وبینار پایش هوشمند سلامت سازه‌ها توسط دکتر محمدرضا وفایی، دانشیار دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM

وبینار پایش هوشمند سلامت سازه‌ها توسط دکتر محمدرضا وفایی، دانشیار دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM

ا هماهنگی دکتر محسن نظری، رییس پارک علم و فناوری استان سمنان،  روز شنبه مورخ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، دفتر امور بین‌الملل پارک اقدام به برگزاری وبینار آموزشی به زبان انگلیسی نمود. این وبینار با موضوع پایش هوشمند سلامت سازه‌ها توسط دکتر محمدرضا وفایی، دانشیار دانشگاه تکنولوژی مالزی UTM، عضو انجمن مهندسان عمران آمریکا  (ASCE)و عضو انیستیتو جهانی تحقیقاتی مهندسی زلزله  (EERI)از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳:۳۰ برگزار گردید. در ابتدا مهندس حجتی، مسئول دفتر امور بین‌الملل پارک به نمایندگی از دکتر نظری رییس پارک، از حضور آقای دکتر وفایی و همکاری دانشگاه تکنولوژی مالزی تشکر کردند و سپس به صورت مختصر به معرفی دکتر وفایی پرداختند. در این وبینار که با حضور ۳۴ شرکت کننده از کشورهای مالزی و ایران برگزار گردید، مباحث تخصصی مربوط به پایش هوشمند سلامت سازه‌ها ارائه و در انتها جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.
لازم به ذکر است برای اولین بار در استان، به شرکت‌کنندگان خارجی وبینار، گواهی شرکت در دوره توسط دفتر امور بین‌الملل پارک با امضای رییس پارک اعطا خواهد گردید. برگزاری کامل وبینار به زبان انگلیسی نکته مهم دیگر این رویداد بود که با توجه به ماهیت بین‌المللی وبینار، بازخورد مناسب در کشور و استقبال بین‌المللی از این رویداد، می‌توان به اهمیت فوق‌العاده ویژه برگزاری رویدادهای بین‌المللی در راستای اعتلای جایگاه جهانی پارک علم و فناوری استان سمنان پی برد.



مختصری از شرح حال ارائه‌دهنده وبینار جناب آقای دکتر محمدرضا وفایی:
ایشان در حال حاضر دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تکنولوژی مالزی  UTM هستند که این دانشگاه در رده بندی جهانی  QSدر سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۸۷ را در دنیا دارد. ایشان دارای مدرک دکتری و فوق دکتری در رشته مهندسی عمران – زلزله از دانشگاه UTM بوده و ۶۴ مقاله در مجلات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی و ۲ کتاب دارند. همچنین ایشان عضو هیئت تحریریه ۷ مجله معتبر بین‌المللی و داور ۱۲ مجله و کنفرانس بین المللی هستند. ایشان ۷ اختراع ثبت شده و ده‌ها جایزه به عنوان محقق برتر، مخترع، استاد و ....را در کارنامه خود دارند که به پیوست در رزومه ایشان قابل مشاهده است. از سال ۱۳۸۲ در پی وقوع زلزله بم در ایران، ایشان در تحقیقات آسیب‌شناسی سازه ای و کارهای مقاوم سازی لرزه ای شرکت داشته اند. تخصص ایشان طراحی لرزه‌ای سازه‌های خاص مانند برج و پل‌ها، بازسازی لرزه ای، شناسایی آسیب و تحلیل ساختاری غیرخطی سازه‌ها است. از لحاظ سابقه مهندسی ایشان در شرکت مهندسین مشاور ایمن راه که دارای بالاترین رتبه ‏بندی سازمان مدیریت و برنامه ‏ریزی کشور در امر مطالعات و نظارت راه، راه آهن و فرودگاه بوده و عضو جامعه مهندسان مشاور ایران می باشد و در بخش مدیریت کیفیت دارای گواهینامه ISO-۹۰۰۱-۲۰۰۸ از شرکت SGS سوئیس است به عنوان طراح و ناظر در دوران حضور خود در ایران مشغول به کار بوده‌اند. از پروژه‌هایی که ایشان طراحی و نظارت آنها را داشته‌اند می‌توان به ساختمان تاکسیرانی فرودگاه امام، رفع دسترسی ترمینال اصلی به پارکینگ‌های فرودگاه امام، سیلوی انبار بار برای کارگو فرودگاه امام، کالورت زیر باند فرودگاه امام، ترمینال حجاج فرودگاه امام، تاسیسات اطفای حریق پارکینگ فرودگاه امام، طراحی برج‌های مراقبت فرودگاه‌های تبریز، رشت، ارومیه، عسلویه، کلاله، زاهدان و قشم، طراحی ترمینال فرودگاه‌های همدان، بیرجند و رشت، طراحی کلیه سازه‌های فرودگاه عسلویه شامل سردر ورودی، منابع آب، برج مراقبت، ساختمان پاویلیون، ساختمان اطفای حریق و ساختمان تاسیسات و فعالیت همزمان در چندین شرکت مشاور دیگر به عنوان طراح و ناظر. همچنین ایشان در تعداد زیادی پروژه در کشور مالزی به عنوان طراح و ناظر فعالیت داشته اند که به پیوست در رزومه ایشان قابل مشاهده است.


https://people.utm.my/vafaei/personal-informations/
https://www.topuniversities.com/universities/universiti-teknologi-malaysiahttps://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=55406575600

بازتاب برگزاری وبینار آموزشی توسط دفتر امور بین‌الملل پارک
در وبسایت رسمی انجمن جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نو‌آوری (IASP)

https://www.iasp.ws/activities/events/events-overview/smart-health-monitoring-of-structures




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان سمنان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری استان سمنان

    پارک علم و فناوری استان سمنان

    پارک علم و فناوری استان سمنان یک پارک علم و فناوری در شهر شاهرود می باشد

    نظرات