رونمایی از  کسبینو

رونمایی از کسبینو

کسبینو،شبکه حرفه‌ای کسب‌وکار و اولین شبکه‌ اجتماعی مکان‌محور ویژه کسب‌وکارها افتتاح شد.

مراسم رونمایی از شبکه حرفه‌ای کسب‌وکار با حضور سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری، پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از مدیران دولتی، دانشگاهی و فعالان حوزه کسب‌وکار در مراسمی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این مراسم مینا مهرنوش، ایده‌پرداز و بنیان‌گذار کسبینو با اشاره به مزیت این شبکه اجتماعی نسبت به سایر شبکه‌ها برای کسب‌وکارها، اصناف و کلیه افراد حقیقی و حقوقی گفت: مهم‌ترین مزیت رقابتی کسبینو که در دنیا منحصربه‌فرد است و تاکنون اجرانشده است، تبلیغات مکان‌محور است که می‌تواند اطلاعات مربوط به محصول و خدمات را برای افراد در هرجایی که هستند و براساس موقعیت مکانی برساند. مهرنوش ادامه داد: یکی از قابلیت‌های بسیار مهم کسبینو علاوه بر بارگذاری پست مربوط به فروش کالا و خدمت، ویژگی پرداخت روی پست مربوطه است؛ این در حالی است که در سایر شبکه‌های اجتماعی که در ایران فعال هستند، به دلیل موضوع تحریم امکان دسترسی به این ویژگی وجود ندارد.

بنیان‌گذار کسبینو افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب کسبینو قیمت پایین تبلیغات است. در حال حاضر برای هر پیامک معرفی محصول و خدمت که ویژگی و مزیت مکان‌محور را هم شامل نمی‌شود، باید بین ۱۰ تا ۲۰ تومن هزینه کرد؛ این در حالی است که در کسبینو هزینه ارسال هر پیام تبلیغاتی و تصویری تنها ۵ تومان است و درواقع ارسال یک پیام تبلیغاتی هوشمندانه و مبتنی بر داده‌های مکان‌محور به ۱۰۰۰ نفر تنها ۵ هزار تومان در کسبینو برای کسب‌وکارها هزینه در بردارد.

وی افزود: این قابلیت خصوصاً به مشاغل خانگی و روستایی کمک زیادی خواهد کرد و فرصت حضور آن‌ها در یک پاساژ مجازی بزرگ را فراهم می‌کند و براساس بازار هدف می‌توانند به مخاطب پیام تبلیغاتی با کمترین هزینه ارسال کنند.مجید فخری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور نیز با اشاره به نقش خدمات مکان‌محور در توسعه فضای کسب‌وکار کشور گفت: شروع به کار «کسبینو» به‌عنوان شبکه حرفه‌ای کسب‌وکار که براساس داده‌های مکانی راه‌اندازی شده است، اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند به نیاز مخاطب و کسب‌وکارها براساس تحلیل داده‌های مکانی پاسخ دهد.

وی افزود: نقطه قوت کسبینو به‌عنوان شبکه‌ حرفه‌ای کسب‌وکار ویژگی مکان‌محور بودن آن است و کسب‌وکارهای ایرانی می‌توانند در بستر این شبکه اجتماعی براساس داده‌هایی که در داخل کشور تولیدشده و توسعه پیداکرده و براساس نرم‌افزار مکان‌محوری که دانشمندان و شرکت‌های ایرانی دانش‌بنیان تولید کردند، فعالیت و از خدمات آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بستر این شبکه اجتماعی مکان‌محور کسب‌وکارها و مخاطبان می‌توانند کالا و خدمات موردنیاز خود را بر اساس موقعیت مکانی پیدا کنند و به نیاز کاربر براساس داده‌های مکان‌محور پاسخ داده می‌شود که بسیار هوشمندانه است. کسب‌وکارها هم فرصت و امکان این را دارند که تبلیغات مکانی هوشمند به‌صورت حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان جغرافیایی ادامه داد: ما در عصر انفجار اطلاعات هستیم. ۸۰ درصد اطلاعاتی که در دنیا منتشر می‌شود در رابطه با اطلاعات مکانی است. در حال حاضر گردش مالی کسب‌وکار اطلاعات مکانی در دنیا ۴۳۵ میلیارد دلار است که از این میزان سهم آسیا و به‌ویژه غرب آسیا ۵/۲ درصد است. همچنین با ارزیابی‌های صورت گرفته جایگاه ایران در رابطه با اطلاعات مکانی در دنیا رتبه ۴۷ ام و در غرب آسیا رتبه هفتم است.

فخری افزود: شبکه حرفه‌ای کسب‌وکار کسبینو بر پایه اطلاعات مکان‌محور تشکیل‌شده و می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

کسبینو به‌عنوان شبکه حرفه‌ای کسب‌وکار، شبکه اجتماعی مکان‌محور تخصصی ویژه کلیه کسب‌وکارهای حقیقی، حقوقی، مشاغل خانگی، اصناف و کسب‌وکارهای محلی است که قصد دارند با استفاده از روش‌های نوین راهی نو در توسعه کسب‌وکار خود را تجربه کنند.

به گفته بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی، کسبینو این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که به‌صورت رایگان صفحه تخصصی و حرفه‌ای تجاری ایجاد کنند و محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی کنند.

همچنین این امکان برای مشتریان فراهم است که کسب‌وکار موردنظر خود را براساس موقعیت مکانی جست‌وجو کنند و از خدمات آن استفاده کنند.

تبلیغات مکان‌محور از مجله مزیت‌های کسبینو نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی است. در کسبینو انواع محتوی متنی، تصویری و ویدیویی به کمک فناوری مکان‌محور و براساس موقعیت کسب‌وکارها به‌صورت ارسال پست‌های تبلیغاتی، بیلبوردهای مجازی، ارسال تبلیغات منطقه‌ای و … برای مشتریان و مخاطبان ارسال می‌شود. در این شبکه اجتماعی کسب‌وکارها همچنین این امکان رادارند که کلیه تخفیف‌ها، حراج‌ها، کالا‌‎ها و خدمات، آگهی‌های جذب و استخدام یا شرایط تجاری خاص کسب‌وکار خود را به مشتریان و مخاطبان خود در لحظه و با سرعت‌بالا اعلام کنند. گفتنی است کسبینو از ابتدا با رویکرد خلق ارزش مشترک (CSV ) ایجادشده و اهداف اقتصادی اجتماعی متعددی را دنبال می‌کند و در این راستا برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود طرح اشتغال کسبینو را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته موسسان کسبینو این طرح کاملا رایگان و در فاز اول به ایجاد شغل در فضای مجازی کمک می‌کند و پس از شناسایی استعدادها، آموزش دانشی، آموزش مهارتی و نظارت منتورها، نیروی کار آموزش‌دیده بامهارت را روانه بازار کار می‌کند. شبکه کسبینو همچنین با رویکرد ارزش‌آفرینی اجتماعی در تعامل و همکاری مشترک با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان کلیدی خود، طرح کسبینو یاری را به اجرا گذاشته است.

به‌موجب این طرح هر یک از ذی‌نفعان و مخاطبان حقیقی و حقوقی عضو کسبینو که تمایل به انجام امور خیرخواهانه از طریق به اشتراک‌گذاری دارائی، کالا و خدمات، دانش، مهارت، کسب و حرفه خود به‌صورت رایگان (بلاعوض) در حوزه کسب‌وکار را داشته باشند، می‌توانند آی دی مجازی ویژه کسبینویاری دریافت کرده و در شبکه کسبینو خود و خدمات خیرخواهانه‌شان را معرفی و ارائه کنند تا متقاضیان چنین خدماتی نسبت به درخواست و دریافت آن از طریق شبکه کسبینو مبادرت کنند. گفتنی است این سامانه در حال حاضر از طریق کافه بازار و گوگل پلی و سایت KASBINOAPP.COM در دسترس است.

خدمات حرفه‌ای پرداخت، کیف پول، باشگاه مشتریان، بازی‌وارسازی(Gamification)، سامانه آموزش مجازی، نظرسنجی، قرعه‌کشی، تیک آبی، واقعیت افزوده(AR) و بسیاری از خدمات حرفه‌ای کسب‌وکاری برای این سامانه اجراشده که به‌مرور در بازار معرفی خواهند شد تا دغدغه‌های همه کسب‌وکارها برای فعالیت حرفه‌ای در فضای مجازی را برطرف کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات