استارتاپ ویکند آموزش و محتوای الکترونیکی برگزار شد

استارتاپ ویکند آموزش و محتوای الکترونیکی برگزار شد

استارتاپ ویکند یادگیری و محتوای الکترونیکی همزمان با کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد جعفری، معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: در استارتاپ ویکند می‌خواهیم از ایده‌های موجود در حوزه مطالعه و آموزش الکترونیک، حمایت کنیم.

به گزارش اکوسیستم، جعفری در مورد برگزاری استارتاپ ویکند در دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران گفت: در بحث استارتاپ ویکند قصد داریم که از ایده‌های موجود در حوزه مطالعه و آموزش الکترونیک حمایت کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا ۱۳۴ شرکت کننده داشتیم، آنها در روز نخست 50 ایده را مطرح کردند که از این بین 10 ایده انتخاب شد و در نهایت با در نظر گرفتن غایبین ۱۰ تیم ۱۰ الی ۱۲ نفره را تشکیل دادند.

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: 10 تیم شرکت کننده در طی 3 روز استارتاپ ویکند از صبح روز چهارشنبه 9 اسفند ماه تا ظهر روز جمعه 11 اسفند ماه، روی ایده‌های خود کار کردند. البته در کنار این فعالیت، برای تیم‌ها بحث‌های مشاوره‌ای و ۶ کارگاه آموزشی نیز برگزار کردیم. در مابقی ساعات استارتاپ ویکند، منتور‌ها که هرکدام سابقه راه اندازی یا مدیریت استارتاپ را در کارنامه خود دارند، در کنار تیم‌ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: در آخرین روز برگزاری استارتاپ ویکند، تیم‌ها بطور آزمایشی طرح‌های خود را برای منتورها ارائه دادند و پس از اصلاحات نهایی، بعدازظهر همان روز طرح‌ها در حضور داوران و سرمایه گذاران ارائه شدند. در نهایت داروان سه تیم برگزیده را انتخاب و معرفی کردند.

جعفری گفت: قرار بود جوایز نقدی برای تیم‌های اول تا سوم به ترتیب برابر 10، 7 و 5 میلیون تومان در نظر گرفته شود، اما از آنجا که سه تیم  مشترکا مقام سوم را به دست آوردند به هر کدام از آنها مبلغ 4 میلیون تومان (یعنی برای سه تیم منتخب در رده سوم مجموعا ۱۲ میلیون تومان) اهدا شد. همچنین تیم‌های بابیمار و قلک نیز به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.

وی بیان کرد: به تیم‌های برگزیده قول دادیم که اگر کار خود را ادامه دهند، بسترهای لازم را در پارک علم و فناوری برای آنها مهیا می‌کنیم تا کمک کنیم که یک هسته کارآفرین شکل بگیرد و تیم‌ها و افراد بتوانند برای خود یک کسب و کار راه اندازی کنند.

معاون مرکز نوآوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن اشاره به حامیان استارتاپ ویکند اظهار داشت: مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه تهران (به عنوان ارائه کننده ایده اصلی) و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران (به عنوان اجرا کننده طرح) همکاران اصلی ما در این استارتاپ ویکند بودند و مابقی شرکت‌ها به عنوان سرمایه گذاران کوچک برای حمایت‌های مالی حضور داشتند.

وی عنوان کرد: این دوره، نخستین استارتاپ ویکندی بود که دانشگاه تهران برگزار گردید و با استقبال و رضایتمندی بسیار خوبی نیز همراه بود.

    نظرات