یک برند، حامی یک کشور

یک برند، حامی یک کشور

یک برند، حامی یک کشور

مبارزه مثبت «اِعمار» با کرونا

برند «اعمار: EMMAR » به‌عنوان یکی از قطب‌های خرده‌فروشی خاورمیانه که در زمینه تجهیز و راه‌اندازی مراکز خرید فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که با پیش‌بینی سود خالص ۹۴میلیون دلاری برای شش ماه نخست سال ۲۰۲۱، افت ۶۹درصدی را در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته که سودی ۳۰۸میلیون دلاری داشته‌اند، تجربه می‌کند. این وضعیت ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا تلقی می‌شود.

بنا بر آمار موجود، میزان درآمد این برند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ تا ۳۰درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۵۱میلیون دلار رسید؛ درحالی‌که این میزان درآمد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۶۰۶میلیون دلار بوده است.

قدرت برندمان را به رخ کشیدیم

محمد العبار، از مقامات ارشد برند اِعمار در این رابطه اذعان دارد که «اقدامات و مقاومت ما در مقابل تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا کاملا موثر بود و قدرت برندمان را به رخ کشیدیم. نوآوری مداوم، متنوع‌سازی نمونه‌کارها و سرمایه‌گذاری در بخش دیجیتال، به‌منظور زنده‌کردن مقصد فروش در کانال‌های جدید، قدرت بیشتری به اقدامات ما می‌بخشد.

در پی اعمال محدودیت‌های دولت برای مهار ویروس کرونا و تعطیلی مراکز خرید به‌مدت تقریبی سه ماه، مراکز خرید برپاشده توسط برند اعمار نیز از تبعات این شرایط در امان نماندند و متحمل آسیب جدی شدند. طبق آمار ارائه شده از سوی «محمد العبار»، دبی مال، به‌عنوان مرکز خرید اصلی برند اعمار، به‌صورت روزانه پذیرای ۱۰۰هزار بازدیدکننده است؛ در‌حالی‌که مجموع میانگین بازدید روزانه از سایر مراکز خرید منطقه، ​​نزدیک به ۵۰۰هزار نفر است.

در حال حاضر میزان فضای تجاری املاک تحت تصرف اعمار، از جمله «دبی مال»، «مارینامال»، «دیاموندپارک» و «البهار»، ۹۲درصد است.

رشد تجارت الکترونیک

به‌طور کلی تجارت الکترونیک، پس از شیوع ویروس کرونا و طی دوران قرنطینه، محبوبیت بیشتری کسب کرده است. در همین زمینه باید از نامشی، به‌عنوان یک پلتفرم منطقه‌ای تجارت الکترونیک نام ببریم که در سال ۲۰۱۹ از سوی «اعمار مال» خریداری و راه‌اندازی شد و در مدت زمان نیم‌سال، درآمدی معادل ۱۸۱میلیون دلار را ثبت کرد که ۵۷درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین برند اعمار، سیاست کاهش اجاره برای مستاجران را ارائه کرده است که در دو بازه زمانی (۲۵ مارس - ۲۷ آوریل) و (۲۸ آوریل - ۳۱ آگوست) اجرایی می‌شود.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی این برند، اعمار به توسعه مجدد مرکز خرده‌فروشی «ویلیج» ادامه می‌دهد تا بتواند فضای تجاری خود را به حدود ۹۵هزار متر مربع افزایش دهد. این عملیات در سال ۲۰۲۱ تکمیل می‌شود.

از سوی دیگر، همکاری برند اعمار با «تایم گروپ»، تجهیز مرکز خرید البهار را تا اواسط سال ۲۰۲۱ در پی خواهد داشت که پس از تکمیل این مجموعه، تقریبا ۶۷۰ نفر می‌توانند غذای ۱۶ آشپز برتر دبی را تجربه کنند.

اوضاع بحرانی اقتصاد امارات در پی کرونا

سال گذشته میلادی شروع خوبی را برای اقتصاد امارات در پی نداشت. این اقتصاد بزرگ حوزه خلیج فارس تولید نفت خود را طی قرارداد جدید ائتلاف اوپک پایین آورده و حتی بیشتر از سهمیه‌ خود، کاهش تولید داشته است و در حال حاضر نیز تلاش می‌کند مانع از عرضه اضافی نفت به بازار شود.

از اواخر ژانویه و با اعلام شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت روند کاهش را تجربه کرد و چندی قبل به پایین‌ترین میزان طی یک سال رسید. امارات، نه ‌تنها نفت بسیار کمتری صادر می‌کند بلکه پول بسیار کمتری نیز از این صادرات به‌دست می‌آورد.

ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است. تولید کارخانه‌ای در چین را پایین آورده، عرضه محصولات به مقاصد صادراتی را به تاخیر انداخته و حساسیت تجاری را در سراسر جهان کاهش داده است. به این ترتیب، حتی بخش غیرنفتی تولیدکنندگان نفت حوزه خلیج فارس هم متضرر شده است و متنوع‌شدن اقتصاد امارات، به‌دور از نفت نیز نتوانست آنها را نجات دهد.

طبق گزارش «آی‌اچ‌اس مارکت» از شاخص مدیران خرید، تولید کارخانه‌ای، سفارش‌های جدید و روند استخدام در امارات از آغاز سال ۲۰۲۰، شتاب خود را از دست داده‌ و توسعه فعالیت تجاری بخش خصوصی غیرنفتی آن نیز در ماه فوریه، به پایین‌ترین حد خود از آگوست ۲۰۰۹ رسیده است.

شاخص مدیران خرید امارات از آوریل ۲۰۱۸ در پایین‌ترین حد بوده و رشد تولید کارخانه‌ای و سفارش‌های جدید در این کشور به‌شدت سقوط کرده و اطمینان تجاری به بدبینانه‌ترین حد خود طی یک سال و نیم گذشته رسیده است؛ به‌طوری که ۱۴ شرکت نفتی امارات متحمل خسارات سنگین شده‌اند.

در واقع وخامت بخش غیرنفتی امارات، پس از یک عملکرد عالی در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است. بخش غیرنفتی این کشور عامل ۳/۳درصد رشد اقتصادی آن در ۲۰۱۹ بود که بالاترین حد آن طی پنج سال گذشته به‌شمار می‌رود و باعث شده است که اقتصاد امارات در سال گذشته میلادی، با وجود ۳/۶درصد کاهش در بخش نفت، ۰/۳درصد رشد داشته باشد.

انتظاری که برآورده نشد

دورنمای سال ۲۰۲۰، قبل از شیوع ویروس کرونا، روشن‌تر بود. صندوق بین‌المللی پول انتظار داشت اقتصاد امارات ۱/۹درصد رشد داشته باشد؛ اما گلدمن ساچز، پس از شیوع این ویروس، رشد اقتصاد امارات را برای ۲۰۲۱، ۰/۶درصد پیش‌بینی می‌کند. به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود شرایط تجاری در بخش غیرنفتی این کشور وخیم‌تر شده و تولید، برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته، پایین بیاید.

با درنظرگرفتن این نکته که شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی غیرنفتی را مختل کرده است و تقاضای جهانی نفت کاهش یافته و بزرگ‌ترین محصول صادراتی این کشورها و اصلی‌ترین منبع درآمد آنها ارزان‌تر شده است، امارات به قیمت بالاتری برای نفت نیاز دارد.

بررسی شاخص‌‌ها نشان می‌دهد اقتصاد امارات در پی شیوع ویروس کرونا، در شرایط ناگواری قرار گرفته و ابوظبی مجبور است که راه ریاضت اقتصادی را در پیش بگیرد. از نگاه تحلیلگران، ادامه این وضعیت می‌تواند محاسبات اقتصادی و سیاسی سردمداران این کشور را بر هم بریزد. امارات به‌‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت جهان، پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ با رکود عمیق اقتصادی روبه‌رو شده است.

منبع: gulfnews.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات