شخصی‌سازی مد، ارمغان جدیدی برای صنعت...

شخصی‌سازی مد، ارمغان جدیدی برای صنعت...

شخصی‌سازی مد، ارمغان جدیدی برای صنعت پوشاک دنیا

برندی به نام « Stitch fix » که در واقع یک فروشگاه آنلاین با فناوری پیشرفته در زمینه مد و طراحی لباس است، اخیرا بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را در صنعت خرده‌فروشی رقم زده است.

به بیان بهتر « Stitch fix » بیشتر یک سرویس آنلاین شخصی‌سازی یک ظاهر طراحی شده، نام دارد.این برند با اقداماتش در واقع یک مدل تجاری خاص را در صنعت پوشاک و مد به وجود آورد.

ایده اصلی این برند، ارائه یک ظاهر طراحی شخصی و ارائه لباس شخصی به مشتریان از طربق فرآیندهای دیجیتال است؛ به این معنا که براساس نظرسنجی گسترده‌ای از سبک‌ها و اطلاعات شخصی خریدار، لباس، کفش و لوازم جانبی برای مشتریان انتخاب و ارسال می‌شود. تنها کافی است شما کالایی را بخواهید. در این صورت حتی نیازی به اعلام سایز خودتان هم ندارید چون سابقه ثبت شده از شما به کمک برنامه آنالیزی دقیق، Stitch fix را به بهترین انتخاب برای شما رهنمون می‌کند.

سبک بهتر، پول بیشتر

برخلاف رویه مرسوم در سایر زمینه‌ها در این برند به شما اجازه داده می‌شود در صورت انتخاب بهترین سبک لباس خودتان، مبلغی به عنوان هدیه دریافت کنید و در صورت تمایل آن را خرج خرید بعدی خودتان کنید! این برند در واقع «نت‌فلیکس» دنیای مد است.

از آنجا که مدل تجاری، مبتنی بر پیش بینی یک ظاهر طراحی شده متناسب با ترجیحات مشتری است، بنابراین با تجزیه و تحلیل داده‌ها و درک حس و ترجیح مد مشتری، بهترین انتخاب و مدل در نظر گرفته می‌شود. این مدل در واقع به نوعی اشتراگ‌گذاری داده‌ها و ترویج کرایه لباس است.

Stitch fix به دنبال راهی است تا به چیزی فراتر از بازخوردی که تنها از طریق خرید مشتری حاصل می‌شود، دست یابد و در واقع اکنون به هدفش رسیده است.

با اجازه‌دادن به مشتریان برای امتحان سبک‌های مختلف، این برند موفق داده‌های زیادی را جمع می‌کند که به آنها کمک می‌کند مشتری را بهتر درک کنند. همچنین سن و روندهای جمعیتی شکل‌دهنده صنعت مد هم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدل انتخاب

مدل انتخاب لباس بسیار اعتیادآور است زیرا لباس‌هایی به شما نشان داده می‌شود که متعلق به حرفه‌ای‌های عرصه مد است. امتیازات حاصل از انتخاب درست مشتری، باعث سودآوری بیشتر برند هم می‌شود در واقع Stitch Fix درآمد لباس‌هایی را که بیشتر از هزینه اشتراک فروخته می‌شوند، به دست می‌آورد.هرچه لباس بیشتر از یک جعبه متناسب بهره برده باشد، سود بیشتری نصیب برند خلاق می‌شود.

به جای مبارزه مستقیم با خرده‌فروشان مد فیزیکی و شرکت‌های تجارت الکترونیکی، stitch fix با یافتن جایگاه خود در تجزیه و تحلیل داده‌ها، یک استراتژی برای رقبا ایجاد کرده است.

آنها داده‌ها  را با طراحان به اشتراک می‌گذارند و اطمینان حاصل می‌کنند که لباس آنها مطابق با علاقه مشتریان ساخته شده است.

«بازخورد» اصلی ترین موضوعی است که به طراحان گفته می‌شود و آن‌ها کاملا در جریان امور و میزان رضایت مشتری قرار می‌گیرند. به این طریق آن‌ها با مشتریان احساس تعامل می‌کنند. Stitch Fix با داشتن امتیازات عظیم داده‌ها قادر است نه تنها کالاهای خریداری شده، بلکه کالاهایی را که مشتریان می‌خواهند خریداری کنند هم ببیند و ارزیابی کند.

در حالی که برندهای مربوط به  مد سنتی در مورد سریع‌ترین زمان تحویل کالا با یکدیگر رقابت می‌کنند، Stitch fix به این نتیجه رسیده است تجارب مد شخصی را به مشترکان خود ارائه کند.تعهد آنها نسبت به هدفشان  چنان قوی است که موسسانش ترجیح دادند برند را در سیلیکون‌ولی (به‌عنوان یک مرکز فناوری) راه‌اندازی کنند تا اینکه به شهر نیویورک (پایتخت مد) بروند! آنها از همان ابتدا در نقاط قوت اصلی تجارت خود اشتراک و اتفاق نظر داشتند. کارشناسان این برند با استفاده از داده‌ها و یادگیری ماشینی برای ارائه شخصی‌سازی در مقیاس جمعی، یک ظاهر شخصی را برای توده‌ها به ارمغان می‌آورند. از ثبت یک پرسشنامه طولانی هنگام ثبت‌نام مشتریان و ارزیابی عواملی مانند سبک زندگی، شیوه فعالیت بدنی و بسیاری از موارد دیگر گرفته تا توجه به ریزترین امور مشتریان، Stitch Fix به شکل همه‌جانبه‌ای حامی مشتریان و پیشروی دیجیتالیسم در صنعت پوشاک است.

نویسنده: ریتش موهان

منبع: RETAILRITESH.COM

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات