سامانه اینوگام، هدیه پارک مدرس برای سلامت شهروندان

سامانه اینوگام، هدیه پارک مدرس برای سلامت شهروندان

در طرح مشترک سازمان ورزش شهرداری تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برای ترویج و توسعه پیاده‌روی در میان شهروندان سامانه‌ای به نام اینوگام طراحی‌شده و توسط یکی از واحدهای فناور پارک مدرس در حال اجرا است.

چاقی، اضافه‌وزن و بی‌تحرکی معضلی است که از زمانی که زندگی‌ها شکل مدرن و آپارتمان‌نشینی به خود گرفت، کم‌وبیش دامن‌گیر مردم شد.

خانه‌های قدیمی شکل و شمایلی داشتند که انجام امور عادی زندگی هم کلی فعالیت به همراه داشت و این همان دلیلی است که گاهی می‌گوییم مردم قدیم تنی سالم و سلامت داشتند و کمتر دچار بیماری‌های چربی، چاقی و دیابت و … می‌شدند.

اما این روز‌ها بیماری کرونا هم به این مدرنیته شدن کمک کرده تا کمر سلامتی را به زمین بکوبد. باشگاه‌هایی که فعال نیستند و پارک‌هایی که شاید به‌نوعی آلوده باشند یا اگر پارک‌های خلوتی هم می‌شناسیم انگیزه‌ای برای ورزش و فعالیت نداریم، اما این را هم نادیده نگیریم که برای ما عادت شده تا برای خرید‌های روزانه که مسیری کوتاه طی می‌کنیم هم از خودرو استفاده می‌کنیم.

برای مقابله با همه‌ این‌ها نیاز به ایجاد انگیزه است، مثل کودکی که برای انجام کار مثبت به او جایزه می‌دهیم، به همین منظور اپلیکیشن‌های گام شماری راه‌اندازی شده که با آن‌ها می‌توانیم گام‌های خود را ثبت و هرروز با خود رقابت کنیم تا بیشتر از دیروز پیاده‌روی کنیم.

اینوگام در نسخه‌های ios و اندروید در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، شهروندان با نصب این اپلیکیشن روی تلفن همراه خود می‌توانند رکورد‌های پیاده‌روی و دومیدانی و حتی دوچرخه‌سواری خود را در این اپلیکیشن ثبت کنند و بر اساس هر میزان از هرکدام از این فعالیت‌ها، از یک سری تخفیف‌ها و مشوق‌ها برای استفاده از لوازم ورزشی، فضا‌های شهری تهران و … بهره‌مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

    پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

      نظرات