کانون قالب‌سازان را به جهت حمایت از این صنعت راه اندازی کردیم


رئیس هیئت مدیره کانون قالب‌سازان مشهد اظهار کرد: کانون قالب‌سازان را به جهت حمایت از این صنعت راه اندازی کردیم، تا مشهد، حرفه و ثروت خود در حوزه صنعت قالب‌سازی را از دست ندهد.

احسان قاسمی در گفت‌‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان اظهار کرد: حدود دوسال است که تعدادی از اعضای قدیمی قالب‌سازان که شامل اعضای اتحادیه تراشکاران و ریخته‌گران هستند گرد هم آمدند تا تصمیمات جدیدی برای این حرفه اتخاذ نمایند. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا کانون قالب‌سازان مشهد را راه‌اندازی نماییم، زیرا تحقق این امر وضعیت قالب‌سازی شهر مشهد را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: در حوزه قالب‌سازی، مشتریان زیادی از کشورهای شمالی، افغانستان و عراق وجود دارد، اما متاسفانه تعداد این مشتریان روزبه روز کمتر می‌شود که ادامه این اتفاق سبب از بین رفتن ثروت و این حرفه در حوزه صنعت قالب‌سازان خواهد شد. برهمین اساس کانون قالب‌سازان قصد دارد جلوی این اتفاق را بگیرد.

قاسمی تاکید کرد: این تصمیمات و اجرای کردن آن‌ها سبب رشد صنعت  قالب‌سازی در خراسان خواهد شد. زیرا قالب‌سازی صنعت مادر است و صنایع دیگر  وابسته به آن هستند. مخصوصا از سال‌های اخیر نیاز به این صنعت شدیدا احساس می‌شود. همچنین اگر بتوانیم این صنعت را رشد دهیم سبب ایجاد کار آفرینی خواهیم شد.

رئیس هیئت مدیره کانون قالب‌سازان مشهد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر قراردادهای خوبی بین کارفرما و پیمانکار بسته نمی‌شود، در همین راستا قصد داریم در عقد قراردادها تجدید نظر کنیم.

وی یکی از دلایل تشکیل کانون قالب‌سازان را نیاز شدید صنایع به قالب‌سازی و کمبود سازندگان قالب، رشد و ارتقای سطح علمی، فنی و بازرگانی قالب‌سازان از طریق آموزش و مشاوره دانست و ادامه داد: باید مشاوره‌های اختصاص به قالب‌سازان در جهت آگاه‌سازی مشتریان، تسهیل در روند تولید، جلوگیری از موازی‌کاری، جلوگیری از سرمایه‌گذاری اشتباه و... داده شود.

قاسمی در زمینه چشم‌انداز و اهداف این کانون، عنوان کرد: ابتدا قصد داریم کلیه قالب‌سازان را شناسایی و سازماندهی کرده و سپس دوره‌های آموزشی که شامل طراحی، ساخت R ;D و ارتقاء واحدها است، برگزار کنیم. همچنین رشد و توسعه این صنعت با همکاری در طراحی و ساخت قالب‌های صنعتی مورد نیاز، بستر‌سازی جهت تجهیز و معرفی صنعت‌گران برتر جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، بهینه کردن محصولات با استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل مهندسی و کاربردی، تسریع و تسهیل در امر راه‌اندازی خطوط تولید انبوه محصولات نمونه‌سازی شده، مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت انتخاب بهترین فرآیند تولید محصولات و... امکان پذیر است.

وی گفت: این کانون به قالب‌سازان خدماتی را ارائه خواهد داد که شامل مشاوره جهت راه‌اندازی خطوط تولید قطعاتی همچون ماشین‌کاری، پرس‌کاری، تزریق پلاستیک و ریخته‌گری تحت فشار است. همچنین مشاوره‌هایی جهت ساخت قالب‌های فلزی (برش، فرم، کشش)، پلاستیک (تزریقی،بادی، راه گام گرم)، دایکاست (ریخته‌گری تحت فشار آلومینیوم) و مشاوره جهت بهترین و ارزان‌ترین راه تجاری‌سازی محصولات و برآورد هزینه پروژه است.

رئیس هیئت مدیره کانون قالب‌سازان مشهد تاکید کرد: کانون قصد دارد تا فضایی جهت ساخت شهرک تخصصی قالب‌سازان آماده کند تا این افراد را در یک مکان صنعتی بزرگ گرد هم آورد. امید داریم با توسعه این صنعت، زمینه رضایت قالب‌سازان و مشتریان را فراهم آوریم.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات