ایده‌های بزرگی که جهان را متحول می‌کنند

ایده‌های بزرگی که جهان را متحول می‌کنند

ایده‌های بزرگی که جهان را متحول می‌کنند

در این مطلب به ۱۰ مورد از ایده‌های بزرگ از اتومبیل‌های خودران و برقی گرفته تا چاپ سه بعدی می‌پردازیم و آنها را به شما معرفی می‌کنیم. مواردی که شاید در آینده‌ای بسیار نزدیک بتوانند سازوکار دنیای کنونی ما را به کلی تغییر داده و آن را به سمت‌وسوی دیگری ببرند.

کمپانی ark invests اخیرا گزارشی را منتشر کرده و در آن از برخی از ایده‌های بزرگ در سال ۲۰۲۱ سخن گفته است. این گزارش از ۲۰۱۷ به‌صورت سالانه و با هدف برجسته‌سازی تحولات نوآورانه اخیرمنتشر می‌شود. مواردی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، پتانسیل دگرگون‌کردن زندگی روزمره ما را به سادگی خواهند داشت.

یادگیری عمیق یا deep learning

یادگیری عمیق یا deep learning بدون شک مهم‌ترین پیشرفت نرم‌افزاری دنیای امروز به‌شمار می‌آید. این فناوری با گذشت زمان می‌تواند زنجیره ارزش اقتصادی را حتی بیشتر از اینترنت افزایش دهد. طبق گزارش ark ، یادگیری عمیق طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ۳۰تریلیون دلار به سرمایه بازار جهانی اضافه خواهد کرد.

اختراع مجدد یا دیتا سنتر یا the re-invention of the data center

اختراع مجدد یا دیتا سنتر یا the re-invention of the data center پردازنده‌های سرور را در دهه‌های پیش روی به‌ کلی تغییر خواهند داد. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بدانید پردازنده‌های ارزان‌تر و سریع‌تری درراه هستند که بهره‌وری انرژی آنها به مراتب از پردازنده‌های فعلی اینتل بیشتر است. شاید جالب باشد که بدانید اینتل در گذشته بیش از ۹۰درصد از کل درآمد پردازنده را به خود اختصاص داده بود. در گزارش ark ذکر شده که arm ، risk-v و واحدهای پردازش گرافیکی ( GPUs ) پتانسیل این را دارند که در زمینه رایانش ابری به‌عنوان پردازنده‌های احتمالی ظهور کنند. در حوزه دیتاسنتر و مرکز داده نیز احتمال می‌رود که شتاب‌دهنده‌هایی تحت سلطه gpu به پردازنده‌‌های غالب بازار تبدیل شوند که ارزش آنها تا سال ۲۰۳۰ به ۴۱میلیارد دلار برسد.

دنیاهای مجازی یا virtual worls یکی دیگر از ایده‌های بزرگ در عصر حاضر هستند که تا به امروز شامل بازارهای ویدیویی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌شوند. درآمد حاصل از این فناوری برابر با ۱۸۰میلیارد دلار برآورد شده که البته این رقم تا سال ۲۰۲۵ به رقمی بیش از ۳۹۰میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

کیف پول مجازی یا digital wallets

کیف پول مجازی یا digital wallets را می‌توان به‌عنوان یک پلتفرم جدید برای فعالیت‌های تجاری به‌شمار آورد. ارزش این کیف پول در حال حاضر چیزی حدود ۲۵۰دلار تا ۱۹۰۰دلار به ازای هر کاربر است. این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰هزار دلار خواهد رسید و یک فرصت ۴. ۶تریلیارد دلاری را برای ایالت متحده آمریکا رقم می‌زند.

اتومبیل‌های برقی یا ev ‌ها یا electric vehicles

به گزارش ark و با تکیه بر قانون رایت یا wrights law ، فروش اتومبیل‌های برقی یا ev در سال ۲۰۲۵ حدودا ۲۰ برابر شده و از ۲. ۲میلیون دستگاه در سال، به ۴۰میلیون دستگاه در سال می‌رسد. توسعه ev یکی دیگر از ایده‌های بزرگی است که علاوه بر کمک به محیط زیست، می‌تواند سیستم حمل‌ونقل را با تغییرات عمده‌ای مواجه کند.

اتوماسیون یا خودکارسازی یا automation

خودکارسازی از جمله مسائلی است که بسیاری از افراد از آن وحشت دارند چون معتقدند که توسعه این تکنولوژی، منابع انسانی را بیکار می‌کند. اما گزارش ark نشان می‌دهد که اتوماسیون علاوه‌بر رشد بهره‌وری، افزایش دستمزد را نیز به دنبال خواهد داشت. در واقع اتوماسیون پتانسیل این را دارد تا کار بدون اجرت را به کارمزد تبدیل کند. به گفته ark فرایند خودکارسازی طی ۵ سال آینده، ۱. ۲تریلیون دلار را به تولید ناخالص داخلی کشوری مانند ایالات متحده آمریکا اضافه خواهد کرد.

سواری با اتومبیل‌های خودران یا autonomous ride- hainling وهزینه جابه‌جایی در آینده در پی استقبال مردم، تقریبا یک دهم متوسط هزینه تاکسی خواهد بود. پلتفرم‌های مرتبط با این تکنولوژی نیز از سال ۲۰۳۰میلادی می‌توانند به سود سالانه یک تریلیون دلار دست پیدا کند. علاوه‌بر این، خودروسازان می‌توانند به سود ۲۵۰میلیون دلاری برسند. این ایده بزرگ مدت‌هاست به ذ‌هن نوآوران خطور کرده و اکنون آماده رشد و توسعه است.

پهبادهای مخصوص دلیوری یا delivery drones

استفاده از پهبادهای مخصوص دلیوری یا delivery drones برای جابه‌جایی کالا، علاوه بر نیروی کار انسانی، سایر هزینه‌های مربوطه را نیز کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که درآمد حاصل از این پلتفرم تا سال ۲۰۳۰ در بخش دلیوری برابر با ۲۷۵میلیون دلار و در بخش خریدوفروش سخت‌افزار برابر با ۵۰میلیون دلار خواهد بود.

هوافضایی اوربیتال یا مداری یا orbital aerospace

هوافضایی اوربیتال یا مداری یا orbital aerospace به لطف توسعه یادگیری عمیق، اتصالات، حسگرها، چاپ سه بعدی و رباتیک، بخش عمده هزینه‌هایی را که برای مدت‌ها در حال صعود بوده‌اند،  بالاخره با روند کاهشی روبه‌رو کرده است. از طرفی تعداد پرتاب ماهواره‌ها و فرود موشک روز‌به‌روز در حال افزایش است. به گزارش ark ، ارزش تکنولوژی هوافضایی اوربیتالی یا مداری و اتصالات ماهواره‌ای و پرواز مافوق صوت در آینده، سالانه از مرز ۳۷۰میلیارد دلار نیز عبور خواهد کرد.

چاپ سه بعدی یا ۳d printing

چاپ سه بعدی یا ۳d printing گونه‌ای از تولید افزودنی است که با ساخت لایه‌به‌لایه اشیا، مدت زمان صرف‌شده از مرحله طراحی تا تولید را به حداقل می‌رسد. به همین خاطر، عده‌ای معتقدند که این ایده بزرگ و خلاقانه نیاز به طراحان را افزایش داده و پیچیدگی‌های مربوط به زنجیره تامین را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. طبق اظهارات ark ، چاپ سه بعدی تحول بزرگی را در صنایع تولیدی ایجاد می‌کند. به‌طوری که در سال ۲۰۲۵، شاهد افزایش ۶۰درصدی ارزش آن از ۱۲میلیارد دلار به ۱۲۰میلیارد دلار خواهیم بود.

منبع: ویکی کلین

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات