امکان بازیافتِ تا ۸۰ درصدِ پساب های صنعتی


برای اولین بار در ایران شرکت طاها قالب توس در مرکز فناوری های نوین با ابداع سیستم های تصفیه تقطیر غشایی (Membrane Distillation) امکان بازیافت تا ۸۰ درصد پساب های صنعتی را مهیا کرده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از شرکت طاهاقالب توس؛ آب تصفیه شده در فرآیندهای تولیدی صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد و ... از اهمیت به سزایی برخوردار است. منطقه خاورمیانه و کشور ایران، یکی از بیشترین تنش های آبی دنیا را تجربه می کند.

طبق برآورد، میزان برداشت آب در بخش صنعتی، حدود دو هزار میلیون متر مکعب در سال تخمین زده می شود که بیش از ۵۰ درصد از این مقدار به پساب های غیر قابل استفاده تبدیل می شود. امروزه موضوع پساب یکی از بحران های جدید دنیای صنعت به شمار می رود.

ناخالصی بالا (TDS و COD) در این پساب ها، استفاده از آن ها در صنعت و کشاورزی را غیرممکن کرده و منجر به آلودگی های شدید زیست محیطی می گردد.

بازیابی پساب و استفاده مجدد از آن، یکی از روش های کاهش تنش های آبی است که تنها با بهره گیری از تکنولوژی های نوین تصفیه آب امکان پذیر می باشد.

برای اولین بار در ایران شرکت طاها قالب توس، عضو پارک علم و فناوری خراسان در مرکز فناوری های نوین این شرکت، با ابداع سیستم های تصفیه تقطیر غشایی (Membrane Distillation) امکان بازیافت تا ۸۰ درصد پساب های صنعتی را مهیا کرده است. این محصول به صورت انحصاری توسط این شرکت در ایران طراحی، ساخته و عرضه می گردد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات