اکوویک بیست و هشتم: از سرمایه‌گذاری شبکه آفتاب و پیک برتر در اپلیکیشن دانرو تا تدوین دستورالعمل فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتی

این هفته نیز طبق روال شنبه های گذشته به بررسی 5 خبر مهم داخلی در حوزه کسب و کار ملی خواهیم پرداخت. لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته دوم اسفند ماه اخبار متفاوتی توسط خبر گذاری های داخلی فعال در حوزه کسب و کار منتشر شده است. هر چند عناوین این اخبار و همچنین موضوع آن ها متفاوت بود اما بیشترین خبرهای منتشر شده در حوزه کسب و کار در خبرگذاری های داخلی مربوط به اخبار شرکت های حمل و نقل اینترنتی داخلی بود. به‌عنوان مثال خبر مربوط به تدوین دستورالعمل فعالیت های شرکت های حمل و نقل اینترنتی خبری بود که توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید. خبر دیگر مربوط به سرمایه‌گذاری شبکه آفتاب و و پیک برتر در اپلیکیشن دانرو بود.

در نخستین نمایشگاه ملی کار، 100 شرکت ایرانی حضور خواهند داشت. برای نخستین بار ۱۰۰ شرکت ایرانی با حضور در اولین نمایشگاه ملی کار برای جذب نیروی متخصص مورد نیاز خود به رقابت می‌پردازند. اولین نمایشگاه ملی کار با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی صبح روز گذشته با حضور دکتر محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا ۵ اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه میزبان کارجویان بسیار اما علاقمند به یافتن شغلی مناسب و همچنین کارفرمایان اندک ولی علاقمند به پیدا کردن نیروی متخصص و متعهد است. محمد شریف خانی (دبیر نمایشگاه کار ایران) اعلام کرد که در این نمایشگاه از سوی ۱۰۰ شرکت بزرگ، کوچک و دانش بنیان بالغ بر ۸۰۰ فرصت شغلی معرفی می‌شود.

شبکه آفتاب و پیک برتر در اپلیکیشن دانرو سرمایه‌گذاری می کنند. گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب و گروه شرکت‌های برتر (پیک برتر) به‌عنوان دو مجموعه تبلیغاتی کشور که تا قبل از این بیشترین تمرکز خود را معطوف تبلیغات سنتی کرده بودند، با مشارکت یکدیگر در اپلیکیشن دانرو سرمایه‌گذاری کردند. این دو شرکت با سرمایه‌گذاری برابر خود در اپلیکیشن دانرو و توسعه تجاری آن، همکاری خود را در راستای به وجود آوردن تحول در فرآیند‌های بازاریابی دیجیتال ایران شروع کردند. بر اساس برخی از شایعات مبلغ این سرمایه‌گذاری بین ۱۵ الی ۱۹ میلیون دلار است. البته تا کنون هیچ کدام از اعضای این شرکت‌ها ارقام فوق را تایید نکرده‌اند. در سال ۱۳۹۴، اپلیکیشن دانرو به‌عنوان بخش دیجیتال مجموعه پیک برتر فعالیت خود را آغاز کرد، این اپ یک راهنمای آنلاین و جامع کسب و کارهای کشور محسوب می‌شود. پارسا جانباز (مدیرعامل دانرو) حائز اهمیت‌ترین بخش فعالیت دانرو را فراهم کردن بستر رسانه‌ای مناسبی به منظور تبلیغات و اطلاع رسانی کسب وکارهای کوچک و متوسط (SME) به مخاطبان خود دانست و گفت: با در نظر گرفتن سهم چشمگیر کسب و‌کارهای کوچک و محلی در تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته و با نگاهی به دورنمای اقتصادی ایران که عدم وابستگی به درآمدهای نفتی رکن اساسی در پایداری آن خواهد بود، این قبیل کسب و ‌کارهایی سهم بزرگی در آینده اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد. در نتیجه سرمایه‌گذاری در این زمینه آینده روشنی را پیش روی اینگونه مراکز گذاشته است.

پست بانک برای طراحی و اجرای ارز مجازی ملی فراخوان منتشر کرد. چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) از طراحی ارز مجازی ملی در کشور خبر داد. در همین راستا پست بانک ایران به‌عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات کشور به منظور شناسایی فعالان و نخبگان حوزه ارزهای دیجیتال فراخوان داده است. پست بانک قصد دارد به منظور اجرای سیاست‌های کلان بخش مالی و حوزه  ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور با همکاری فعالان و نخبگان حوزه ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی، برای طراحی و راه اندازی زیست بوم ارزهای مجازی در ایران اقدام کند.

سمینار بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری ایران برگزار شد. سمینار بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران همزمان با آغاز به کار اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی، روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کره جنوبی واقع در شهر سئول برگزار شد. در این همایش که ده‌ها تن از مدیران شرکت‌های فعال در کره جنوبی حضور داشتند، حسن طاهریان (سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی) اقدامات کشورمان بعد از مذاکرات هسته‌ای به منظور توسعه اقتصادی و تحکیم روابط تجاری با جهان را شرح داد. وی در همایش  به تشریح ظرفیت‌های بالای ایران جهت سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خارجی پرداخت.

دستورالعمل فعالیت های شرکت های حمل و نقل اینترنتی در راستای حمایت دولت از استارتاپ ها تدوین خواهد شد. سید سلمان سامانی (سخنگوی وزارت کشور) اعلام کرد به دستور رحمانی فضلی (وزیر کشور) باید دستورالعملی مشخص برای فعالیت شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی تدوین کند. سامانی ضمن اشاره به فعالیت این نوع تاکسی‌ها در تمام دنیا و کمک این سیستم‌های حمل و نقل شهری به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و معضل پارکینگ در کلان شهرها، بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶۶ کشور و ۵۰۷ شهر در اروپا، آمریکا و آسیا از این نوع سیستم حمل و نقل بهره‌مند هستند و باید از ظرفیت این سیستم‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود. وی با اشاره به توجه جدی دولت در مورد حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها، تشریح کرد: به همین دلیل باید با در نظر گرفتن مطالبات مردم و نظرات ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، دستورالعمل‌هایی برای نظم دادن به فعالیت این شرکت‌ها تهیه شود.

 

    نظرات