نظر کسب و کارها درباره تبلیغات در کافه بازار

نظر کسب و کارها درباره تبلیغات در کافه بازار

؛ این یعنی بزرگ‌ترین پلتفرم انتشار و فروش اپلیکیشن در ایران، محلی استثنائی برای تبلیغ اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود و کسب‌وکارها می‌توانند برای آگاهی دادن درباره‌ی برند خود به خیل عظیمی از کاربران فضای مجازی در بازار عمل کنند. محمد حسن‌پور، مدیر دیجیتال مارکتینگ ایزی تریدر، سامانه معاملات آنلاین کارگزاری مفید، اعتقاد دارد که تبلیغات در کافه‌بازار توانایی محاسبه‌ی جذب مشتری و هدفمند نشان دادن تبلیغ به مخاطب دارد. : آیسان سبایی، مدیر مارکتینگ آچاره، اعتقاد دارد که این دو حوزه‌ی بسیار متفاوت، یعنی یکی آنلاین و دیگری آفلاین، هر کدام رویکرد و اهداف متفاوت و همچنین اثربخشی و مخاطب هدف خود را دارند. مدیر مارکتینگ آچاره، مزیت تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات در کافه بازار را نزدیکی بیشتر کسب‌وکار به مخاطب هدف عنوان می‌کند. او می‌گوید در این دسته تبلیغات، نرخ تبدیل فرد مشاهده‌کننده به کاربر بالقوه بسیار بالاتر از مشاهده‌ی تبلیغات ازطریق بیلبورد یا تلویزیون است. : مدیر مارکتینگ ترب، یکی از تفاوت‌های اصلی تبلیغات کافه بازار با بیلبورد یا تلویزیون را، قابل اندازه‌گیری بودن عملکرد تبلیغات و محتواهای تبلیغاتی عنوان می‌کند. : مدیر دیجیتال مارکتینگ ایزی تریدر اعتقاد دارد که تبلیغات در کافه‌بازار به ‌دلیل هدفمند بودن، با احتمال بیشتری نسبت به برخی کانال‌های دیجیتال، مشتری وفادار جذب می‌کند. : مدیر مارکتینگ آچاره می‌گوید در این نوع تبلیغ، کاربر با شناخت قبلی، برنامه را جست‌وجو و به‌طور هدفمند نصب کرده است. آیسان سبایی اضافه می‌کند که نرخ بازگشت این مشتریان بسیار بالا و نرخ پاک کردن برنامه به نسبت سایر کانال‌های ورودی کمتر است. : به ‌گفته‌ی حسن‌پور، تبلیغات در گشت‌وگذار بازار این مزیت را دارد که با استفاده از تجربه‌ی کاربران کافه‌بازار، برنامه‌های پیشنهادی کاربردی و مرتبط به آن‌ها نمایش داده می‌شود تا نصب‌های مرتبط‌‌تر و باکیفیت انجام شود. مدیر دیجیتال مارکتینگ ایزی تریدر درباره‌ی سرویس تبلیغ در جست‌وجو یا سرچ ادز می‌گوید: محمد حسن‌پور تبلیغات ویدئویی کافه بازار را دارای مخاطب‌های خاص خود توصیف می‌کند؛ به ‌گفته‌ی او، این سرویس هم مانند دیگر پلتفرم‌هایی که تبلیغات ویدئویی به نمایش می‌گذارند، pre roll و mid roll دارد (تبلیغ : مدیر مارکتینگ آچاره از تجربه‌ی تبلیغات ویدئویی بازار، تنها به نصب بالا اشاره می‌کند. به ‌گفته‌ی سبایی، تبلیغات ویدئویی برای آچاره، منجر به تبدیل کاربر به هدفی‌های این پلتفرم مانند دریافت سفارش و … نداشت. در عین حال، تبلیغات در جست‌وجوی کافه‌بازار برای دو سال مورد استفاده‌ی این پلتفرم قرار دارد و بسیار اثربخش واقع شده است؛ بااین‌حال سبایی به وجود یک مشکل جدید در تجربه‌ی کاربری با فروش کلیدواژه‌های مورد جست‌وجو اشاره می‌کند: کامرانی می‌گوید تبلیغ ویدئویی در صورت جذاب بودن پیام و پیشنهادی که ارائه می‌کند، می‌تواند منجر به نصب اپلیکیشن توسط کاربر و استفاده از محصول شود و بیشتر هم در ذهن افراد می‌ماند. بااین‌حال وی اشاره می‌کند که این نوع تبلیغ، آگاهی‌بخشی کمتری نسبت به تبلیغات ویدئویی دارد اما هدفمندتر است. حسن‌پور می‌گوید در بازار این موقعیت پیش می‌آید که کاربر مستقیما برنامه را نصب می‌کند. : مدیر مارکتینگ آچاره نیز عقیده دارد که وقتی کاربر مستقیما به‌دنبال برنامه‌ی آن‌ها بوده و با جست‌وجوی کلمه هم آن‌ها را پیدا کرده است. : مدیر مارکتینگ ترب نیز باور دارد که تبلیغات کافه بازار برای کسب‌وکارهایی مانند ترب که اپلیکیشن آن‌ها چنل اصلی‌شان محسوب می‌شود، قدمی نزدیک‌تر به نصب برنامه است چرا که نصب اپ در داخل استور صورت می‌گیرد؛ درنتیجه، چنل خوبی برای تبلیغات اپ‌ها به شمار می‌آید. کامرانی تاکید می‌کند که تمایز اصلی تبلیغ در بازار این است که نصب در همان مکانی انجام می‌شود که تبلیغ انجام شده؛ درنتیجه نرخ تبدیل بهتری نسبت به سایر چنل‌ها به ‌دست می‌دهد. : مدیر دیجیتال مارکتینگ ایزی‌تدریدر می‌گوید این پلتفرم هنوز تبلیغات ویدئویی انجام نداده اما احتمالا برای ترافیک بالای کافه بازار آن را انجام می‌دهد. : سبایی هم می‌گوید آچاره به‌منظور ایجاد آگاهی نسبت به برند و در نهایت نصب اپلیکیشن و تبدیل به کاربر این کار را انجام می‌دهد. : به ‌گفته‌ی مدیر مارکتینگ ترب، تبلیغات ویدئویی کافه بازار به‌زودی دسته‌بندی جنسیتی و بازه‌ی سنی را هم اضافه می‌کند که می‌تواند به چنل مناسبی برای کسب‌وکارها برای اجرای تبلیغات برای مشتری‌های هدف‌شان تبدیل شود. در کل تبلیغات ویدئویی برای ایجاد آگاهی از سرویس و محصول، چنل خوبی محسوب می‌شود و اگر محصول اپلیکیشن هم باشد، که در همان جا نصب هم می‌شود و این مزیتش را دو چندان می‌کند. با آنکه آچاره و ترب هنوز نتوانسته‌اند این سرویس را مورد استفاده قرار دهند و اطلاعات بیشتری به دست آورند، مدیر دیجیتال مارکتینگ ایزی‌تدریدر می‌گوید این سرویس شیوه‌ی مناسبی برای پیدا کردن کاربرانی است که قبلا در دسترس نبودند تا با پیشنهادهای کافه بازار به کاربران، عملیات نصب انجام شود. اگر بخواهیم مهم‌ترین جذابیت‌های تبلیغ در بازار برای کسب‌وکارها را برشماریم، باید به جذب هدفمند مشتری با هزینه‌ی پایین، نمایش تبلیغ متناسب با ویژگی‌های کاربر و پیدا کردن مشتری وفادار، قابل اندازه‌گیری بودن عملکرد تبلیغات و آگاهی‌بخشی نسبت به برند اشاره کرد؛ آن هم درحالی‌که ممکن است کاربر هرگز برنامه را نصب نکند. به بیان بهتر تبلیغات در کافه‌بازار با توجه به اینکه پلتفرمی برای نصب اپلیکیشن است، می‌توان به‌عنوان یک میان‌بر برای اپلیکیشن‌ها خواند که بنابر تحقیقات خود می‌توانند از روش‌های متنوع تبلیغاتی به منظور جذب کاربر بیشتر و بالا بردن نرخ تبدیل خود استفاده کنند.

متن کامل خبر در سایت زومیت

    منبع خبر

    زومیت

    زومیت

    مرجع اخبار تکنولوژی، رویداد‌ فناوری و بررسی گجت‌

    نظرات