به همت شرکت دانش بنیانی در پارک علم و فناوری استان؛تولید خالص ترین کود "سولفات پتاسیم" جهان در کرمانشاه

به همت شرکت دانش بنیانی در پارک علم و فناوری استان؛تولید خالص ترین کود "سولفات پتاسیم" جهان در کرمانشاه

شرکت «توسکا تجارت آریان» یکی از شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری است، شرکتی که با ابداع روشی نوین توانسته خالص ترین نوع محصول سولفات پتاسیم در کشور و جهان را تولید کند، محصولی که به عنوان یکی از کودهای اصلی کشاورزی بکار می رود و سالانه حجم بالایی از آن در کشور و جهان مصرف می شود.

مهندس محمد رضا شمشادی مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی شرکت از سال ۱۳۹۵، گفت: :شرکت «توسکا تجارت آریان» در زمینه تولید کود شیمیایی سولفات پتاسیم فعالیت کرده و خالص ترین نوع این کود را در ایران و جهان تولید می کند.

وی به اهمیت این نوع کود در کشاورزی اشاره کرد وافزود: سه عنصر اصلی ازت، فسفات و پتاسیم جز عناصر ضروری برای رشد گیاه محسوب می شود و نبود یکی از این سه عناصر می تواند مانع رشد گیاه شود، در این بین کود سولفات پتاسیم تامین کننده پتاسیم مورد نیاز گیاه است، از این رو این نوع کود در کشاورزی جایگاه ویژه ای داشته و از مصرف بالایی برخوردار است.

این محقق کرمانشاهی با اشاره به روش های مختلف تولید کود سولفات پتاسیم گفت: در این یبن ما روش جداگانه ای برای تولید این محصول ابداع کرده ایم که با استفاده از این روش عملا خالص ترین کود سولفات پتاسیم در ایران و جهان به دست می آید.

شمشادی خاطرنشان کرد: این روش ابداعی موجب شد تا شرکت توسکا تجارت آریان در زمره شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت توسکا تجارت آریان با اشاره به نیاز بالای کشور به این محصول، گفت: در حال حاضر سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن از این محصول در کشور مورد نیاز است و این درحالی است که تا سال ۱۳۹۵، حدود ۳۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می شد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰ شرکت در زمینه تولید این محصول در کشور فعالند، اما حجم تولیدات آنها پاسخگوی نیاز کشور نیست بنابراین فعلا هیچ محصول تولیدی سولفات پتاسیم به خارج از کشور صادر نمی شود و همه شرکت‌ها متمرکز بر تامین نیاز کشور هستند.

شمشادی یادآور شد: در شرکت توسکا تجارت آریان در حال حاضر سالانه حدود۲۰۰۰ تن سولفات پتاسیم تولید می شود و برنامه داریم این میزان تولید را در سال جاری افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسکا تجارت آریان خاطرنشان کرد: در حال ‌حاضر زمین کناردست کارخانه خریداری شده و برنامه داریم در سال جاری واحد جدید را به بهره برداری برسانیم که با این کار ۲۰۰۰ تن به حجم ظرفیت تولید شرکت اضافه می شود.

شمشادی با اشاره به فعالیت ۱۴ نفر در این مجموعه، خاطرنشان کرد: اگر واحد جدید راه اندازی شده و حجم تولیدات افزایش یابد قطعا افراد بیشتری به کار گرفته خواهند شد.

این محقق کرمانشاهی در ادامه با اشاره به آشنایی پنج ساله شرکت توسکا تجارت آریان با مجموعه پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه، گفت: طی این مدت حمایت‌های خوبی از سوی پارک دریافت کرده ایم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات