اختیاری شدن ماسک در دو فروشگاه زنجیره‌ای

اختیاری شدن ماسک در دو فروشگاه زنجیره‌ای

اختیاری شدن ماسک در دو فروشگاه زنجیره‌ای

شرکت‌های والمارت و کاستکو اعلام کردند مشتریانی که به طور کامل علیه ویروس کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند، نیازی به استفاده از ماسک در فروشگاه‌های آنها نخواهند داشت، مگر اینکه توسط قوانین ایالتی یا محلی این مورد ممنوع باشد. در یادداشتی که برای کارمندان والمارت ارسال شد، این غول خرده‌فروشی و یکی از کارفرمایان بزرگ ایالات‌متحده اعلام کرد تغییر در سیاست ماسک آن بلافاصله در فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای و انبارهای تحت تملک این شرکت اجرا خواهد شد.

در این ابلاغیه آمده است از روز سه‌شنبه، کارکنانی که کاملا واکسینه شده‌اند، نیازی به استفاده از ماسک هنگام کار در فروشگاه‌ها، دفاتر یا سایر امکانات این شرکت ندارند. از طرف دیگر شرکت کاستکو، دیگر غول خرده‌فروشی آمریکایی و بزرگ‌ترین باشگاه انبار کالا در ایالات متحده، روز جمعه به اعضای کاملا واکسینه شده و مهمانان بدون ماسک صورت یا محافظ صورت اجازه داد در مناطقی که ضرورتی به استفاده از ماسک در آنها نیست، بتوانند وارد شوند.

این در حالی است که در مراکز مراقبت‌های بهداشتی، مانند داروخانه‌ها، چشم‌پزشکی و بخش‌های شنوایی  تحت مالکیت شرکت کاستکو، هنوز به پوشش صورت نیاز است. در دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده که روز پنج‌شنبه صادر شد، آمده افراد کاملا واکسینه شده در اکثر اوقات، چه در خانه و چه در فضای باز، نیازی به ماسک زدن یا رعایت فاصله ۶ فوت از دیگران ندارند. منظور از واکسینه شدن کامل یعنی افرادی که دو هفته از دریافت دز دوم واکسن‌های فایزر، مدرنا یا تک‌دز جانسون اند جانسون آنها می‌گذرد.

شرکت کاستکو، بزرگ‌ترین باشگاه انبار کالا در ایالات متحده است. این شرکت، در ژوئیه ۲۰۰۹ به عنوان سومین شرکت خرده‌فروشی ایالات‌متحده و نهمین خرده‌فروشی در جهان شناخته شد و از سال ۲۰۱۵، دومین خرده‌فروش در جهان پس از والمارت است. از اکتبر ۲۰۰۷ کاستکو به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروشی نوشیدنی‌های الکلی جهان به‌شمار می‌آید. در سال ۲۰۱۲ نیز این شرکت در فهرست فورچون ۵۰۰ در رتبه ۲۴ از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقر در ایالات‌متحده آمریکا قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۷ کاستکو ۸۳/۷ میلیون نفر عضو و ۷۲۷ شعبه در ایالات متحده آمریکا، کانادا، مکزیک، بریتانیا، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، استرالیا و اسپانیا داشته‌است. والمارت نیز می‌گوید به عنوان بخشی از فشار برای واکسیناسیون بیشتر نیروی کار خود، انگیزه نقدی و آزادی کار بدون ماسک را به کارکنان خود ارائه می‌دهد. مدیران والمارت در این یادداشت گفتند ما همه همکاران را به واکسیناسیون و کمک به پایان این همه‌گیری تشویق می‌کنیم.

این کار را برای سلامتی خود، خانواده، دوستان، جامعه و کشور خود انجام داده و اجازه دهید تا چهارم ژوئیه به اهداف ملی واکسیناسیون خود برسیم.  در اوایل ماه جاری، رئیس جمهور جو بایدن هدف خود را مبنی بر زدن حداقل یک دز واکسن کووید به ۷۰ درصد بزرگسالان ایالات متحده تا تعطیلات ملی تعیین کرد. طبق اعلام مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری ایالات متحده ( CDC )، از روز پنج‌شنبه، تقریبا بالغ بر ۴۷‌درصد از جمعیت ایالات متحده که  بیش از ۱۵۴ میلیون آمریکایی هستند، حداقل یک دز واکسن دریافت کرده‌اند. طبق گزارش این آژانس، حدود ۱۱۸میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده‌اند.

مدیران والمارت در این یادداشت اظهار کردند این شرکت همچنان درخواست خواهد کرد که مشتریان و اعضای غیرواکسینه‌شده از پوشش صورت در فروشگاه‌ها و انبارهای ما استفاده کنند. آنها می‌گویند در فروشگاه‌های این شرکت علائم به روز شده‌ای نصب شده‌اند که نشان‌دهنده این سیاست جدید است، اما آنها به این نکته اشاره ای نکردند که والمارت چگونه مشخص می‌کند که مشتریان واکسینه شده‌اند یا خیر.

اما والمارت برای کارکنانی که می‌خواهند بدون استفاده از ماسک در فروشگاه، مرکز توزیع یا سایر مراکز کار کنند، گفت وضعیت آنها را با پرسیدن اینکه واکسینه شده‌اند یا خیر تایید می‌کند و ارزیابی روزانه سلامت به پاسخ «بله» یا «خیر» افراد متکی خواهد بود. آنها در این یادداشت تاکید کردند صداقت یکی از ارزش‌های اصلی ما است و ما اعتماد داریم که همکاران هنگام پاسخگویی به این اصل احترام می‌گذارند. با این حال، والمارت اظهار کرد برای بهره‌مندی از مزایا و جوایز مربوط به واکسن، کارمندان باید کارت‌های واکسن کامل خود را به مدیر فروشگاه یا مدیر منابع انسانی نشان دهند.

از سه‌شنبه هفته آینده، هر کارمند این شرکت واجد شرایط دریافت ۷۵ دلار «به‌عنوان‌تشکر از واکسن زدن» است.  همچنین والمارت اعلام کرده در حال بررسی این موضوع است که آیا ممکن است برای برخی از کدهای شغلی با اهداف بهداشتی، ماسک زدن مورد نیاز باشد و به زودی دستورالعمل‌های اضافی در این خصوص را به اشتراک می‌گذارد. در این گزارش آمده است کارمندان در صورت انتخاب از ادامه ماسک‌زدن استقبال می‌کنند.  تغییر سیاست شرکت والمارت دور شدن از سایر خرده‌فروشان عمده، از جمله Target ، Gap و Ulta Beauty است. این شرکت ها کماکان مشتریان و کارمندان خود را مجبور می‌کنند که پروتکل‌های همه‌گیری را حفظ کنند. یکی از تاجران می‌گوید اگر مشتریان کاملا واکسینه شده باشند می‌توانند بدون استفاده از ماسک خرید کنند.

منبع: پایگاه خبری تیتر۲۰

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات