پرداخت غیرتماسی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پرداخت غیرتماسی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پرداخت غیرتماسی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پرداخت غیرتماسی به فرآیندهای پرداخت آنلاین و آفلاین اشاره دارد که در آن موانع خرید به حداقل رسیده است. به بیان ساده، خرید را برای خریدار و فروش را برای فروشنده راحت‌تر می‌کند، درآمد را افزایش می‌دهد و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. پرداخت غیرتماسی روشی است برای استفاده از داده‌های دستگاه‌های دیجیتال، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای یکپارچه‌سازی فرصت‌های خرید و ساده و یکپارچه ساختن آنها تا حد امکان.

از بین‌بردن تماس مشتری برای رقابت‌پذیری سازمان‌ها در فضای کسب‌وکار مدرن، از اهمیت بالاتری برخوردار است. TechTarget پرداخت غیرتماسی را این‌گونه تعریف می‌کند: «تجارت غیرتماسی روشی است برای استفاده از داده‌های دستگاه‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها برای ادغام فرصت‌های خرید ساده و یکپارچه در فعالیت‌های روزمره و محیط‌های طبیعی مصرف‌کنندگان.»

پرتال آماری بازاریابی بین‌المللی، Statista ، پیش‌بینی کرده است که پرداخت‌های غیرتماسی فقط در سال ۲۰۱۹، ۳.۹تریلیون دلار در سطح جهان پردازش شده است؛ درحالی‌که تعدادی از تحلیلگران انتظار دارند این فناوری تا سال ۲۰۲۴ به ۸تریلیون دلار برسد.

این روش پرداخت که به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده است، از برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، کیف پول‌های تلفن همراه و کارت‌های بدون تماس برای جایگزینی یک تجربه پرداخت سنتی استفاده می‌کند، بنابراین سرعت فرآیند خرید مصرف‌کنندگان افزایش خواهد یافت.

پول نقد هنگام حفظ نقدینگی شرکت‌ها حرف اصلی را می‌زند. شروع بحران کرونا و ترس مداوم از همه‌گیری، مصرف‌کنندگان و مشاغل را بر آن داشته است تا هنگام خریدوفروش کالاها و خدمات بیشتر به گزینه‌های پرداخت دیجیتال و بدون تماس اعتماد کنند. به‌نظر می‌رسد فناوری‌های نوین برای افزایش در پذیرش، به‌طور عمده برای قابلیت‌های بدون تماس آماده است؛ اما این تصور بر این اساس بود که اکثر مصرف‌کنندگان از ترس انتشار ویروس کرونا دیگر هرگز احساس راحتی نمی‌کنند که یک صفحه کلید یا PIN را لمس کنند.

مدیریت بحران

شرایط پرداخت در گذشته چگونه بوده است و در نتیجه بحران‌های متعدد از جمله کرونا، چه چیزی برای شرکت‌های پرداخت تغییر کرده است؟ همه‌گیری ویروس کرونا همچنین نیاز به فرآیندهای بدون تماس، از جمله اسکن محصولات (به‌عنوان مثال با تلفن همراه خود)، پرداخت‌ها و کوپن‌ها را نشان می‌دهد. چنین روند ساده‌ای نه تنها باعث کاهش کار پرسنل در سوپرمارکت‌ها می‌شود، بلکه یک تجربه کاملا بدون تماس را تضمین کرده که به نسخه‌های بهداشتی نیز کمک می‌کند.

هر فردی همه‌روزه برای یک‌بار هم که شده با شرایط پرداخت سروکار دارد و شرکت‌های پرداخت با فروشندگانی سروکار دارند که کالاهای خود را به خریداران عرضه می‌کنند و این بهترین زمان استفاده از فناوری‌های جدید مانند پرداخت بدون تماس است.

اتخاذ یک رویکرد کاملا علمی باعث می‌شود تا متوجه بشویم که در مشاغل مشتریان (پذیرندگان دارای دستگاه کارت‌خوان) ما چه اتفاقی می‌افتد و در مشاغل شخصی ما چه می‌گذرد.

در چنین حالتی، بهترین عملکرد انتخاب سناریوها و گذراندن و پرسش از خود است که اگر وضعیت شبیه V باشد، یا اگر همه‌چیز شبیه L باشد، یا اگر شبیه U باشد، این برای ما و توانایی ما در خدمت به سهامداران مختلف، کارمندان، مشتریان و سرمایه‌گذاران، به چه معناست؟

ما باید در زمانی که هنوز بسیاری از ناشناخته‌ها وجود دارد، با ارتباطات خود سریع و روشن باشیم. مسئولیت‌پذیری در این عدم اطمینان مهم بود و در عین‌حال اهمیت وضعیت را کمرنگ نمی‌کرد.

در شرکت‌ها جلسات با هیئت‌مدیره باید بسیار سریع‌تر از دوره معمول سه ‌ماهه باشد و باید با بانکداران و تحلیلگران سرمایه‌گذاری خارج از دوره معمول، تماس تلفنی برقرار کنیم. در ابتدا شرکت‌های پرداخت همه‌چیز را نمی‌دانستند، اما فرایندی برای یادگیری عملکردها در طول زمان و برقراری ارتباط شفاف به وجود آمد. درنهایت این می‌تواند کمکی باشد درخصوص انگیزه‌دادن به کارمندان، خدمت به مشتریان و درک صحیح ذی‌نفعان از اینکه ما به‌عنوان یک کسب‌وکار چطور پیش می‌رویم.

آیا آینده می‌تواند یک جامعه بدون پول باشد؟

رشد سریع گزینه‌های پرداخت جایگزین نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری درواقع همان چیزی است که نسل جوان به دنبال آن است. خرده‌فروشان بیشتر و بیشتر در حال ثبت‌نام هستند، اکنون مصرف‌کنندگان انتظار دارند طیف وسیعی از گزینه‌های خرید مناسب‌تر برای آنها وجود داشته باشد. گزارش‌های اخیر رسانه‌ها نشان می‌دهد یک‌چهارم بزرگسالان انگلیس پس‌انداز ندارند. انعطاف‌پذیری در پرداختی که این برنامه‌ها ارائه می‌دهند، مصرف‌کنندگان را به صرف پس‌انداز ترغیب می‌کند تا هزینه کنند. طبق این گزارش‌های رسانه‌ای از هر ۱۰ بزرگسال، یک نفر معمولا بیش از درآمد خود هزینه می‌کند. آیا پرداخت‌های غیرتماسی این امر را تشدید می‌کند و منجر به این می‌شود که مردم بیش از آنچه واقعا توانایی پرداخت آن را دارند، بیش‌ از حد ارزیابی کنند؟

فکر می‌کنید عملکرد مالی شرکت‌ها به دلیل بحران کرونا چگونه تغییر خواهد کرد؟ تجربه کار در خانه در دوسه‌ماهه اخیر و احتمالا حداقل برای چند ماه دیگر، باعث شده است بسیاری از رهبران امور مالی به فکر کار، همکاری و ایجاد جامعه‌ای متفاوت باشند. برای بررسی عملکرد مالی هنوز هم باید افراد از نظر جسمی و اجتماعی دور هم جمع شوند. به عنوان مثال، وقتی تیم‌ها در پروژه‌های اصلی به نقاط عطفی می‌رسند یا وقتی تیم‌ها برای جلسات همه‌جانبه باید جمع شوند؛ اما همچنین باید این امکان وجود داشته باشد که کارکنان در هرجا که احساس بازده و خلاقیت کنند، حتی اگر از راه دور باشد، کار انجام دهند.

علاوه بر این، CFO ها بیشتر در مورد تحول دیجیتال فکر می‌کنند. ما فرایندها، ابزارها و سیستم‌هایی می‌خواهیم که به دانش موجود در مغز یک شخص اعتماد نکنند. ما فرایندها و ابزارهای نهادینه‌شده‌ای می‌خواهیم که بتوانند حرکت تجارت را سریع‌تر کنند و می‌خواهیم این ابزارها و فرایندها برای هر محصول جدیدی که ممکن است در آینده راه‌اندازی کنیم یا بازارهای جدیدی که ممکن است به دنبال‌شان برویم، اثربخش باشند. ما می‌خواهیم تیم‌های ما بیشتر از کارهای دستی روی کارهای خلاق تمرکز کنند.

نوآوری در بازار پرداخت‌ها

باید به کارآفرینان و پذیرندگان ابزارها و خدماتی را ارائه کنیم تا به آنها این امکان را دهد که با موفقیت شروع به کار کنند و سپس تجارت خود را گسترش دهند. این یک بازار حیاتی است زیرا حدود ۹۰درصد مشاغل در سراسر جهان شرکت‌های کوچک و متوسط ​​هستند و ۵۰درصد اشتغال و توسعه اقتصادی را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند. ما فکر می‌کنیم مشاغل کوچک و متوسط ​​و کسب‌وکارهای جدید واقعا می‌توانند به بهبودی جدی کمک کنند.

آینده‌ پرداخت غیرتماسی

انتظار می‌رود که پرداخت غیرتماسی معاملات مالی روزمره را در سراسر جهان متحول کند، موانع خرید را کاهش داده و منافع قابل‌توجهی را برای مشتریان و ارائه‌دهندگان به همراه داشته باشد. همان‌طور که موفقیت آشکار آن در سایر صنایع نشان داده شده است، تاثیر بالقوه پرداخت غیرتماسی بر بیمه می‌تواند پیشگام باشد و تنها با پیشرفت بیشتر فناوری پشت آن بهبود می‌یابد. تصور کنید که دیگر هرگز نگران بیمه تعطیلات نباشید زیرا ارائه‌دهنده خدمات شما به‌طور خودکار می‌داند که شما برای سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید.

راه پرداخت در این مقاله نوشته است: همه‌گیری ویروس کرونا باعث تسریع در به‌کارگیری برخی از روندها برای شرکت‌ها شده است. به‌عنوان مثال، ما شاهد افزایش چشمگیر در مشاغل بدون پول نقد هستیم. در فوریه سال ۲۰۲۰، حدود ۵درصد از فروشندگان Square در ایالات متحده cashless بودند. این میزان در آگوست سال ۲۰۲۰ به ۱۳درصد افزایش یافت و برای مدتی به ۲۳درصد رسید. مردم در تلاش‌ هستند تا مشاغل خود را به سمت روش‌های ایمن برای معامله با خریدارانشان سوق دهند و در این راستا عدم استفاده از پول نقد و پذیرش کارت، نقش تاثیرگذاری دارد. همچنین میزان استفاده از ابزارهای Omnichannel نیز رشد داشته است. omnichannel به چه معناست؟ این به معنای حضور – چه آفلاین، آنلاین یا در تلفن همراه – برای ارتباط با خریدار خود است. بسیاری از موسسات قبل از همه‌گیری ویروس کرونا برنامه‌ای برای حضور آنلاین یا از طریق تلفن همراه نداشتند اما اکنون این کار را می‌کنند. حجم استفاده از روش‌های آنلاین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به مقدار ۵۰درصد رشد کرده است.

ما همچنین شاهد ترکیبی عمودی‌تر هستیم که به سرشلوغی کارآفرینان اشاره دارد. اکنون دیگر یک نانوایی نان و کلوچه‌هایش را به صورت آنلاین می‌فروشد. یا گل‌فروشی‌هایی که برای بازدید حضوری از فروشگاهشان از سیستم‌های قرار ملاقاتی استفاده می‌کنند که ممکن است یک آرایشگاه از آن استفاده کرده باشد. اینها انواع محورهای کارآفرینی است که شرکت‌ها برای سازگاری با این فضای جدید ایجاد می‌کنند. این چیزی است که فکر می‌کنیم حتی پس از همه‌گیری کرونا نیز می‌تواند تاثیر پایداری داشته باشد.

با ‌وجود این، همه‌چیز تغییر می‌کند. مشتریان ما همیشه برای سرعت و اعتماد ارزش قائل بوده‌اند. این سوال برای ما مطرح است که سرعت و اعتماد در این دوره جدید به چه معناست؟ خوب، این به معنای شفافیت و سادگی در مورد مواردی مانند هزینه‌ها و سیاست‌ها و نحوه کار مشتریان با تجارت ما است؛ به معنای دسترسی سریع مشتریان به وجوه شخصی یا خط اعتباری آنهاست. اینها مواردی است که همیشه برای آنها مهم است.

بازار کلی پرداخت‌ها چگونه تغییر می‌کند؟

دو موضوع اصلی وجود دارد که می‌تواند نحوه تجارت در فضای پرداخت را طی دهه آینده به طرز چشمگیری تغییر دهد. یکی حول هوش مصنوعی [AI] و یادگیری ماشینی [ML] و دیگری حول رمز ارز و بلاکچین می‌چرخد. به‌عنوان مثال هوش مصنوعی و ML ، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا با پایگاه کارکنان خود کارایی بیشتری داشته و بهره‌وری بالاتری داشته باشند. آنها همچنین یک شرکت fintech مانند Square را قادر می‌سازند تا محصولات دیجیتالی بیشتری را به بازار عرضه کند که وظایفی را پشتیبانی می‌کند که در طول تاریخ به صورت دستی اداره می‌شدند. به‌عنوان مثال، فرم‌های دیجیتالی که بین یک بانک و یک تجارت کوچک فکس می‌شدند، اما اکنون می‌توان به روشی ساده‌تر و سریع‌تر رسیدگی کرد تا خطرهای موجود از سمت دو طرف کاهش یابد. ما از راستی‌آزمایی و شفافیت مرتبط با بلاکچین و ارز رمزنگاری‌شده هیجان‌زده هستیم. کریپتو امروز به‌عنوان یک دارایی مانند طلا در نظر گرفته می‌شود، چیزهای زیادی وجود دارد که باید موردبررسی قرار گیرد و باید آنها را به روشی منظم بررسی کرد.

هنگامی که صرفا به مرحله پرداخت در یک فروشگاه فیزیکی نگاه می‌کنید، پرداخت‌های تلفن همراه مانند Apple Pay یا Google Pay ، در حال حاضر یک تجربه بسیار غیرتماسی و ایمن را ارائه می‌دهند. با وجود این، چنین راه‌حل‌هایی هنوز چندین مسئله را ایجاد می‌کنند:

۱-فقط در ترمینال‌های فعال‌شده با NFC امکان‌پذیر است.

۲-بسیار دشوار و پرهزینه است که صادرکنندگان کارت می‌توانند کارت خود را روی سیستم‌عامل‌های Apple یا Google قرار دهند (که اغلب منجر به هزینه‌های اضافی برای بازرگان می‌شود.)

۳-انتخاب کارت مورد نظر برای استفاده دشوار است.

۴-برای موارد استفاده خاص (مانند پرداخت یک بلیت در مترو)، روند احراز هویت هنوز بسیار پیچیده و وقت‌گیر است. (در نتیجه صف به‌وجود می‌آید.)

ما همچنان بر نوآوری سریع محصولات، مانند گزینه‌های درخواستی برای تحویل، پیش‌خرید و تحویل متمرکز هستیم که باعث شده است بسیاری از مشتریان ما در یک زمان واقعا بی‌ثبات تجارت کنند. افراد از برنامه نقدی ما برای صندوق‌های محرک ورودی یا چک بیکاری یا ارسال وجوه به دوستان یا اعضای خانواده نیازمند یا تسهیل‌کردن کمک‌های اجتماعی؛ به‌عنوان مثال نوبت‌دهی آنلاین یا کمک‌های مالی استفاده می‌کنند. با وجود این آشفتگی‌ها، ما همچنان به آزمایش و یادگیری به روشی منظم ادامه می‌دهیم. امید است صنعت پرداخت بتواند نقش مهم خود را در این دوران همه‌گیری به نحو احسن انجام داده و در روند تغییرات جهان گام‌های مثبتی بردارد.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات