دفتر مالکیت فکری پارک خراسان، در امانت‌داری به نحو احسن عمل کرده است

دفتر مالکیت فکری پارک خراسان، در امانت‌داری به نحو احسن عمل کرده است


عضو هیئت علمی دانشگاه خیام مشهد و ارزیاب برتر سال ۱۳۹۹ پارک علم و فناوری خراسان گفت: تا وقتی ارتباط ارزیابان با دفتر مالکیت فکری براساس ضوابط و قوانین پیش رود، مشکلی ایجاد نخواهد شد و تاکنون همکاری ما با دفتر مالکیت فکری پارک خراسان همین‌گونه بوده است و دفتر در روند ارزیابی اختراع، همکاری لازم را با ما داشته است. همچنین دفتر مالکیت فکری پارک علم و فناوری خراسان در امانت‌داری به نحو احسن عمل کرده است.

حجت زامیاد در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم وفناوی خراسان اظهار کرد: دانشجوی دکترای مهندسی پزشکی دانشگاه فردوسی هستم که قبولی در این دانشگاه در هر دو‌ مقطع ارشد و دکترا از طریق استعداد‌های درخشان بوده است. در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه خیام و عضو بنیاد علمی نخبگان هستم. زمینه فعالیت بنده مهندسی پزشکی گرایش بیوالکترونیک است. حدود یک و نیم سال است که در زمینه داوری اختراعات با پارک علم‌وفناوری خراسان همکاری می‌کنم.

وی درخصوص نحوه ارزیابی طرح‌ها، افزود: ارزیابان، سه پارامتر مهم را در ارزیابی اختراع مورد بررسی قرار می‌دهند که شامل جدید بودن طرح، نوآوری و وجود گام ابتکاری و داشتن کاربرد عملی است. همچنین منابع مورد بررسی شامل سامانه ثبت اختراعات کشور، سامانه مالکیت معنوی اختراعات که زیر مجموعه قوه قضاییه و سامانه‌های بین‌اللملی اختراعات است.

زامیاد در پاسخ به این پرسش که در طول ارزیابی با مخترعان در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی هر گونه ارتباط داور با مخترعان قانونی نیست، زیرا داوران باید اختراعات را بدون هیچ پیش زمینه فکری داوری کنند و این به معنی نیست که فرصت دفاع به مخترع داده نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه خیام ادامه داد: فایل‌های مرتبط با اختراع مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر در بخشی سوال، ابهام و از لحاظ فنی ایرادات و نقص‌های وجود داشته باشد، آن‌ها را جمع‌آوری و به صورت فایل در اختیار مخترع قرار می‌دهیم و فرصتی به او داده می‌شود تا در مورد سوال یا تذکری که دریافت کرده پاسخ بدهد. سپس ما براساس دفاعیات انجام شده تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: اختراعات در ما انگیزه ایجاد می‌کند. وقتی می‌بینیم افراد با گرایش‌های متفاوت، ایده ارائه می دهند و سعی می‌کنند تا آن را عملی کنند در ما نیز انگیزه مضاعف ایجاد می‌شود. همچنین ایده‌های آن‌ها در بسیاری از امورات در ذهن ما جرقه‌ای ایجاد می‌کند و از لحاظ انگیزشی بر روی ما تاثیرگذار است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات