بدترین کلمه در فرهنگ لغت دنیای کارآفرینی چیست؟

بدترین کلمه در فرهنگ لغت دنیای کارآفرینی چیست؟

Doug و Polly White متخصصان کسب و کارهای کوچک هستند و به کارآفرینان و بنیانگذاران استارت آپ ها مشاوره می‌دهند. متن زیر بر اساس تجربه کاری آن ها با کارآفرین های مختلف و از زبان آن ها نوشته شده است. اکوسیستم - ما در طول دوره های مشاوره خود با صدها کارآفرین کار کرده ایم. بدون استثنا تمام مالکان این کسب و کارها به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروه اول "ناامید" و گروه دوم "الهام بخش" نامیده می‌شوند. کارآفرینان ناامید این دسته از مالکان کسب و کارها به دلیل این که مشکلی در سازمان آن ها وجود دارد با ما تماس می‌گیرند. این مورد می‌تواند جزء موارد مالی باشد. به عنوان مثال موجودی یا سود شرکت ممکن است کاهش پیدا کرده باشد یا هزینه ها بیشتر از حد انتظار باشد. در چنین شرایطی کارآفرین تلاش می‌کند تا در اسرع وقت مشکل را حل نماید زیرا در غیر این صورت کسب و کار او ممکن است با مشکل جدی مواجه شود. علاوه بر این ما تماس هایی را از کارآفرینانی دریافت می‌کنیم که به شدت در طول روز کار می‌کنند و از این که نمی‌توانند بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنند، بسیار ناراحت هستند. آن ها نیاز دارند تا بخشی از کار خود را به دیگران واگذار کنند و این دقیقا همان نقطه ای است که ما در آن می‌توانیم به دیگران کمک کنیم. کارآفرینانی نیز به ما مراجعه می‌کنند که با فرهنگ و کارایی کارمندان خود مشکل دارند و از این که مجددا بتوانند کسب و کار خود را به روال عادی برگردانند نگران و ناامید هستند. میزان استرسی که در این افراد وجود دارد از میزان ترس از تغییر آن ها بیشتر است. آن ها نیز از ما تقاضای کمک می‌کنند. کارآفرینان الهام بخش از طرف دیگر، کارآفرینان الهام بخش کسانی هستند که کارهایی را که قصد انجام آن را دارند، تجسم می‌کنند. آن ها نیز ممکن است تقاضای کمک کنند زیرا نمی‌دانند که دقیقا چطور می‌توانند به آن چشم انداری که برای خود متصور شده اند، برسند و سازمان خود را ارتقا بدهند. آن ها ممکن است بخواهند بازارهای دیگر را بررسی کند و محصولات جدیدی تولید کنند. در چنین وضعیتی، آن ها ممکن است یک سازمان موفق داشته باشند اما این موضوع را نیز به خوبی می‌دانند که می‌توانند جایگاه سازمان خود را بهبود ببخشند. آن ها کارآفرینانی با رویاهای بزرگ هستند. افرادی که سخت تلاش می‌کند و در جستجوی چیزهای جدید هستند تا به آن ها دست یابند. وجه مشترک وجه اشتراکی که در هر دوی این کارآفرینان وجود دارد این است که معتقدند سازمانشان آن چیزی نیست که انتظارش را دارند. علت این ناراحتی متفاوت است اما این احساس که چیزی اشتباه است و برای رفع آن و ایجاد تغییرات تقاضای کمک دارند در آن ها مشترک است. در واقع این افراد از وضعیت سازمان خود ناراضی هستند. با تمام این اوصاف، چنین افرادی هنوز جلوتر از سایر رقبای خود هستند. زیرا ما معتقدیم که کلمه "راضی" می‌تواند بیشتر از هر کلمه دیگری باعث نابودی یک سازمان شود. کارآفرینان راضی همیشه عقب هستند. زیرا آن ها هیچ گاه به فکر ایجاد تغییرات در سازمان خود نیستند و از وضعیت جاری راضی هستند. البته منظور ما این نیست که تنها راه رشد کردن، ایجاد تغییرات است و در غیر این صورت شما محکوم به شکست هستید. بلکه ما شرکت های زیادی را می‌شناسیم که سال ها است که در همان اندازه قبلی خود و بدون تغییر باقی مانده اند اما هنوز سود دهی دارند. با این وجود شما نمی‌توانید هم از خود راضی باشید و هم در این بازار رقابتی باقی بمانید. چرا؟ زیرا دنیا به سرعت در حال تغییر است. فناوری، فرهنگ، تمایلات مشتریان و صدها فاکتور دیگر روزانه در حال تغییر هستند. اگر شما کسب و کار خود را همانند هفته گذشته، ماه گذشته یا سال گذشته مدیریت کنید بالاخره جایگاه خود را در بازار از دست خواهید داد. بنابراین تلاش کنید تا جایگاه کسب و کار خود را حفظ کنید. برای این منظور می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید: 1 – از مشتریان خود نظرسنجی کنید

از روش هایی استفاده کنید که بتوانید توسط آن ها بازخوردهای رسمی را از مشتریان خود دریافت کنید. در بیشتر کسب و کارها، که در آن ها ارتباط چهره به چهره با مشتری برقرار است، از مشتریان خواسته می‌شود که تجربه خود را با آن ها در میان بگذارند. برای مثال، کارکنان رستوران از مشتریان خود سوال می‌کنند که آیا از کیفیت غذایشان راضی بودند یا خیر؟ همچنین فروشندگان سوپرمارکت از مشتریان خود می‌پرسند که آیا توانسته اند آن چیزی را که به دنبالش می‌گشتند، پیدا کنند یا نه.

برای جمع آوری داده روش های مختلفی وجود دارد از جمله پرسشنامه های کاغذی و نظرسنجی های آنلاین. حال با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده می‌توانید خدمات و کالاهای خود را با جذابیت بیشتری به مشتریانتان عرضه کنید. 2 - فرایندهای کار خود را مرور کنید ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما تمام فرآیندهای کسب و کار خود را مستند کرده‌اید. شما می‌دانید که هیچ کس به خاطر مستند کردن فرایندهایتان به شما پولی نمی‌دهد، اما با این حال بدون این کار نیز به سختی می‌توانید وضعیت فرایندها و کارهای خود را در شرکت بهبود ببخشید. شما باید به صورت دوره ای هر یک از فرایندها را مرور کرده و مطمئن شوید که : الف) شما هنوز فرآیند مورد نظر را اجرا می‌کنید ب) فرآیند مورد نظر با مستندات تطابق دارد. ج) وجود فرآیند مورد نظر ضروری است. د) فرآیند مورد نظر در روند کار تاثیر مثبتی دارد. برخی اوقات، افراد روند اجرای کار را تغییر می‌دهند اما فراموش می‌کنند تا مستندات خود را مطابق با آن به روز رسانی نمایند. چنین کارهایی معمولا برای بهبود روند کارها انجام می‌شوند و اگر تغییرات آن ثبت نشود نمی‌توان نحوه‌ی عملکرد آن‌ ها را بررسی کرد. 3 – تعیین معیارهای اندازه گیری صحیح هر کسب و کاری به مجموعه ای از معیارهای اندازه گیری نیاز دارد تا بتوانند توسط آن ها مطمئن شود که کارها و وظایف شرکت در مسیر درستی در حال انجام شدن هستند. جدا از این که شما به صورت فعال در جهت رشد شرکت خود تلاش دارید یا نه، باید حتما عملکرد شرکت را بررسی نمایید. داشتن مجموعه ای از معیارهای اندازه گیری که شما بتوانید توسط آن ها کارهای خود را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه بررسی کنید، ضروری است. زیرا بدین وسیله می‌توانید بفهمید که آیا فعالیت های شرکت، نیازهای مورد نظر را برآورده می‌کند یا خیر. این معیارها ممکن است در شرکت های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال تحویل به موقع، تعداد فروش های تلفنی، تعداد فروش های روزانه یا هفتگی و موارد دیگر که می‌توانند ثبت شوند و مورد بررسی قرار گیرند. مهم این است که به طور پیوسته آیتم هایی را که برای موفقیت شرکت شما ضروری هستند ارزیابی کرده و مورد بررسی قرار دهید. 4 – به کارمندان خود گوش دهید کارمندانی که مستقیما با مشتریان کار می‌کنند جایگاه خاصی در شرکت شما دارند. زیرا آن ها در خط مقدم قرار دارند و با مشتریان در تماس هستند. آنها به خوبی می‌دانند که مشتری چه می‌خواهد و از ظرفیت های سازمان باخبر هستند. علاوه بر این به خوبی می‌دانند که چه زمانی فرایندهای موجود در سازمان به خوبی عمل نمی‌کنند و چه کارمندانی وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند یا نیاز به آموزش دارند. بنابراین از کارمندان خود بخواهید تا برای رشد سازمان ایده های نو ارائه دهند. برای انجام این کار نیز چندین راه مختلف وجود دارد. شما می‌توانید براساس اندازه و پیچیدگی شرکت خود، از ابزارهای آنلاین موجود برای دریافت بازخورد کارمندانتان استفاده کنید. در نهایت اگر شما به دنبال یک کسب و کار پایدار هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کلمه "راضی" را از فرهنگ لغات خود حذف نمایید. جدا از این موضوع، دنیا به سرعت در حال تغییر است. انتظارات امروز مشتریان با انتظاراتی که آن ها در آینده دارند متفاوت است. کارآفرینانی که هرگز از کسب و کار خود رضایت کامل نداشته باشند، هیچ گاه مغرور نمی‌شوند. همچنین آن ها هرگز ناامید نخواهند شد و در دسته کارآفرینان ناامید قرار نمی‌گیرند.

    نظرات