اختصاصی خبرگزاری فارس؛  نبوغ شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری فارس در نانو ذرات /مانع‌هایی که باید از مسیر شرکت‌های دانش بنیان زدوده شود

اختصاصی خبرگزاری فارس؛ نبوغ شرکت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری فارس در نانو ذرات /مانع‌هایی که باید از مسیر شرکت‌های دانش بنیان زدوده شود

مانع‌هایی که باید از مسیر شرکت‌های دانش بنیان زدوده شود/ نبوغ شرکت دانش‌بنیان فارسی در نانو ذرات

شرکت‌های دانش‌بنیان که ارتقاء کمی و کیفی آن از خواسته‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب است، نقش اصلی را در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد، شرکت هایی که اغلب با حضور جوانانی نخبه توانسته اند ضمن حل مشکلی از کشور، در عرصه بین‌الملل نیز حرفی برای گفتن دارند.

مانع‌هایی که باید از مسیر شرکت‌های دانش بنیان زدوده شود/ نبوغ شرکت دانش‌بنیان فارسی در نانو ذرات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، برای چندمین سال متوالی رهبر معظم انقلاب عنوانی اقتصادی را برای سال جدید برگزیدند که نشان از جای کار بسیار در این عرصه دارد. اقتصادی که اگر بر پایه اقتصاد مقاومتی و تاکید بر توان داخل باشد، تولید داخلی رونق خواهد گرفت و ضمن مانع زدایی ها، از آن پشتیبانی نیز صورت گرفته خواهد شد.

اقتصاد دانش بنیان به عنوان شاه بیت اقتصاد مقاومتی، در دنیای پیشرفته امروز حرف اول را می زند، اقتصادی که با راه رفتن بر روی لبه های علم و تکنولوژی روز، اساس اقتصاد را می تواند متحول کند.

شرکت های دانش بنیان که  ارتقاء کمی و کیفی آن از خواسته های همیشگی رهبری معظم می باشد، نقش اصلی را در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی دارد، شرکت هایی که اغلب با حضور جوانانی نخبه و تحصیلکرده توانسته اند ضمن حل مشکلی از کشور، حرفی برای گفتن در حوزه خود در سطح دنیا داشته باشند.

قابل ذکر است که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم های ظالمانه چندین سال اخیر و با تکیه بر علم و تکنولوژی همین شرکت های دانش بنیان و فناور توانسته بسیاری از محصولات و کالاهای تحریمی را در داخل تولید کرده و ضمن جلوگیری از خروج ارز، استقلال کشور در آن عرصه را رقم بزند.

استخراج نانو ذرات با روشی جدید و هزینه‌ای پایین

مدیرعامل شرکت فارس طبیب تکنولوژی مستقر در پارک علم و فناوری فارس در گفت وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به فعالیت شرکت در حوزه تولید نانو ذرات کاربردی و فلزات کمیاب اظهار داشت: نانو ذرات علمی مدرن و به روز است که ما توانستیم در این عرصه به روش هایی جدید برای تولید و دستیابی به نانو ذرات با روش جدید و صرف انرژی کمتر دست پیدا کنیم.

یوسف بالش زر برای مثال با اشاره به نانو ذرات اکسید گرافن بیان کرد: علاوه بر صرف انرژی کمتر برای دستیابی به نانو ذرات، هزینه ها نیز پایین آمده و در صنایع تک کاربرد بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه شرکت فارس طبیب تکنولوژی با گردهمایی جمعی از تحصیلکرده‌های دانشگاهی شکل گرفته، اظهار کرد: دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا و نابودکننده ویروس ها و باکتری ها از جمله مهم ترین و آخرین دستاوردهای ما می باشد که سنیتایزرها نیز معروف می باشد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: دستگاه سنیتایزر با یک تونل ابداعی و با استفاده از فناوری نانو جاذب ویروس کرونا و آنتی باکتریال می باشد که در آن از اشعه فرابنفش و فیلتر هپا نیز بهره گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه دارای تاییدیه توان ضد ویروسی قوی می باشد، بیان داشت: از دستگاه سنیتایزر هوا می توان جهت ضدعفونی کردن هوای محیط بیمارستان ها، کلینیک ها، آزمایشگاه ها و فضاهای بسته استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت فارس طبیب تکنولوژی درخصوص طرز کار دستگاه سنیتایزر بیان کرد: این دستگاه به نحوی طراحی و ساخته شده که استفاده از آن بسیار سهل می باشد. بدین منظور پس از اطمینان از خشک بودن سطح بیرونی دستگاه، آن را به برق متصل کرده و با زدن کلید اصلی اقدام به روشن نمودن دستگاه می کنیم.

وی در توضیح بیشتر تونل ضدعفونی کننده دستگاه سنیتایزر هوا بیان کرد: تونل ابداعی ما به نحوی طراحی گردیده که سطح داخل تونل با نانوذرات فلزی نقره و روی پوشش داده شده و هوا در آن جهت به دام انداختن کرونا ویروس به آرامی پرخیده و توسط امواج فرابنفش همه ویروس ها، باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها نابود می گردند.

بالش زر پیرامون دیگر فعالیت های شرکت خود گفت: بعد از اپیدمی کرونا و با تجربه خوردن گیاهان دارویی اقدام به تولید پنج نوع بایومحلول ضدعفونی کننده ضدویروس برپایه آب و گیاه کردیم که مورد تایید بخش ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز می باشد.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام اپیدمی کروناویروس، به دلیل افزایش استفاده از مواد شیمیایی برای ضدعفونی دست و سطوح مختلف امکان اپیدمی سرطان وجود دارد که به منظوری جلوگیری از آن، بایومحلولهای ضدعفونی کننده بر پایه آب و گیاه به هیچ وجه سمی و مضر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت فارس طبیب تکنولوژی با گلایه از بروکراسی و کاغذبازی های رایج در کشور بیان کرد: سازمان غذا و دارو مجوزی به ما نداده درحالی که استرالیا به قاطعیت آمادگی خود را برای حمایت از ما اعلام کرده است.

وی گفت: در همه جای دنیا مجوزها به ویژه برای واحدهای تولیدی و دانش بنیان به راحتی صادر می شود و در ادامه نظارت های سخت و محکمی را خواهند داشت اما در کشور ما برعکس بوده به نحوی که مجوز را بسیار سخت و پس از مدت ها دوندگی، اعطا می کنند و نظارت ها در حداقل می باشد.

بالش زر همچنین به فعالیت شرکت فارس طبیب تکنولوژی در حوزه نانو بایو پوشش ضدخوردگی اشاره کرد و اظهار داشت: نانوبیوکاتالیست، جاذب گازهای آلاینده هوا بوده که با قیمت مناسب و به صورت گیاهی در دسترس می باشد.

وی با بیان اینکه نانوبیوکاتالیست جاذب گازهای آلاینده هوا نمونه خارجی ندارد، تصریح کرد: قیمت تمام شده این کاتالیست کمتر از نصف نمونه خارجی می باشد اما در ایران متاسفانه ارزشی برای بسیاری از کارهای تحقیقاتی داده نمی شود.

مدیرعامل شرکت فارس طبیب تکنولوژی افزود: بعد از یک سال و نیم دوندگی، شرکت های خودروسازی داخلی همچون ایران خودرو و سایپا هیچگونه همکاری و همراهی نداشته اند، درحالیکه با ارسال نمونه به چندین شرکت خارجی استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، عملیاتی باشد

سال جدید به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده که با دید بلند رهبر معظم انقلاب انتخاب شده، عنوانی که باید در عمل از تولید حمایت و پشتیبانی صورت گرفته و موانع سر راه آن برداشته شود.

به طور قطع یکی از مراکزی که باید به آن دقت شده و علاوه بر حمایت بیشتر، موانع آن زدوده شود، حوزه شرکت های دانش بنیان می باشد. امید است که قدر علم و دانش این فعالان بیشتر دانسته شده تا در راه رشد و پیشرفت کشور بهره گرفته شود، نه اینکه هرساله آماری بلند بالا از نخبگانی که رفتن به ماندن ترجیح داده اند را بشنویم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات