«کارگشا» ارائه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی و...

«کارگشا» ارائه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی و...

«کارگشا» ارائه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی در صنعت ساختمان به صورت آنلاین
«کارگشا» ارائه‌دهنده خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی در صنعت ساختمان به صورت آنلاین
«کارگشا» به‌عنوان یک سامانه جامع خدمات فنی و مهندسی ساختمانی در آستانه ورود به پنج سالگی خود، تاکنون این توانایی را ایجاد کرده است که خدمات خود را در سرویس‌های تفکیک شده به صورت آنلاین به کاربران ارائه دهد. ایده‌پرداز سامانه کارگشا که اینک رئیس هیات‌مدیره شرکت آینده‌پژوهان نوآور کارگشا است، توضیحات کامل‌تری را برای آشنایی بیشتر کلیه فعالان حوزه صنعت ساختمان مانند سازندگان، تولیدکنندگان، پیمانکاران، مشاوران، اساتید و دانشجویان ارائه داده‌اند که در ادامه می‌خوانید.
۱- یک بیوگرافی کوتاه از خودتان ارائه دهید و بفرمایید به واقعیت رسیدن این ایده چطور صورت گرفت؟
عبدالرضا جباری هستم که پنجاه و ششمین سال از عمر خود را می‌گذرانم. دارای کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران، با ۳۰ سال فعالیت در حوزه صنعت ساختمان به‌عنوان پیمانکار و مشاور، که با قیمت تمام‌شده، تکنولوژی ساخت، مدت ساخت، طول عمر و پایداری ساختمان مشکل دارم و از وضعیت موجود راضی نیستم. بنابراین به‌دنبال راهکار رفع مشکلات و معضلات بودم که پس از سال‌ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدم که بهره‌گیری از صنعت IT، راه‌حل بسیاری از مشکلات صنعت ساختمان  است. بر این اساس در آذر ماه سال ۱۳۹۳ پروژه سامانه جامع صنعت ساختمان (کارگشا) با ایده بنده و بهره‌گیری از دانش فنی و سرمایه شرکت مهندسین مشاور مهراز گستر و مدیریت پروژه توسط خانم دکتر نیر چاوشی شروع شد. با اجرای برنامه‌های طراحی شده در اردیبهشت سال ۱۳۹۶ تاسیس شرکت آینده‌پژوهان نوآور کارگشا با کلیه عوامل فنی و اجرایی پروژه به شرکت مذکور منتقل و برنامه‌ها ادامه یافت.
۲- ایده‌پرداز کارگشا کدام بخش از حوزه صنعت ساختمان را به‌عنوان هدف نشانه گرفته بود؟
هدف اصلی کارگشا، ایجاد پلتفورم ارائه خدمات فنی و مهندسی آنلاین و بازرگانی به آن بخش از فعالان حوزه صنعت ساختمان است که در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، رفاهی و اقامتی تفریحی مشغول هستند.
ضمن هدف فوق، آشنایی هرچه بیشتر اساتید محترم و دانشجویان عزیز  با واقعیات فنی و اجرایی صنعت ساختمان جزو اهداف بوده و هست.
۳. در حال حاضر کارگشا چقدر در مسیر رسیدن به اهدافش موفق عمل کرده و هم‌اکنون در چه شرایطی است؟
پروژه کارگشا در ۱۰ فاز طراحی شده که در اردیبهشت ۱۳۹۴ شروع و در شهریور ۱۴۰۲ باید پایان یابد. اینک در فاز هفتم پروژه قرار داریم که به شکرانه حضرت باری‌تعالی و عرض سپاس و قدردانی از مدیرعامل محترم و همکاران بزرگوار در وضعیت بسیار مطلوبی است. طی فازهای سه تا پنج، پلتفورم اصلی طراحی و راه‌اندازی و با تشکیل ۲۱ دپارتمان اطلاعات تهیه و ذخیره شد به نحوی که در پایان شهریور ۱۳۹۶، ۹۴ هزار پیج index شده در گوگل ثبت شد. طی فاز شش و اینک هفت، جمعاً هفت سرویس راه‌اندازی شده است. بدیهی است سرویس‌ها به طور مستمر در حال تکمیل و توسعه باشند.
سرویس‌های مذکور عبارتند از:
- kargosha.com (سامانه ثبت درخواست خدمات فنی- مهندسی)؛
- ساخت پک ها (آنچه برای ساخت نیاز دارید.)؛
- Autosaze.com (نقشه کش آنلاین)؛
- Metrichand.com (برآورد هزینه ساخت و ارائه برنامه ساخت)؛
- Ecosakhteman.com (تحلیل و ارزیابی بازار ساختمان)؛
- Sindbad.company (درگاه تجارت آنلاین)؛
- Wikisakhtemoon.com (مطالب تخصصی صنعت ساختمان).
۴- در حال حاضر با چه چالش‌هایی مواجه هستید و راه خروج از آن از دیدگاه شما چیست؟
از اساسی‌ترین چالش‌های پیش رو را می‌توان عدم بهره‌گیری فعالان صنعت ساختمان از فناوری های نو و تکنولوژی‌های نوین ساخت دانست. در حالی که به سرعت فناوری‌های نو در حال بالا بردن سرعت خدمات و افزایش کیفیت و کاهش هزینه هستند، متاسفانه بسیاری از فعالان این صنعت عمدتاً روش‌های سنتی را دنبال می‌کنند. این عدم تغییر، زنگ خطری است برای فارغ‌التحصیلان و فعالان این صنعت، زیرا همانگونه که با ورود سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی، بسیاری از فعالان حمل و نقل شهری در تاکسیرانی‌ها و آژانس‌های اتومبیل با مشکل مدل کسب و کار مواجه شدند، با ورود فناوری‌های نو در مهندسی نیز ایشان با مشکل عدیده مادی مواجه خواهند شد. به تعبیر دیگر فعالان صنعت ساختمان اعم از مهندسان و مجریان و سازندگان باید به‌سرعت با فناوری‌های نو آشنا شده و با بهره‌گیری از آن، قیمت تمام‌شده را کاهش و کیفیت کار خود را قابل اعتماد کنند.
۵- از دیدگاه شما صنعت ساختمان در کشور در چه شرایطی قرار دارد و آینده این صنعت در کشور چگونه خواهد بود؟
روش‌های سنتی عمر چندانی نخواهند داشت، زیرا به‌رغم قیمت بالای تمام‌شده که بخشی جدی از آن مربوط به خواب سرمایه و روش‌های سنتی در ساخت است، نه‌تنها شهرهای زیبایی از حیث ساختمان‌های بنا شده، نداریم بلکه از دوام و پایداری قابل اعتماد و اعتنایی برخوردار نیستیم. لذا در نقطه‌ای قرار داریم که به جز تحول در این عرصه، راه دیگری وجود ندارد.
باید آماده ورود تکنولوژی‌های نوین ساخت، ارزیابی‌های مالی توسط شبکه‌های عصبی، تحلیل‌های مالی کنترل پروژه و حل اختلافات توسط هوش مصنوعی و با استفاده از درس‌آموخته‌ها توسط صاحبان کار واندیشه بود.
لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات