برندسازی راه نجات کشور است

برندسازی راه نجات کشور است

برندسازی راه نجات کشور است
برندسازی راه نجات کشور است
شرکت «دِوان ایرانیان» از برترین شرکت‌های حوزه املاک و مستغلات (real state) در ایران است که سابقه کاری‌اش به اواسط دهه ۸۰ بازمی‌گردد. شرکتی که با در اختیار داشتن تیمی قدرتمند و حرفه‌ای و حرکت در مسیری درست موفقیت‌های چشمگیری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. مهندس بشیر انیسی مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره این شرکت توضیحات کامل و جامعی را پیرامون روند فعالیتی دِوان ایرانیان ارائه داده است که در ادامه می‌خوانید.
۱. به‌عنوان نخستین سوال لطفا بیوگرافی مختصری از خودتان و چگونگی حضورتان در حوزه real state برای مخاطبان ما ارائه دهید.
من در یک خانواده صنعتی متولد شدم و تمامی کودکی من با مفاهیم کسب و کار در محیطی صنعتی آمیخته بوده است. این تجارت خانوادگی در دهه هفتاد از هم پاشیده شد و من از همان زمان، کار در بازار را از پایین‌ترین سطوح آغاز کردم. امروز ۱۲ سال است که در حوزه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنم و به لطف خدا تجارب بسیار ارزشمندی را در این حوزه طی این سال‌ها کسب کرده‌ام.
در سال ۱۳۸۵ مدتی مدیر توسعه یکی از معتبرترین شرکت‌های توسعه‌دهنده (development company) خاورمیانه در ایران بودم که تصمیم داشت با سرمایه‌گذاری در ایران حوزه کسب‌و‌کار خود را گسترش دهد و به همین علت به دنبال خبره‌ترین متخصصان ایرانی در صنعت املاک و مستغلات و همچنین حوزه‌های مرتبط با این صنعت بود. در این زمان من برخلاف امروز هیچ آشنایی و آگاهی در حوزه کسب و کار املاک و مستغلات نداشتم و با این حال با در اختیار گرفتن بودجه‌ای مشخص شرایط را برای حضور این شرکت در ایران فراهم کردم که از جذب نیروهای حرفه‌ای و باانگیزه و تعریف چارت سازمانی تا تعیین موقعیت مکانی برای حضور این شرکت را شامل می‌شد. اما با تمام اینها شرکت مذکور به دلیل بحران جهانی اقتصادی پیش آمده در آن سال‌ها از ادامه فعالیت در ایران منصرف شد و در همان زمان ایده خلق شرکت دوان ایرانیان، به‌عنوان اولین شرکت مهندسی بازاریابی و فروش در ایران در ذهن من رقم خورد.
من با راه‌اندازی شرکت دوان ایرانیان تصمیم گرفتم خدمات ویژه‌ای را برای شرکت‌های ایرانی فراهم کنم که تا پیش از آن روز وجود نداشت. لازم است که اشاره کنم نخستین قرارداد انحصاری ایران با قیمت اصلاح شده (فارغ از قیمت بنگاه‌های املاک) توسط شرکت دوان ایرانیان بسته شده که این قرارداد مربوط به پروژه دراک شیراز به‌عنوان اولین پروژه این شرکت بوده است.
۲. فعالیت‌های جنابعالی در زمینه کارآفرینی و همچنین استارت‌آپ‌ها به چه صورت بوده است؟
سال ۸۷ بود که من به واسطه تاسیس شرکت دوان ایرانیان به‌عنوان کارآفرین برتر در حوزه خدمات انتخاب شدم و از همان سال دغدغه ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور در من شکل گرفت. بسته حمایت از کارآفرینان در ایران همزمان با فعالیت من در سمت‌های مختلف کارآفرینی به تصویب دولت رسید. پیش‌نویس طرح تاسیس مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی هم که پایه‌ای برای تشکیل شتاب‌دهنده‌ها در ایران بود در زمان عضویت من و با تلاش‌های گروهی بنده و همکاران در کمیته کانون کارآفرینان به سرانجام رسید. همچنین من در حوزه استارت‌آپ‌ها به‌عنوان داور ارزش‌گذاری‌هایی را انجام می‌دهم که به‌عنوان فعالیت فردی من در حوزه کارآفرینی محسوب می‌شود.
در همین راستا، شرکت دوان ایرانیان روی استارت‌آپ‌های مرتبط با حوزه املاک و مستغلات تمرکز کرده و امروز آمادگی همکاری اجتماعی با هر استارت‌آپی در این حوزه را دارد تا به‌عنوان یک مشاور و راهنما بتواند به آنها برای رسیدن به اهداف‌شان یاری رساند. قابل ذکر است که هم‌اکنون دوان ایرانیان به‌عنوان سرمایه‌گذار استارت‌آپ مانیشن که دومین سایت agent-based املاک و مستغلات است چه در حوزه مالی و چه در حوزه مشاوره‌ای در کنار این گروه حضور دارد.
۳. در ادامه پیرامون فعالیت‌های شرکت دوان ایرانیان توضیحاتی ارائه دهید.
شرکت دوان ایرانیان فعالیت خود را از سال ۸۶ بر چند شرط و هدف استوار نهاد:
۱. مهندسی بازاریابی و فروش جزء جدایی‌ناپذیر در پروژه‌های بزرگ ساختمانی کشور باشد؛
۲. ایجاد تغییرات ویژه در شرایط مشاوران املاک در ایران؛
۳. مفهوم مدیریت املاک (property management) و مدیریت دارایی (asset management) توسط این شرکت وارد ادبیات تجاری املاک و مستغلات کشور شود.
با افتخار اعلام می‌کنم که شرکت دوان ایرانیان تا به امروز توانسته است پروژه‌های بسیاری را چه در حوزه مهندسی بازاریابی و فروش و چه در حوزه مطالعات فرصت و مهندسی ارزش مدیریت کند و تقریبا می‌توان گفت که تمام پروژه‌های شرکت دوان ایرانیان از هر لحاط منحصر به فرد بوده است.
۴. شرکت دوان ایرانیان چه پروژه‌های شاخصی را در کارنامه کاری و چه پروژه‌هایی را اکنون در دست کار دارد؟
هرکدام از پروژه‌های انجام شده توسط شرکت دوان ایرانیان دارای ویژگی خاصی بوده و به نوبه خود منحصربه‌فرد است اما بستگی دارد عامل ارزش‌گذاری چه موضوعی باشد.
به‌عنوان مثال بازار میوه و تره بار یزد، پروژه انبوه‌سازی عرفان با ثبت رکورد فروش (فروش ۷۲۰ واحد در بازه زمانی ۹ ماهه)، پروژه شهرک چیتگر، پروژه دراک شیراز (که یکی از بهترین پروژه‌هایی بوده است که با رقبای سرسخت خارجی هم رقابت کرده است) را در کارنامه داریم. پروژه سرزمین ایرانیان نیز یکی دیگر از پروژه‌های موفق ما بوده است که از لحاظ وسعت بزرگ‌ترین شهرک با کاربری‌های گوناگون در ایران است و غنی‌ترین تیم کارفرمایان را دراختیار داشته است.
پروژه برج مجلل لکسون به‌عنوان نخستین home office ایران نیز ویژگی‌های بسیار خاصی دارد و برای ما از حیث برندسازی در صنعت ساختمان حائز اهمیت است. همچنین پروژه پاژ مشهد و پرستوی بابلسر از دیگر پروژه‌های شاخص شرکت دوان ایرانیان هستند.
۵. شرکت دوان ایرانیان در چه پروژهایی حضور فعال داشته است؟
همانطور که پیشتر اشاره شد ما در پروژه‌های تجاری و مسکونی متعددی حضور فعال داشته‌ایم و حدود ۱۰ سال است که مشاور توسعه و تحقیقات بازار شرکت کارفور در ایران هستیم و همیشه در تلاش بوده‌ایم تا وارد حوزه مدیریت دارایی management) asset) در ایران شویم، هدفی که امکان دستیابی به آن در دهه ۸۰ وجود نداشت.
۶. به‌عنوان دبیر کانون کارآفرینی ایران و جوان برتر ارائه کارآفرینی بفرمایید خلق برند سیتادیوم به‌عنوان اولین مجموعه زنجیره‌ای مراکز خرید در کشور چگونه شکل گرفت؟
سال ۹۲ بود که جرقه خلق برند سیتادیوم در ذهن من زده شد. این ایده با در نظر گرفتن چند سوال تکامل یافت: یک مرکز تجاری باید در چه مکانی، در چه شرایطی، با چه استانداردهایی، با وجود چه انکرهایی و برای رفع چه نیازهایی ساخته شود. ما این مسیر را با تلاش‌هاش شبانه‌روزی ادامه دادیم و با استفاده از تجارب جهانی آن را به مرور تکمیل کردیم.
سیتادیوم تنها پروژه ساخته شده و بدون نمونه مشابه در ایران است که در مرحله اول ایده و تفکر پشتوانه آن شکل گرفت، در مرحله دوم بیزینس مدل و سپس نامگذاری آن انجام شد و در آخرین مرحله زمینی مناسب برای ساخت آن ابتدا در شهر رشت و سپس ارومیه در نظر گرفته شد و بعد از مذاکرات بعدی در شهرهای دیگر نیز صورت گرفت. همچنین سیتادیوم پروژه ای مبتنی‌بر مدیریت مرکز خرید از گام نخست است، بدان معنا که نقش مدیریت مرکز خرید در تمامی انتخاب¬ها و تصمیم¬گیری¬ها حائز اهمیت بوده تا محصول نهایی منطبق با نیاز مصرف‌کننده و در بالاترین حد استاندارد خلق شود.
جالب است بدانید از همان مراحل ابتدایی متقاضیان و انکرهای بزرگ برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کردند و لازم است اشاره کنم مذاکرات ما پیرامون سیتادیوم فقط در چارچوب استانداردهای مشخص آن صورت می‌پذیرد. همچنین گرایش شرکت دوان ایرانیان در این بخش تخصصی‌سازی است.
شرکت دوان ایرانیان در ادامه فعالیت‌های خود پس از خلق برند زنجیره‌ای سیتادیوم، شرکت دوان دِوِلوپمنت (The One Development) را نیز تاسیس کرد تا در زمینه مدیریت دارایی و سرمایه¬گذاری و خلق ارزش افزوده فعالیت کند.
۷. سیتادیوم در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود چه اقداماتی را انجام داده است؟
بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی ما در مراکز زنجیره‌ای سیتادیوم اشتغالزایی است. علاوه‌بر ساخت و راه‌اندازی هر سیتادیوم در شهرهای گوناگون، تیم سیتادیوم به دنبال رشد و ارتقای ویژگی‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی مرتبط با فرهنگ، ویژگی‌های محلی و شرایط حاکم در همان شهر است. یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حوزه مسئولیت اجتماعی سیتادیوم مذاکره و فراهم کردن شرایط حضور یکی از معتبرترین انکرهای ایرانی یعنی‌ هایپراستار در مراکز خرید سیتادیوم در شهرهای مختلف است و هدف ما از این امر علاوه‌بر اشتغالزایی بسیار گسترده و خلق سبک جدیدی از خرید روزانه با کیفیت، حمایت از محصولات بومی در سبد ‌هایپراستار است.
۸. مزیت رقابتی شرکت دوان ایرانیان چیست؟
اصلی‌ترین مزایای رقابتی شرکت دوان ایرانیان عشق، پشتکار، نوآوری و خلاقیت است و هیچ کاری بدون خلاقیت در دوان انجام نمی‌شود. شرکت دوان ایرانیان مورد توجه بسیاری از شرکت‌های خارجی نیز هست که سال‌های طولانی از فعالیت آنها در کشور می‌گذرد.
۹. از دیدگاه شما برندسازی در هر زمینه‌ای چقدر حائز اهمیت است؟
لازم است بر این نکته تاکید کنم که بزرگ‌ترین دغدغه ما در کشور بحث برندسازی بوده که منشا بسیاری از بحران‌ها و فسادهای موجود در ایران است. این خلا بزرگ علاوه بر صنعت ساختمان در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز دیده می‌شود.
موضوعی که از گذشته در تاریخ تجارت ایران ثبت و به نوعی به‌عنوان یک قانون به حساب می‌آید، ماندگاری و ایستادگی و عمل به وعده‌هایی است که یک تاجر در حوزه کاری خود به افراد مقابلش می‌دهد و در نهایت قرار است با عمل به آنها به‌عنوان یک برند در ذهن‌ها شناخته شود.
باید به این نکته اهتمام ورزید که برندسازی موجب اعتبار یک کشور و یک شرکت و در اصل راز موفقیت و ماندگاری آن است که اعتمادسازی را همیشگی خواهد کرد.
۱۰. در صورت تمایل چشم‌انداز شرکت دِوان ایرانیان را برای ما شرح دهید.
ما در سال‌های آینده به صورت اختصاصی در زیرمجموعه‌های مختلف استارت‌آپی در صنعت ساختمان رشد و ترقی خواهیم داشت. ضمن اینکه عملکرد بی‌نظیری را هم در حوزه مدیریت مال‌ها ( mall management) و مدیریت دارایی management) asset) تجربه خواهیم کرد.
لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات