ابر آروان چگونه و با چه راهکارهایی مشکلات امنیتی بانک‌ها را در ایران رفع می‌کند؟

هفته گذشته راه پرداخت در گزارشی از ۱۵ معاون و مدیر فناوری اطلاعات کشور این سوال را پرسیده بود که مهم‌ترین چالش‌هایی که بانک‌ها در حوزه امنیت با آنها مواجه هستند، چیست. او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سرویس‌هایی که در حوزه امنیت در کشور به کار برده می‌شود از کدام کشور هستند و آیا امنیت کاربران را حفظ می‌کنند یا خیر گفت: «خیلی از سرویس‌های امنیتی که در حال حاضر ارائه می‌شود برای آمریکاست که باعث می‌شود مشکلات مربوط به تحریم بیشتر شود. معمار امنیت ابر آروان دغدغه به‌روز بودن سرویس‌های ابری را اینطور پاسخ داد: «این مساله به این دلیل است که بیشتر شرکت‌های ایرانی هزینه‌ای را برای توسعه محصول قرار می‌دهند اما هزینه‌ای مربوط به نگاهداشت و به‌روزرسانی آن را نمی‌پردازند اما ابر آروان یک تیم مستقل برای به‌روزرسانی مستمر محصولات خود قرار داده است.» او به استانداردها در این حوزه اشاره کرد و گفت: «اینطور نیست که استاندارد کلی درباره محصولات امنیتی باشد اما ممکن است برای هر محصولی یک سری بست پرکتیس‌ها وجود داشته باشد. یکی دیگر از دغدغه‌های معاونان فناوری اطلاعات بانک، هزینه محصولاتی بود که در حوزه امنیت به کار گرفته می‌شوند. قاسمی درباره قیمت محصولات جدید گفت: «همیشه در ابر آروان تلاش می‌کنیم که به‌صرفه‌ترین حالت را از نظر اقتصادی برای مشتریان فراهم کنیم و بخشی از خدمات همیشه رایگان تعریف می‌شوند. قاسمی در این باره عنوان می‌کند: «یک شرکت امنیتی کوچک ممکن است خیلی از مجوزها را نداشته باشد و به خیلی از قوانین رگولاتوری پایبند نباشد اما شرکت بزرگی مانند ابر آروان که تعداد مشتریان آن به دلیل ابری بودن سرویس‌های این شرکت بسیار زیاد است، ملزم است تمام مجوزها را داشته باشد. یکی از مسائلی که بانک‌ها داشتند این بود که اگر مشکل امنیتی پیش بیاید و داده‌های آنها از بین برود، راهکاری برای بازگرداندن داده‌ها ندارند. قاسمی اما راهکار رفع این دغدغه را اینگونه توضیح می‌دهد: «ما در محصول زیرساخت رایانش ابری که داریم، داده‌‌های کاربران را در سه نقطه ذخیره می‌کنیم که اگر برای یکی از آنها به هر دلیلی مشکلی پیش آمد، از دو نقطه دیگر قابل بازگشت باشد.»

متن کامل خبر در سایت راه پرداخت

منبع خبر

راه پرداخت

راه پرداخت

رسانه فینتک ایران

    نظرات