سه تحول استارت‌آپی در آغاز سال نو

همزمان با اینکه این حمله اینترنتی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت آروان اعلام کرد تمهیداتی را برای جبران خسارت بخشی از مشتریان در نظر گرفته است. سال ۱۴۰۰ درحالی آغاز شد که صداوسیما جای خود را در جلب مخاطب و ارائه محتواهای سرگرم‌کننده در نوروز به سرویس‌های اشتراک ویدئو مثل فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و … داد. با این حال ساخت محتواهای ویدئویی جدید و ارائه محتواهای مختلف دو سرویس فیلیمو و نماوا را پیش از آغاز سال وادار به افزایش قیمت اشتراک کرد. فیلیمو در تعطیلات اما با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد هزینه اشتراک ماهانه سرویس خود را باز هم افزایش می‌دهد تا بتواند به نیازهای مخاطبان برای تولید و انتشار محتواهای باکیفیت پاسخ دهد. همچنین این سرویس اعلام کرده از آنجا از هیچ‌گونه حمایت دولتی برخوردار نیست، چاره‌ای جز تامین این هزینه‌ها با افزایش درآمد خود از طریق اشتراک ماهانه ندارد. با این حال این موضوع بحث‌های زیادی را پدید آورد از جمله بعد از توییت انتقادی حسام‌الدین آشنا در انتقاد به ساترا این سازمان که نظارت بر سرویس اشتراک ویدئو را برعهده دارد اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد درحال کار روی مدل‌های درآمدی این سرویس‌هاست. معاون توسعه کسب‌وکار و تنظیم بازار ساترا ادامه داد: با توجه به اینکه ساترا از مرحله ساماندهی مجوزها عبور کرده و وارد مرحله توسعه و تنظیم بازار شده است بنابراین اکنون موضوعات اقتصادی بسیار مهم و جدی مانند مدل‌های مجاز درآمدی، شیوه‌های ارائه سرویس تفکیک بازار و رقابت در اولویت بالایی قرار گرفته و به سرعت درحال تدوین آیین‌نامه‌های مورد نیاز و نظارت در این حوزه اقتصادی هستیم. در همین حال مایکت دیگر استور ایرانی نیز در انتهای سال ۹۹ گزارشی از عملکرد خود منتشر کرد و در آن به تفکیک آمارهایی درمورد نصب، میزان ترافیک، کاربر فعال ماهانه و جست‌وجوی روزانه اعلام شده است. طبق این آمار، تعداد کاربران فعال مایکت در سال ۹۹ با رشد تقریبا دو برابری همراه شده و کاربران این پلت‌فرم روزانه حدود ۳/ ۲ میلیون بار در مایکت اقدام به جست‌وجوی بازی و برنامه مورد علاقه خود می‌کنند و مجموع حجم دانلودهای ماهانه صورت گرفته از آن بیش از ۵۸۰۰ ترابایت است.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات