اوبر ادعای دانشگاه MIT را رد کرد

اوبر ادعای دانشگاه MIT را رد کرد

چندی پیش دانشگاه MIT مطلبی را برپایه یک نظر سنجی از 1100 راننده اوبر در مورد میانگین درآمد آنها منتشر کرد. این نظر سنجی نشان داد که حدود 74 درصد رانندگان اوبر کمتر از ۴ دلار در ساعت درآمد دارند، یعنی حتی کمترین میزان حقوق پایه‌ در ایالات متحده آمریکا را نیز دریافت نمی‌کنند.

به گزارش اکوسیستم، بعد از آنکه این خبر منتشر شد، اقتصاددان ارشد شرکت اوبر به این ادعا واکنش نشان داد و گفت از نظر وی این تحقیق صحیح نیست و مشکل دارد، زیرا که اختلاف نظر محققان در پرسش سوالات باعث شده است که پاسخ دهندها به پرسش‌ها اشتباه جواب دهند. وی می‌گوید: به نظر می‌رسد که میزان درآمدی که MIT گزارش کرده است، به علل مشخصی نصف رقم حقیقی است.

اوبر شایعه درآمد کمتر از ساعتی 4 دلار رانندگان را رد کرد

البته کمپانی اوبر تنها به این واکنش اکتفا نکرد و دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) نیز در جواب مطلب دانشگاه MIT، نظریه‌های این دانشگاه را تئوری‌هایی دانست که از نظر ریاضی بی پایه و اساس هستند.

اخیرا این تاکسی آنلاین تلاش کرده است تا بتواند دوباره اعتماد رانندگان خود را جلب کند. در همین راستا امکانات جدیدی از جمله دریافت انعام یا فراهم آوردن بهترین راه برای رساندن مسافر را در اپلیکشین مخصوص رانندگان فراهم کرده است.

با این وجود به نظر می‌رسد درآمد دسته‌ای از رانندگان اوبر نمی‌تواند رضایت آنها را جلب کند. براساس تحقیق فوق رانندگان اوبر به طور میانگین در هر ساعت ۱۵/۶۸ دلار بدون درنظر گرفتن هزینه بنزین و هزینه‌های جانبی، درآمد دارند. از طرف دیگر هر راننده بطور میانگین برای هر مایل رانندگی  ۰/۵۹ دلار دریافت می‌کند که از این مقدار حدود ۰/۳۰ دلار صرف هزینه‌های جانبی می‌شود. با ترکیب کردن این دو هزینه به درآمد حدود ۳/۳۷ دلار در ساعت می‌رسیم، به این ترتیب ۷۴ درصد از رانندگان اوبر مبلغی کمتری از حقوق پایه در آمریکا را دریافت می‌کنند.

    نظرات