با حضور صاحبین صنایع و مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان قم برگزار شد: مانور اطفاء حریق با تکنولوژی CAFS

با حضور صاحبین صنایع و مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان قم برگزار شد: مانور اطفاء حریق با تکنولوژی CAFS


مانور اطفاء حریق با تکنولوژی CAFS توسط شرکت فناور اعتماد سازان ایمن صنعت آیندگان و با مشارکت پارک علم و فناوری ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی شکوهیه و با حضور مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، رئیس پارک علم و فناوری استان قم در مراسمی حاشیه‌ این مانور اظهار داشت: در سال‌های اخیر استان قم هم در تکمیل زیست‌بوم نوآوری و فناوری و هم در برخورداری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان رشد و توسعه قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است و این موضوع به دفعات بر زبان مسئولین عالیرتبه استانی و ملی جاری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم حمایت از توسعه و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان را رسالت ذاتی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بر شمرد و گفت: ما از لحظه تولد فناوری تا تولید انبوه و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر فناوری در کنار صاحبین ایده و فناوران هستیم و تمام تلاش ما این است که با حمایت‌های قانونی تسهیل‌کننده مسیر فعالیت شرکت‌های فناور در عرصه رقابت اقتصادی باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: انتظار متقابل فناوران، مدیران و افکار عمومی از یکدیگر این است که اولا محصولات فناورانه و دانش‌بنیانی که توسط مراکز فناوری و با بودجه عمومی مورد حمایت قرار می‌گیرند بیش از هرچیز به‌منظور رفع نیاز بازار داخل بویژه بخش صنعت طراحی و تولید شود و متقابلا شرکت‌های فناور نیز به‌منظور پیشبرد طرح‌ها و اهداف خود به اعتماد و حمایت مضاعف مسئولین و مردم نیازمندند تا بتوانند توانمندی و قابلیت خود در رقابت با محصولات خارجی را ارتقاء دهند. از این‌رو، می‌توان گفت که توسعه فناوری بیش از هرچیز مستلزم درک و هم‌افزایی متقابل و پویای صاحبین صنعت و فناوری، دولتمردان، نهادهای آموزش عالی و جامعه است.

دکتر اخوان علوی افزود: تکنولوژی CAFS یا سیستم فوم هوای فشرده که امروز توسط شرکت اعتمادسازان ایمن صنعت آیندگان مورد آزمایش عینی قرار می‌گیرد تا پیش از این در انحصار معدودی از شرکت‌های خارجی قرار داشت که بحمدالله امروز شاهدیم متخصصان داخلی ما با مهندسی معکوس به دانش فنی تولید این محصولات دست پیدا کرده‌اند و می‌توان امیدوار بود که با استفاده از این فناوری خسارات ناشی از آتش‌سوزی در واحدهای صنعتی و گسترده را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی درپایان به پاس تقارن زمانی برگزاری مانور با سالگرد درگذشت دکتر شیخ‌زین‌الدین معاون فقید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، مانور اطفاء حریق را به یاد آن‌مرحوم نام‌گذاری کرد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات