گام به گام تا رسیدن به اوج

گام به گام تا رسیدن به اوج

گام به گام تا رسیدن به اوج

مروری بر بازاریابی مدرن در سال ۲۰۲۱

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و افول کسب‌کارهای سنتی، اکنون تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. دیجیتال مارکتینگ با سرعت زیادی در حال گسترش است و  کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک به اهمیت دیجیتال مارکتینگ پی برده‌اند و استفاده از آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مفاهیم جالب توجهی چون هوش مصنوعی، بازاریابی مبتنی بر داده‌ها، بهینه‌سازی موتور جست‌وجوی صوتی (VSEO) و… مفاهیم جدید و بلندپروازانه‌ای هستند که به تازگی مطرح شده‌اند. این مفاهیم نوآورانه می‌توانند به دغدغه و اولویت صاحبان کسب‌وکارها در سال پیش رو تبدیل شوند. اگر قصد دارید که تجارت خود را در فضای رقابتی امروز نگه دارید، باید با تغییراتی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، آشنایی داشته باشید و عکس‌العمل مناسبی در مقابل آن‌ها انجام دهید .

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با افزایش استفاده از اینترنت، پیش‌بینی رفتار مشتریان از طریق روش‌های سنتی روز به روز دشوارتر و پرریسک‌تر می‌شود. توقع اینکه روش‌های قدیمی بتوانند پاسخگوی تمامی نیازهای بازار باشند، خیلی کارساز نیست. استفاده از دانش و تکنولوژی جدید برای ادامه بقای همه کسب‌وکارها اجتناب‌ناپذیر است.

هوش مصنوعی

اگر تاکنون نمی‌دانستید که سال ۲۰۲۰، بسیاری از افراد چقدر با هوش مصنوعی سر و کار دارند، با اطمینان می توان گفت در سال ۲۰۲۱ هوش مصنوعی در قلب بسیاری از فعالیت‌های تجاری قرار می‌گیرد. در حال حاضر بسیاری از مشاغل ساده با هوش مصنوعی جایگزین شده‌اند. یک مثال جالب در این خصوص همکاری مایکروسافت و اوبر است . مایکروسافت و اوبر از ربات‌های Knightscope K۵ برای گشت‌زنی در پارکینگ‌ها و مناطق بزرگ برای پیش‌بینی و پیشگیری از جرم استفاده می‌کنند. این ربات‌ها می‌توانند پلاک خودروها را بخوانند، فعالیت مشکوک را گزارش دهند و داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به صاحبان خود اعلام کنند. شما می‌توانید این ربات‌های شبیه R۲-D۲ را با قیمت ۷دلار در ساعت اجاره کنید که هزینه کم‌تری از دستمزد یک نگهبان امنیت انسانی دارد .

همین چند سال پیش، تحلیل‌گران گارتنر پیش‌بینی کردند که تا سال ۲۰۲۰، فناوری‌های هوش مصنوعی تقریبا در همه محصولات و خدمات نرم‌افزاری فراگیر خواهند بود. هوش مصنوعی بزرگ‌ترین فرصت تجاری برای شرکت‌ها، صنایع و کشورها طی چند دهه آینده است و تولید ناخالص داخلی جهانی  را تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۴درصد افزایش می‌دهد . همچنین هوش مصنوعی می‌تواند رفتار و الگوهای جست‌وجوی مصرف‌کننده را تجزیه و تحلیل کند و از داده‌های سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ برای کمک به مشاغل در درک چگونگی یافتن محصولات و خدمات توسط مشتریان استفاده کند. در حقیقت هوش مصنوعی به زودی نیروی محرک بسیاری از خدمات خواهد بود.

تبلیغات برنامه‌ریزی شده

تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده به معنای استفاده از هوش مصنوعی برای خرید خودکار تبلیغات است تا بتوانید مخاطبان خاص‌تری را هدف قرار دهید. به‌عنوان مثال پیشنهاد مناقصه در زمان واقعی، نوعی خرید تبلیغاتی برنامه‌ای است. این اتوماسیون بسیار کارآمدتر و سریع تر است. این موضوع بسیار سریع چهره تبلیغات دیجیتال را تغییر می‌دهد و جالب است بدانید ۸۶.۲درصد از نمایش تبلیغات دیجیتال در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۱  به صورت برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود .

ربات‌های چت

ربات‌های چت در سال ۲۰۲۱ همچنان بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال خواهند بود. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی از پیام‌های فوری برای چت در هر زمان شبانه‌روز با مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت شما استفاده می‌کند. پاسخگویی سریع و شخصی‌سازی گفت‌و‌گو مطابق با نیاز مشتری می‌تواند باعث افزایش رضایت مشتری هنگام خرید یک سرویس یا محصول یا خدمات پس از فروش باشد. این ارزش‌آفرینی برای مشتریان می‌تواند به نقطه قوت کسب‌وکار شما تبدیل شود. بسیاری از مشتریان تعامل با ربات‌های چت را ترجیح می‌دهند زیرا همیشه  پاسخگو هستند، سریع جواب می‌دهند، تاریخ تمامی خریدهای شما را به‌طور دقیق به خاطر می‌آورند، هرگز حوصله خود را از دست نمی‌دهند و عصبانی نمی شوند. این دستیارهای مجازی با برآورده‌کردن انتظارات مشتری و خودکارکردن کارهای تکراری، خدمات برجسته‌ای به مشتری ارائه می‌کند. استفاده از این ربات‌ها در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و این امکان را برای شرکت و نیروها فراهم می‌کند تا روی کارهای مهم‌تر تمرکز بیشتری داشته باشند . بسیاری از برندها در حال حاضر از ربات‌های چت استفاده می‌کنند. به‌طور مثال کاربران برند تاکسی آنلاین Lyft می‌توانند با استفاده از چت و پیام رسان‌های فیس‌بوک و اسلک یا با استفاده از سیستم صدا و وویس Amazon Echo درخواست تاکسی بدهند. همچنین از طریق چت بات می‌توانند از لوکیشن فعلی راننده مطلع شوند .

شخصی‌ سازی ‌ کردن

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۱ عملکرد برجسته و شاخصی داشته باشید، باید روش‌های بازاریابی خود را برای مشتریان شخصی سازی کنید. یعنی در حقیقت محتوا، ایمیل، محصول و… باید خاص باشد . ایمیل‌های شخصی‌سازی شده و براساس رفتار کاربران سه برابر بهتر از ایمیل‌های انبوه تاثیرگذاری دارند. وقتی در خصوص قدرت شخصی‌سازی صحبت می‌کنیم سخت است که از نت‌فیلیکس و آمازون و سیستم پیشنهادی فوق‌العاده آن‌ها نام برده نشود. آشنایی با ترندهای روز و شیوه‌های جدید تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کسب‌وکار این اجازه را می‌دهد تا برای آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند. هنگام بررسی عملکرد و بازخوردهای فعالیت‌های دیجیتال می‌توان کارآمدی فعالیت‌ها را بررسی کرد. با الهام‌گرفتن از ترندها و شیوه‌های نوین و امتحان‌شده در شرکت‌های پیشرو، خلاقیت و اثرگذاری بیشتری در کمپین‌های خود خواهید داشت.

منبع: college.tapsell

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات