رویداد فناورانه ریلی شو به ایستگاه پایانی رسید

رویداد فناورانه ریلی شو به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت ریلی کشور در چند سال اخیر با توجه به روند توسعه خطوط مترو و افزایش رغبت مردم به سفرهای ریلی نیاز به به‌روزرسانی تجهیزات و خدمات و پیوند با فناوری های نوین دارد. پیوندی که حاصل آن هوشمندسازی این صنعت و رونق هر چه بیشتر آن است.

گروه حمل و نقل ریلی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا، نخستین استارتاپ‌ حمل و نقل ریلی (ریلی شو) را با حضور بازیگران این عرصه برگزار کرد. این استارتاپ یکی از رویدادهایی بود که ایده های خلاق جوانان را دریافت کرد و در نهایت به ایده های نو قول حمایت و تجاری سازی محصول و خدمات داد.

نخستین استارتاپ‌ حمل و نقل ریلی (ریلی شو) که در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، با حضور فعال یکصد نفر از علاقه‌مندان به حوزه استارتاپ‌های صنعت ریلی، ۴۰ مربی و متخصص کسب و کار و ۳۰ داور متخصص حوزه ریلی ، برگزار شد، با ۸ ایده برتر برگزیده، به مرحله پیش شتاب دهی رسید.

مراسم اختتامیه استارتاپ ویکند ریلی شو با شرکت ۶ تیم برتر استارتاپ ریلی شو با حضور سعید رسولی مدیرعامل راه آهن، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سعید قاضی مغربی رییس دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره) برگزار شد.

طی این مراسم شش گروه برگزیده به ارائه طرح های خود پرداختند. در انتهای این رویداد نیز از تیم‌های منتخب نوزدهمین استارتاپ ‌ویکند ریلی شو با اهدای جوایز، لوح و تندیس، تقدیر شد. این تیم های برتر برای تجاری سازی محصولات خود به شتاب دهنده ها معرفی شدند.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات