فناوری های جدید نظریههای کلاسیک ارتباطات را زیر سوال بردند
به عنوان مثال مدل فرستنده، کانال و گیرنده در نظریههای سنتی ارتباطات، امروزه با ورود رسانههایی نظیر شبکههای کاربرمحور یا شبکههای اجتماعی به مدل اجتماعات تولید کننده محتوا تبدیل شده که در آن هر فرد در هر زمان به طور پیوسته فرستنده و گیرنده است و نقشهای متعددی را در این کانال ارتباطی برعهده میگیرد. همراه با این تغییر خارقالعاده، گسترش شبکهها و رسانهها که کارشان جا به جا کردن دانایی و عناصر تشکیل دهنده آن، یعنی داده و اطلاعات است، به همان اندازه شگفت انگیز است. با توسعه فناوری اطلاعات شکل دیگری از رسانههای ارتباطی به وجود آمدند که با رسانههای جمعی (Mass Media) تفاوت داشتند: رسانههایی که امروزه به عنوان رسانههای اجتماعی یا Social Media شناخته میشوند. ویژگی رسانههای اجتماعی این است که زمینه ارتباط دوسویه را میان فرستنده و مخاطب فراهم میکنند. هدف رسانه اجتماعی ارتباط دوسویه بین صاحب رسانه و مخاطب رسانه است اما در شبکه اجتماعی، هدف اصلی ایجاد ارتباط میان مخاطبان یا مشتریان یا افرادی است که همگی در یک سطح از قدرت و اختیار قرار میگیرند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات