15 استارتاپ ایرانی در نمایشگاه سبیت 2018 آلمان حضور خواهند داشت

15 استارتاپ ایرانی در نمایشگاه سبیت 2018 آلمان حضور خواهند داشت

محمد صادق افراسیابی (معاون کسب وکارهای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از حضور 15 استارتاپ ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان که سال 97 برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، افراسیابی با اشاره به این موضوع که نمایشگاه سبیت آلمان به عنوان معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه بین المللی در حوزه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه صنایع کامپیوتر، ارتباطات و مخابرات در دنیا شناخته می‌شود، گفت: نمایشگاه CEBIT با حضور فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال جمهوری اسلامی ایران از 21 الی 25 خرداد ماه سال آینده در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود.

وی افزود: با تدابیری که اندیشیده‌ایم و برنامه ریزی‌هایی که در دست انجام است، امسال 15 شرکت و استارتاپ ایرانی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

معاون کسب وکارهای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: برای اولین مرتبه با تفاهم‌نامه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرصتی مهیا شده است که موسسات فرهنگی و هنری دیجیتالی که دانش بنیان نیز هستنند، بتوانند در این نمایشگاه بین المللی شرکت کنند و محصولات و توانمندی های خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به این تفاهم‌نامه، قرار است تسهیلات ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیانی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، ارائه شود.

افراسیابی گفت: به علاوه مقرر شده است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیانی که برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شوند و بتوانند نمایندگی ایران را در اختیار بگیرند، مبلغ 15 میلیون تومان یارانه تخصیص دهد.

وی ادامه داد: افرادی که تمایل دارند که در این رویداد بین المللی حضور داشته باشند، باید از طریق ExportCenter.ir درخواست خود را ثبت کنند و مشاوره بگیرند یا با مرکز تعاملات بین المللی تماس حاصل نمایند.

معاون کسب وکارهای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد که همچنین افراد و علاقمندان می‌توانند بطور مستقیم با مجری کار در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ویژه نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان درنظر گرفته شده است، ارتباط برقرار کنند و هماهنگی‌های لازم را بطور مستقیم انجام دهند.

افراسیابی بیان کرد: فراخوان امسال برای موسسات فرهنگی و دیجیتال نیز هماهنگ شده است تا سال آینده با توانمند سازی، حداقل 10 درصد موسساتی فرهنگی و دیجیتال به شرکت دانش بنیان مبدل گردند و به این ترتیب از تسهیلات بهره مند شوند.

از مهمترین حوزه‌های فعالیت نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان می‌توان اشاره کرد به ارتباطات، شبکه و مراکز داده، مدیریت ارتباط با «مشتری، فروش، بازاریابی و آنالیز داده، راهکارهای تجارت الکترونیک و بخش زنجیره تامین جهانی، اینترنت اشیاء، راه کارهای سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی، منابع انسانی، محصولات ارتباطاتی و الکترونیکی و استارتاپ ها. نمایشگاه سبیت 2017 میلادی با حضور 2 هزار و 967 شرکت از 59 کشور برگزار شد و 180 هزار تفر بازدید کننده داشت.

    نظرات