ضیافت پرسود

ضیافت پرسود

ضیافت پرسود

راهنمای خرده‌فروشی موفق در ماه رمضان

طبق تحقیقات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان، مردم خاورمیانه ۳۰درصد بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. با بررسی هزاران پیام در توییتر و فیس‌‌بوک در ۹ کشور مختلف، محققان دریافتند که در طول ماه رمضان مردم در هنگام غروب و حدود ساعت ۷ شب یعنی درست قبل از افطار، بیشترین فعالیت را در توییتر دارند . بنابراین طبیعی است که برندها تلاش کنند از این افزایش مخاطب بهره ببرند. آن‌ها باید پیام‌‌هایی با محتوای مناسب و جذاب برای مخاطبان آن ساعات‌شان ارسال کنند. بیشتر برندها بر بودجه‌‌های تبلیغات خود در ماه رمضان تا ۲۰درصد افزوده و به برگزاری کمپین‌‌های آفلاین می‌‌پردازند. آن‌‌ها همچنین باید رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار داده و به این ترتیب با کمک مشتریان خود جذابیت بیشتری به‌وجود بیاورند.

توصیه‌هایی برای برندهای در ماه رمضان

برندها موظف هستند کمپین تبلیغاتی خودشان را برای استفاده بهینه از بودجه‌های تبلیغاتی تغییر دهند. شما به‌عنوان صاحب برند نیاز دارید که زمان انتشار تبلیغات در ماه رمضان را با مخاطبان تطبیق دهید و با تغییرعلایق مخاطبان در طول ماه رمضان ترکیب محتوای خودتان را بهتر کنید. بودجه حمایتی باید به صورتی باشد که در این ماه نرخ مشارکت اعضا بالاتر برود. هر برندی برای چندبرابرکردن اثر تبلیغات در ماه رمضان به اجرای کمپین‌های بازاریابی ترکیبی با استفاده از رسانه‌‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی می‌پردازد.

کسب‌وکارهای کوچک

در ماه رمضان صنعت کسب‌وکارهای کوچک دستخوش تغییرات چشمگیری می‌شود. رفتار مصرف‌کنندگان در ماه رمضان در کشورهای مسلمان و حتی غیراسلامی بسیار تغییر می‌کند. بنابراین تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب برای فروش در این ماه بسیار مهم است . براساس داده‌های منتشر شده از«وب پالز» در ماه رمضان سال گذشته میزان ترافیک در پلتفرم‌های خرده‌فروشی ۲۳۰درصد افزایش یافته است. مردم مدام در حال خرید هستند. داده‌ها نشان می‌دهد نرخ تبدیل پلتفرم‌های خرده‌فروشی در ماه رمضان در کشورهای مسلمان ۳۰درصد افزایش داشته است. مردم در ماه رمضان در رسانه‌های اجتماعی بیش از گذشته فعال هستند. فعالیت رسانه‌های اجتماعی معمولا در شب‌ها هم گسترده است.

تغییرات زیادی در رفتار خرید مردم در ماه رمضان ایجاد می‌شود. اهمیت به این تغییرات تاثیرات زیادی در افزایش فروش دارد. مخاطبان روزه‌دار معمولا بعد از سحر تا زمان افطار زمان زیادی برای گردش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند اما در عین حال زمان افطار تا سحر هم زمان مناسبی برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. شب‌های ماه رمضان شب‌های زنده‌تر و پویاتری در شبکه‌های اجتماعی هستند. بنابراین بهتر است زمان اوج حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی به دقت ارزیابی شود. این ارزیابی کمک زیادی به دیده‌شدن تبلیغات در فضای مجازی خواهد کرد . تقاضای مصرف‌کنندگان در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است کالاهای فروشگاه‌های خرده‌فروشی را سریع‌تر از قبل آماده کنید چون مشتریان از یک هفته تا ۱۰روز پیش از شروع ماه رمضان پروسه خرید کالاهای ویژه را شروع می‌کنند. به همین دلیل، پیش‌بینی موجودی، دو هفته قبل از ورود به ماه رمضان بسیار مهم است.

اگر وقت کافی برای برآورد میزان کالای مورد نیاز یا پیش‌بینی فروش ندارید، بهتر است روابط خود را با تامین‌کنندگان تقویت کنید. مذاکره با تامین‌کنندگان در ماه رمضان بسیار پراهمیت است. چنانچه با کمبود کالا مواجه شدید، می‌توانید از طریق روابط مثبت خود با تامین‌کننده درخواست کالای بیشتر در کمترین زمان ممکن را بدهید. با این حال اطمینان حاصل کنید تامین‌کنندگان هر زمان که درخواست بدهید، شما را شارژ خواهند کرد. چون اگر موجودی‌تان در فروشگاه به سرعت شارژ نشود، بخشی از مشتریان را از دست خواهید داد.

نقش محتوای مناسب

برای بازاریابی و تبلیغات ماه رمضان بهتر است محتوای تبلیغاتی خودتان را با ویژگی‌ها و مضامین این ماه تولید کنید. می‌توانید در فروشگاه‌های تبلیغاتی خرده‌فروشی pop up ، از تزیینات ماه رمضان بهره ببرید و همچنین وب‌سایت‌ها را با رنگ‌ها و تصاویر ماه رمضان تزیین کنید. اگر فروشگاه خرده‌فروشی شما دارای پلتفرم آنلاین و متعاقبا وبلاگ است، مجاز هستید مقالات مرتبط با ماه رمضان را منتشر کنید.

فراموش نکنید ارتباط با مشتریان را از طریق ایمیل‌ها و خبرنامه‌های تبلیغاتی که به مناسبت ماه رمضان تولید کرده‌اید، حفظ کنید. می‌توانید مقالات تولیدشده مرتبط با ماه رمضان را در ایمیل‌ها برای مشتریان ارسال کنید. همچنین آن‌ها را از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه باخبر کنید.

پیشنهادهای ویژه

معمولا برندها به مناسبت ماه رمضان پیشنهادهای ویژه برای خرید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی به مشتریان ارائه می‌کنند و بابت ازدست‌دادن گردش مالی به دلیل تخفیف‌هایی که در ماه رمضان به مشتریان می‌کنند، نمی‌ترسد. زیرا بیشتر از آنچه که فکر می‌کنند از این تخفیف ها سود می‌برند. این موضوع بارها و بارها ثابت شده است. استراتژی تخفیف در ماه رمضان یک مزیت بزرگ رقابتی در صنعت خرده‌فروشی در فروشگاه‌های مختلف محسوب می‌‌شود. استراتژی تخفیف کمک می‌کند تا تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کنند. می‌توانید از شیوه‌های متفاوت تخفیف در این ماه استفاده کنید. به‌عنوان مثال بر روی تمامی محصولات خود تخفیف ویژه رمضان قرار دهید؛ حتی محصولات غیرمرتبط با نیاز مردم در این ماه. در این شرایط، مصرف‌کنندگان وسوسه می‌شوند تا قبل از پایان ماه رمضان محصولات را خریداری کنند. با استفاده از استراتژی‌های خوب و هیجان‌انگیز تخفیف، مصرف‌کنندگان برای خرید کالاها بیش از پیش ترغیب می‌شوند . یکی از مزیت‌های ماه رمضان و تبلیغات خرده فروشی در این ماه فرصت بهتر دیده‌شدن است. مردم در ماه رمضان زمان زیادی را در رسانه‌‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی صرف می‌کنند. تبلیغات آنلاین حتی به مدت طولانی هم مخاطبان زیادی دارند. حتی می‌توانید تعداد تبلیغات خودتان را افزایش دهید.

منبع: gulfnews.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات