استارتاپ ها در راس تولید کنندگان درآمد و ثروت
محمد شریعتمداری (وزیر صنعت، معدن و تجارت) بیان کرد که بزودی استارتاپهای کشور در راس تولید کنندگان درآمد و ثروت در اقتصاد ایران به جایگاه ویژهای خواهند رسید و به تبلیغات در دیگر صنایع کوچک کمک میکنند.
به گزارش اکوسیستم، شریعتمداری در مراسم افتتاح رسمی شبکه ایران کالا که در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد، گفت: این شبکه گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پررنگ تر خواهد کرد. در این راه گام برمیداریم و به نمایندگی از مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت از صدا و سیما برای این اقدام تشکر میکنم.
وی ادامه داد: رشد منفی ۱۰ درصدی که در سالهای گذشته وجود داشت، از سال ۹۲ مجددا روند روبه رشد و مثبت گرفته است.
وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز به کار 4700 واحد صنفی طی 10 ماه گذشته، تشریح کرد: در صنعت رویش و ریزش وجود دارد و در این سالها رویش از ریزش پیشی گرفت، بطوریکه ظرف ۱۰ ماه شاهد تقاضای راه اندازی 16060 واحد صنعتی جدید بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر ۲۳ درصد افزایش داشته است که از امیدواری به آینده صنعت حکایت دارد.
وی اضافه کرد: تقریبا 85000 واحد صنعتی در ایران وجود دارد که بیش از 80000 واحد آن کوچک و متوسط است و قریب 40000 واحد آن هم در شهرکها و نواحی صنعتی واقع شدهاند.
شریعتمداری با اشاره به اینکه نوسازی صنعتی از اولویتهای مهم صنعت کشور است و ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ به منظور نوسازی و بهسازی صنعتی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۷ تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوقهای صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توسعه حوزههای فناوری اطلاعات و ارتباطات، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، فضای وب و وبلاگها به وجود آمده است ولی تبلیغات هدفمند در قالب پلتفرمهای تلویزیونی با استفاده از چهرههای مشهور کشور و جلوههای هنری همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکید بر راه اندازی سایت اینترنتی پرقدرت این شبکه از نکات درخور توجه میباشد، برند سازی مهم است اما فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید بیش از یک برند خاص مدنظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با تبلیغات واقعی و مردم پسند، باید فرهنگ بازاریابی ایرانی در میان مردم گسترش پیدا کند. همچنین علاوه بر تبلیغ کالا باید فرهنگ سازی نیز انجام شود.
شریعتمداری تاکید کرد: در حوزه تبلیغات کالای ایرانی دارای شبکههای جوان و گستردهای هستیم و پویش آری به کالای ایرانی در تبلیغات شبکههای مجازی بسیار گسترده شده است.
وی اضافه کرد: در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از شورای حمایت از برندسازی حمایت میکنیم، همچنین از برند سازی در اقتصاد ایران نیز بطور جدی حمایت خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در خدمت شبکه ایران کالا به منظور گسترش این شبکه است، گفت: این سازمان با استفاده از NGO ها، همکاری با شهرداریها و برگزاری نمایشگاهها در این راه کمک می کند.
وی در آخر متذکر شد: توانایی ایجاد ارزش افزوده در میان جوانان وجود دارد اما این توانایی شاید کمتر در تاریخ ایران شناسایی شده است.
نظرات