دلایلی برای استقبال خرده‌فروش‌ها از...

دلایلی برای استقبال خرده‌فروش‌ها از...

دلایلی برای استقبال خرده‌فروش‌ها از سرمایه‌گذاری در امارات

یکی از دلایل ترغیب‌شدن صاحبان صنعت خرده‌فروشی به سرمایه‌گذاری در کشور امارات، به ضریب بالای امنیت اقتصادی در این کشور حاشیه خلیج فارس مربوط می‌شود.

از یک دهه پیش و همزمان با افزایش ظرفیت تجاری این منطقه امیرنشین، میزان تولید ناخالص داخلی در مناطقی مانند دوبی، راس‌الخیمه، فجیره، ابوظبی و... افزایش چشمگیری داشته و همین عامل، به صورت مداوم سرمایه‌گذاران صنعت ‌خرده‌فروشی را به حضور در این بازار پرسود ترغیب کرده است.

از سوی دیگر، بخش خرده‌فروشی امارات متحده عربی در سال جدید با تلاش برای بازگشت اعتماد مصرف‌کننده و برگزاری نمایشگاه ۲۰۲۰ دبی، رشد بیشتری را به چشم دید. سایر عواملی که به رشد بخش اقتصادی و خرده‌فروشی کمک کردند، معرفی و در دسترس‌بودن گسترده واکسن کرونا، محبوبیت روزافزون خرید آنلاین و همچنین خرده‌فروشی مناسب در منطقه بود. همان‌طورکه وارد سال ۲۰۲۱ شدیم، بدون شک تاثیرات ویروس کرونا را به‌عنوان یک جامعه و به‌عنوان یک جمعیت جهانی حس خواهیم کرد.

در چارچوب حرکت روبه‌رشد خریدها و تجارب آنلاین، برای بخش خرده‌فروشی به‌ویژه برای مقاصد سبک زندگی و مراکز خرید، تجدید نظر در مورد تجربه خرید مشتری با ارتقاء آن به مفهومی جدید، حائز اهمیت است؛ مفهومی که با خرید آنلاین به دست نمی‌آید. با توجه به شیوع گسترده و پروتکل‌های ایمنی که از زمان شیوع ویروس به‌وجود آمده، شاهد افزایش راه‌حل‌هایی مانند خرید حاشیه‌ای در بین مشتریان هستیم.

در سال جدید، پیش‌بینی می‌شود برندهای داخلی که برای پرکردن شکاف‌های خرده‌فروشان بین‌المللی بزرگ وارد عمل می‌شوند، رشد خواهند داشت. برای مقابله با اختلالات گسترده ایجادشده در سال ۲۰۲۰، خرده‌فروشان باید از فرصت‌های پیش رو برای اطمینان از آمادگی در آینده استفاده کنند.

آمار چشمگیر

قبل از شیوع کرونا، ۲۷درصد از مصرف‌کنندگان در خاورمیانه به‌طور انحصاری یا به‌طور آنلاین به خرید مواد غذایی می‌پرداختند؛ در‌حالی‌که پس از شیوع کرونا این تعداد به ۵۱درصد افزایش یافت و ۹۲درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که احتمال خرید مواد غذایی به‌طور عمده به‌صورت آنلاین حتی در صورت حذف کامل اقدامات فاصله اجتماعی ادامه خواهد داشت. صنعت خرده‌فروشی جهانی در حال حاضر ۲۵تریلیون دلار ارزش دارد.

حتی با وجود واکسن کرونا هم اوضاع در امارات هرگز مانند گذشته نخواهد شد. در‌حالی‌که واکسن ممکن است شرایط زندگی عادی را بازگرداند، بخش خرده‌فروشی همچنان به تکامل خود ادامه خواهد داد زیرا اختلال در فناوری تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل ادراکی و تغییر رفتار مصرف‌کننده باعث تقویت چشم‌انداز جدید برای صنعت خرده‌فروشی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده، میزان دارایی بخش تجارت الکترونیکی شورای همکاری خلیج فارس به بیش از دو برابر یعنی به ۵۰میلیارد دلار برسد؛ درحالی‌که این میزان در سال گذشته ۲۴میلیارد دلار بود اما محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا، منجر به تغییر در عادات خرید در منطقه خواهد شد.

آمازون، یکی از شرکت‌های نسبتا جدید در امارات ایت که طی ۳ماهه آخر سال ۲۰۲۰، با ۲۶درصد رشد به ۷۶میلیارد دلار فروش در شورای همکاری خلیج فارس رسید. در واقع زندگی روزمره توسط بحران ویروس کرونا تغییر کرد و عادات مردم هم با آن تغییر کرد. سال ۲۰۲۰ منجر به تطبیق دیجیتالی بسیار سریع‌تر شد که مطمئناً تاثیر مثبتی در استفاده از سوپراپلیکیشن‌ها داشت. این اتفاق نیاز به پرداخت دیجیتال را تسریع کرد. امارات اخیرا سیستم Careem Pay را به‌عنوان چسبی که تمام خدمات موجود در سیستم عامل را به یکدیگر متصل می‌کند، تقویت کرده است.

حرکت از آفلاین به آنلاین، اکنون بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است. قبل از همه‌گیری کرونا، تحرک افراد را با اتومبیل، تاکسی و دوچرخه پوشش می‌دادند اما در طول همه‌گیری، تحرک در تجارت از اهمیت بیشتری برخوردار شد. این تحرک شامل تحویل غذا، ارائه کاتالوگ از فروشگاه‌های موجود در پلتفرم‌ها و ایجاد امکان برای ارسال و دریافت اقلام بدون نیاز به ترک خانه یا در معرض خطر قراردادن سایرین است. وقتی مردم در سراسر منطقه در قرنطینه بودند، امارات با برنامه «سوپراپ»، نیازهای اساسی مردمش را تامین کرد.

نمایشگاه اکسپو راه پیشرفت روزافزون امارات

با نمایشگاه اکسپو دوبی، میلیون‌ها بازدیدکننده به این شهر می‌آورد و با توجه به اینکه برخی از محبوب‌ترین مقاصد دوبی هم در مسیر همایش‌ها و مراسم‌هاست، مردم، لذت‌بردن از خرید وغذا‌خوردن در بیرون از منزل را از سر خواهند گرفت و از همه مهمتر، تجربیات را با یکدیگر در میان می‌گذارند تا به‌عنوان بخشی از یک جامعه، احساس نزدیکی کنند.

برای اپراتورهای مقصد، هم‌اکنون همکاری بیشتر با مستاجران برای به‌حداکثررساندن ظرفیت‌ فضاهای اجاره‌ای برای افزایش تجارب جامعه، بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت است.

سال ۲۰۲۰ یک سال چرخ‌وفلکی از یادگیری‌های جدید، تحرک سریع و مشکلات بی‌سابقه بود چون همه‌گیری ویروس کرونا، مجموعه جدیدی از قوانین را برای بقا و موفقیت صنعت خرده‌فروشی ایجاد کرد. در امارات از بیماری کرونا به‌عنوان فرصتی برای اثبات قدرت خرده‌فروشی در روزهای سخت استفاده می‌شود. این نکته تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کار تیمی مناسبی وجود داشته باشد زیرا انتظارات مشتریان تغییر کرده و نحوه برخورد صاحبان صنایع خرده‌فروشی باید بسیار خلاقانه و شخصی‌تر باشد تا هرچه بیشتر، اعتماد و علاقه در مشتریان ایجاد شود.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات