CMS یا سیستم مدیریت کارت چیست؟ / نگاهی به CMS شرکت رادین و امکانات آن
بسیاری از بزرگان نظام بانکی در جهان معتقدند با وجود اینکه نوآوریهای زیادی در فضای بانکداری و پرداخت خلق شده است، ولی هیچکدام هنوز به پای دستگاه خودپرداز و تغییراتی که ایجاد کرد نمیرسند؛ خودپرداز بود که امکان تعامل مشتری با بانک را به خارج از شعب و خارج از ساعات کاری برد و احراز هویت مشتری از کارت شناسایی را به ابزاری به نام کارت منتقل کرد که بعدها این کارت خود منشا بسیاری از نوآوریهای دیگر ازجمله بهکارگیری دستگاههای کارتخوان در نقاط فروش شد و مفاهیم زیادی ازجمله باشگاه مشتریان مبتنی بر کارت و کلوزلوپها برای انجام تراکنشهای خاص شکل گرفت. در ادامه مهسا قنبری در مورد کاربردهای سامانه مدیریت کارت در خارج از فضای بانکی توضیح داد: «استفاده از CMS در خارج از شبکه شتاب بازارهای مختلفی دارد. سامانه مدیریت کارت رادین، شرایطی را فراهم میکند که سازمانها و نهادها به کارمندان یا مخاطبان دیگر خود کارت اعتباری و خدمات مربوطه را در فضای Closed-Loop ارائه دهند. قنبری با اشاره به اینکه پایه و اساس اصلی باشگاه مشتریان CMS است، توضیح میدهد: «سامانه مدیریت کارت بهگونهای طراحی شده است که میتواند تمام نیازمندیهای یک باشگاه مشتریان بهخصوص برای مراکز فروشگاهی را فراهم کند. همچنین قنبری اشاره کرد، با وجود Closed-Loop بودن این سامانه، قابلیت اتصال کارتهای شبکه بانکی به آن نیز وجود دارد: «عضویت در باشگاه مشتریان میتواند با کارتهای شتابی نیز صورت بگیرد. مهسا قنبری درباره تاریخچه CMS شرکت رادین و شروع فعالیت آن میگوید: «سال ۱۳۸۸ توانستیم سامانه مدیریت کارت را با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد راهاندازی کنیم. فروشگاههای زنجیرهای بزرگ کشور مانند فروشگاه رفاه، اتکا، شهروند و … که از شبکه پذیرندگی پرداخت الکترونیک پاسارگاد استفاده میکردند، تمایل داشتند برای مشتریان سازمانی خود کارت خرید تهیه کنند؛ تا مزایا و کارانههای کارمندان آن سازمانها در فروشگاهشان مورداستفاده قرار گیرد. شرکت رادین با ارائه سامانه مدیریت کارت بهصورت Closed-Loop و ارائه اپلیکیشن کارتخوان دو حالته در فروشگاههای زنجیرهای این امکان را برای فروشگاههای زنجیرهای و سازمانهای طرف قرارداد آنها فراهم کرد. قنبری به نمونههای عملیاتی شده سامانه مدیریت کارت اشاره میکند و میگوید: «بخش بزرگی از فروشگاههای زنجیرهای کشور از کارتهای Closed-Loop سامانه مدیریت کارت حصین استفاده میکند که همانطور که اشاره شد، با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد انجام شده است. دارندگان کارت با توجه به شارژ حساب اقساطی کارت خود (که بر اساس حقوق دریافتی ماهانه آنها تعیین شده است) میتوانند در فروشگاههای طرف قرارداد شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، ازجمله فروشگاههای رفاه، اتکا و … خرید اقساطی انجام دهند.» قدمت باشگاه مشتریان این شرکت نیز تقریبا با سامانه مدیریت کارت یکسان است؛ که از میان آنها میتوان به مرکز خرید پالادیوم، مرکز خرید آرتمیس و دانشگاه امام صادق اشاره کرد.» سپس احسان کمایی با ادعای اینکه بزرگترین سامانه مدیریت کارت و باشگاه مشتریان کشور را شرکت رادین دارد، میگوید: «در حال حاضر ۸ میلیون کارت فعال در کل کشور در اختیار مشتریان قرار دارد و یکونیم میلیون تراکنش ماهانه در کشور توسط این کارتها انجام میشود و نزدیک به ۸ هزار پایانه در فروشگاههای مختلف ازجمله فروشگاههای اتکا، رفاه، پالادیوم، آرتمیس، دانشگاه امام صادق و… این کارتها را میپذیرند.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات