‌۲ با توجه به پیشینه تجاری منطقه صادقیه در صنف طلا و جواهر به همین صنف اختصاص داده شده است.

طبقات تجاری برای صنوف دیگر و برندها از طبقه همکف تا ۴ روی همکف درنظر گرفته شده و طبقه پنجم روی همکف فودکورت زیماست با فضایی بالغ بر ۱۰۰۰مترمربع جهت پذیرایی و نشیمن مشتریان و دو تراس که ویو شمال و جنوب تهران را دارد. ۱۰ واحد رستورانی در این طبقه جانمایی شده است.

پردیس سینمایی زیما نیز در طبقه ۶ روی همکف واقع شده و در طبقه پایانی روف‌گاردن قرار دارد.

زیمامال به‌عنوان یک پروژه در محله غربی تهران به نظر شما با چه میزان استقبال از سوی مشتریان روبه‌رو خواهد شد؟ (با توجه به حضور مراکز خرید متعدد در منطقه ۵)

حدفاصل فلکه دوم تا اول صادقیه سالیان طولانی منطقه‌ای شلوغ و تجاری بوده به‌گونه‌ای که در روزهای نزدیک عید نوروز تردد خودرو در این منطقه ممنوع می‌شود. با توجه به مطالعات انجام‌شده پیش از انتخاب محل پروژه، موقعیت زیما به جهت ساخت سازه‌ای تجاری و مدرن مورد توجه سرمایه‌گذار مجموعه واقع شده است. لذا انتظار می‌رود حتی با حضور مراکز متعدد منطقه، زیما با ارائه خدماتی از قبیل هشت‌طبقه پارکینگ مختص مشتریان، فودکورت و پردیس سینمایی و ایجاد فضای کسب‌و‌کار به‌روز برای کسبه، در جذب مشتریان موفق عمل کند.

در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت چه اقداماتی از سوی مجموعه زیمامال انجام شده است؟

همان‌طور که در ابتدای صحبت‌ها اشاره کردم مجتمع‌های تجاری عام‌المنفعه بوده و دیدگاه‌ها درخصوص این مراکز از فردی به عام باید تغییر کند. در واقع این مراکز جزو دارایی‌های شهری محسوب شده و این تغییر دیدگاه اثرات خود را در فرآیند مدیریت شهری باید نشان دهد. این تغییر رویکرد از نظر سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه باید از بدو مطالعات مقدماتی، صدور مجوزها تا ساخت و بهره‌برداری روی این مراکز چندمنظوره ملموس‌تر باشد. مراکز خرید با توجه به جغرافیای خود و فرهنگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار مشتری داشته باشد. زیما در نظر دارد احترام و خدمت‌رسانی به مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده و این امر را از بدو تولد تا زمان بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مشتری در جهت فرهنگ‌سازی منطقه‌ای محقق سازد.

از دیدگاه شما زیمامال پس از افتتاح در چه جایگاهی در میان مراکز خرید بزرگ و پرطرفدار تهران قرار خواهد گرفت؟ هدف‌گذاری شما برای رسیدن به رتبه برتر چیست؟

مدیریت بهره‌برداری از زیما با وجود موقعیت تجاری بی نظیر نقش موثری در جذب مشتریان و ایجاد پاخور خواهد داشت. با این وجود شرایط اقتصادی، عوامل خارجی مانند اپیدمی کرونا، قدرت خرید مردم و شرایط کسبه تاثیر بسزایی در ایجاد پاخور مراکز خرید از جمله زیما دارد. مجتمع‌های تجاری منطقه صادقیه پیشینه‌ای قوی دارند و دارای مشتری‌های وفادار از تهران و استان البرز هستند و حضور زیما به‌عنوان مجتمعی چند‌منظوره، نوساز با امکانات رفاهی-خدماتی در کنار سایر مراکز تجاری، با نگاهی به شرایط کاسبان و سبد معیشتی مردم می‌تواند موجبات رونق کسبی و ایجاد مشتریان وفادار را برای زیما فراهم کند.

در حوزه آموزش منابع انسانی و جذب پرسنل چه تمهیداتی از سوی شما اندیشیده شده است؟

پروژه‌های تجاری اگر به دو مرحله ساخت و بهره‌برداری تقسیم شوند این دو مرحله لاینفک بوده و از آغاز پروژه بهره‌برداری و ارائه باید مدنظر قرار گیرد. با توجه به اینکه زیما در مرحله ساخت است درخصوص مدیریت منابع انسانی به این مرحله می‌پردازیم. واحدها در چارت سازمانی به مدیریت پروژه، کنترل پروژه، مشاوران، بخش فنی و مهندسی، مدیریت پیمان، تدارکات، انبار، حسابداری، حقوقی و حراست تقسیم شده است. نیروی انسانی باتجربه، کارآزموده و وفادار سرمایه یک سازمان محسوب شده و ما در زیما تلاش داشتیم از سنیورهای باتجربه در کنار نیروی جوان کارآزموده استفاده کنیم و نیروها با توجه به حساسیت شغلی تامین شده است.

گروه فنی و مهندسی و مدیریت پیمان با توجه به تجربه کار در پالادیوم با چالش‌های پیش رو در پروژه‌های تجاری آشنا بوده و از مشاوره مشاوران در زیما بی‌بهره نبوده‌اند.

با وجود این در جهت رشد و توسعه نیروهای فنی و طراحان، شرکت در کلاس‌های آموزشی و سفرهای مطالعاتی در این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به سابقه ۳۰ ساله شرکت سازنده در صنعت ساختمان در اکثر واحدهای زیر نظر کارفرما اعم از حسابداری، انبار، حراست و... از نیروهای وفادار و با تجربه استفاده شده است.

بدیهی است در مرحله بهره‌برداری نیز تامین نیروی انسانی امری مهم در مدیریت بهره‌برداری مجموعه بوده و واحد منابع انسانی نقش بسزایی در مرحله بهره‌برداری و آموزش و پرورش نیروی وفادار و باتجربه برای سازمان ایفا می‌کند.

ویژگی منحصر‌به‌فرد این پروژه به‌عنوان یک پروژه بزرگ تجاری و جذاب چیست؟

معماری طبقات زیما تلفیقی از واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ است که این امر در یک مجتمع تجاری مدرن با توجه به شرایط اقتصادی امکان حضور کسبه محلی، خرده‌فروشان، برندهای متوسط و قوی را میسر می‌سازد. موضوعی که با توجه به حضور مراکز خرید متعدد و فضای رقابتی، حضور و فعالیت را برای کاسبان محترم سهل‌تر و امکان‌پذیر می‌سازد.

علاوه بر امر فوق، با توجه به رویکرد چند ساله مراکز خرید در ایران و تبدیل شدن این مجموعه‌ها به فضایی چند‌منظوره برای وقت گذراندن خانواده‌ها و جوانان ایرانی، هشت طبقه پارکینگ در منطقه شلوغ صادقیه، فودکورتی با دو تراس و ۱۰۰۰ مترمربع فضای نشیمن در کنار فست‌فودهای خیابانی ستارخان با امکانات ناچیز و نیز پردیس سینمایی از ویژگی‌های زیما بوده که برطرف کننده نیاز خانواده و جوانان منطقه خواهد بود.

در حال حاضر چند درصد از پروژه زیمامال تکمیل شده است؟

در حال حاضر کلیه آیتم‌های اساسی مجموعه که نوسانات ارزی و بازار در قیمت‌شان تاثیرگذار بوده اعم از پله‌برقی‌ها، آسانسورها، چیلرها، هواساز، به‌طور کلی تاسیسات مکانیکی مجموعه، سیستم اعلام و اطفای آتش‌نشانی، متریال‌های مربوط به نازک‌کاری و به‌طور کلی تمامی آیتم‌های هزینه‌بر مجموعه خریداری شده است و پروژه در مرحله ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی است. پارکینگ و نمای زیما در حال اتمام و در طبقات در بخش نازک‌کاری فعال هستیم.

پروژه زیمامال چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید؟

زیما تابستان ۱۴۰۰ آماده تحویل موقت و اتمام ۹۵درصدی بخش ساخت است. پایان سال آینده بهمن ماه در صورت عدم وجود عوامل محیطی خارجی به حول و قوه الهی آماده بهره‌برداری هستیم.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات