فعالیت شرکت های فناور در زمینه مقابله با ویروس کرونا

فعالیت شرکت های فناور در زمینه مقابله با ویروس کرونا

۳۳ شرکت در پارک علم و فناوری در زمینه کرونا فعالیت داشته‌اند

رییس پارک علم و فناوری فارس سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی استان فارس در حوزه کرونا در پارک علم و فناوری فارس، در جمع خبرنگاران افزود: بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۳ شرکت مستقر در این پارک در ارتباط با این بیماری و مقابله با آن فعالیت داشته‌اند.

دکتر امین رضا ذوالقدر افزود: این شرکت‌ها در این مدت موفق شدند یک یا چند محصول را تولید کنند که البته روند فعالیت آنها نیز بر اساس نیاز روز جامعه تعریف می‌شد.

وی اضافه کرد: امروز نیز با مشارکت کمیته علمی کرونا در فارس شاهد برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای این استان در حوزه مقابله با کرونا با حضور شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف هستیم.

او اظهار داشت: این نمایشگاه شامل تولیداتی با فناوری متوسط از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کننده، تولیداتی در زمینه فناوری‌های بالاتر شامل کیت‌های تشخیص کرونا و همچنین در سطوح بالاتر نیز دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تصفیه هواست.

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: این تولیدات توسط فارغ التحصلان دانشگاهی رقم خورده و نشان می‌دهد که تحقیقات دانشگاهی و آموزش‌هایی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود نتیجه بخش بوده است.

دکتر ذوالقدر ادامه داد: امروز در تمام پارک‌های علم و فناوری کشور از جمله فارس، شرکت‌هایی وجود دارند که در زمینه‌های مختلف حوزه کرونا فعال هستند و امیدواریم که با حمایت‌های بیشتری که توسط کمیته علمی کرونا انجام می‌شود بتوانیم در زمینه پذیرش چنین طرح‎‌ها و تولیداتی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رییس دانشگاه شیراز و دبیر کمیته علمی کرونا در استان فارس نیز در این آئین بیان داشت: با وجود اینکه ویروس کرونا مسائل و مشکلات بسیاری را برای جامعه ایجاد کرد اما جوانان ما توانستند در بخش‌هایی از دل همین تهدیدها، فرصت‌های بسیاری را خلق کنند.

دکتر نادگران افزود: در پی تشکیل ستاد استانی کرونا، یک کمیته علمی نیز ذیل آن تشکیل شد و توانست ظرف این مدت اقدامات خوبی را انجام دهد و امروز نیز شاهد برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و تولیدات علمی مرتبط با کرونا با همکاری پارک علم و فناوری این استان هستیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در حقیقت این فرصت را فراهم آورد که مجموعه‌ها و شرکت‌ها، بخش‌هایی از فعالیت‌های پژوهشی که در زمینه مقابله با کرونا انجام داده‌ و یا محصولاتی که در این زمینه تولید کرده‌اند را به نمایش بگذارند.

او اظهار داشت: بر همین اساس و به دنبال فراخوان برگزاری این نمایشگاه از سوی کمیته علمی ستاد استانی مدیریت کرونا، طرح‌های زیادی از سراسر کشور به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد که از این میان ۱۹۱ طرح را با همکاری داورانی از سراسر کشور انتخاب کردیم که تعدادی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

دکتر نادگران گفت: تعدادی از این طرح‌ها در دانشگاه‌های استان فارس در دست انجام است و برای برخی نیز در تلاش هستیم که حمایت‌های اعتباری جذب کنیم.

در این نمایشگاه، تولیدات و دستاوردهای شرکت‌ها و دانشگاه‌های مختلف استان فارس از جمله دستگاه ضد عفونی کننده هوشمند، ماسک پارچه‌ای ضد ویروس، سامانه کمی سازی بافت آسیب دیده ریه، لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و بیمارستانی پلیمری و دستگاه مولد گاز ازون به نمایش گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات