پنل تخصصی تاب‌آوری سازمانی در صنعت...

پنل تخصصی تاب‌آوری سازمانی در صنعت...

پنل تخصصی تاب‌آوری سازمانی در صنعت خرده‌فروشی

در ادامه هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور، ابتدا دکتر علیرضا جلیلی، مدیر ارشد توسعه استراتژیک ریتیل، سخنانی را پیرامون تاب‌آوری سازمانی ارائه و این موضوع را به معنای توانایی یک سازمان برای پیش‌بینی، آماده‌سازی، پاسخ و انطباق به تغییرات ناگهانی، اختلالات محیط کسب‌وکار، بقا، پایدار‌سازی، بازسازی و رشد توضیح داد و با پگاه گشایشی مدیرعامل برند آرایشی بهداشتی سفیر، علی اسلامی مدیر بهره‌برداری مرکزخرید بام‌لند، نادر رفتاری صاحب‌امتیاز برند چلوکباب رفتاری و رامین جوانرود رئیس هیات‌مدیره شرکت تن‌ریس (بادی‌اسپینر) به بحث و تبادل نظر پرداخت.

پگاه گشایشی، مدیرعامل برند آرایشی بهداشتی سفیر با بیان اینکه تلاش ما همواره این بوده است که سفیر رهبران موفقی داشته باشد و هر شخص در هر بخش بتواند نقش مدیریتی و رهبری را ایفا کند، گفت: «در سازمان سفیر، رهبری یک تصمیم پذیرفته شده است و نه یک جایگاه سازمانی. افراد شاغل در شرکت برای رسیدن به جایگاه مدیریتی تلاش می‌کنند تا روی چالش‌های این جایگاه متمرکز باشند.»

او از برگزاری جلسات منظم، هم‌فکری، پذیرش انتقادات و... به‌عنوان اتفاقات مهم در یک شرکت در راستای مشارکت رهبری نام برد.

مدیرعامل برند آرایشی بهداشتی سفیر گفت: «اصلی‌ترین و باارزش‌ترین بخش هر سازمان کارکنان و اطلاعات و دانش آنها و همین‌طور مشتریان آن سازمان هستند. ما نیز امکان آموزش پرسنل را هم در داخل و هم در خارج از سازمان فراهم کرده‌ایم. »

علی اسلامی، مدیر بهره‌برداری مرکزخرید بام‌لند گفت: «ترند خرید اینترنتی در دنیا سهم بزرگی از بازار را در اختیار گرفت و ما بازهم از این سهم کم‌بهره بودیم.»

او در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون بحث لایف‌استایل گفت: «موضوعی که از همان ابتدا در بام‌لند مورد پیگیری قرار گرفت، در ارتباط با لایف‌استایل مردم بود و ما نیز پس از ورود به بحران برای تقویت این موضوع اهتمام ورزیدیم.»

از دیدگاه او هر پروژه برای درگیر شدن با لایف‌استایل مردم نیازمند داشتن یک ویژن است.

مدیر بهره‌برداری مرکزخرید بام‌لند در ادامه مجتمع‌های تجاری کشور را به کودکی تشبیه کرد که مراحل بلوغ را طی می‌کند اما بالغ نمی‌شود و افزود: «ما باید لحظه به لحظه متوجه چالش‌ها و راه‌حل‌های حل‌وفصل آنها باشیم.»

علی اسلامی با بیان اینکه برای شناخت مشتری لازم است تا روان او را بشناسیم، اعلام کرد: «ما در یک مجموعه تجاری بزرگ باید نماینده یک طبقه فرهنگی باشیم نه یک طبقه مالی، اما با این وجود از دست رفتن تعدادی از مشتریان‌مان را پیش‌بینی کرده بودیم.»

او در پایان تاکید کرد: «باید بر موضوع روان مشتری مسلط باشیم اما قبل از آن به شناخت کاملی از درون سازمان برسیم.»

نادر رفتاری، صاحب‌امتیاز برند چلوکباب رفتاری در این پنل تخصصی که عنوان تاب‌آوری سازمانی را به خود گرفته بود، گفت: «ما سعی کردیم تا DNA پرسنل را به DNA رفتاری تغییر دهیم تا بتوانیم بهترین بهره‌وری را در مشکلات از آنها داشته باشیم.»

او گذری تاریخی بر سابقه برند رفتاری و راه‌حل‌های به‌کار گرفته شده در اوایل دهه ۲۰ برای گذر از بحران کمبود گوشت زد و ادامه داد: «برند چلوکبابی رفتاری طی فعالیت ۴۰ هزار و ۱۷۰ روزه‌اش همه‌روزه در خدمت مشتریان بوده و تعطیل نبوده است.»

نادر رافتاری با تاکید بر اینکه ما تمام پرسنل رفتاری را در بحران کرونا حفظ کرده‌ایم، ادامه داد: «کارکنان ما در شعب ۱و۲ بیش از ۳۸ سال سابقه کار دارند و حفظ و نگهداری پرسنل در سازمان‌ها یکی از شاخص‌ترین مسائل محسوب می‌شود، زیرا اقداماتی در راستای آموزش انجام می‌گیرد و از طرفی بستری برای آرامش خیال آنها فراهم خواهد شد.»

صاحب‌امتیاز برند چلوکبابی رفتاری اعلام کرد: «با روی کارآمدن نسل ۴ برند رفتاری بحث آموزش پرسنل گسترش یافت چراکه حفظ منابع انسانی موجب حفظ و وفاداری مشتریان شده است.»

رامین جوانرود، رئیس هیات‌مدیره شرکت تن‌ریس (بادی‌اسپینر) هم به‌عنوان یکی از سخنرانان نخستین پنل برگزار شده در هفتمین همایش تقدیر و تجلیل از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری کشور با بیان اینکه بادی‌اسپینر جزو نخستین برندها بود که توانست سلیقه مشتری و احتمال تغییرات آنها را پیش‌بینی کند، گفت: «طی چند سال اخیر به دلیل فرصتی که با خروج برندهای خارجی در اختیار برندهای داخلی قرار گرفت و همین‌طور نوسانات ارزی، برندهای ایرانی فرصتی را برای نمایش توان خود به دست آوردند. ما نیز در برند بادی‌اسپینر از این فرصت استفاده کرده و وارد بخش توسعه سازمان شدیم و با بالابردن سطح دانش مجموعه شرایط مطلوبی را ایجاد کردیم.»

بنابر اظهارات او ما در تلاش هستیم تا بتوانیم در کنار برندهای خارجی امتیاز برابر داشته باشیم و تاب‌آوری سازمانی را در آن سطح تجربه کنیم.

رئیس هیات‌مدیره شرکت تن‌ریس (بادی‌اسپینر) با اعلام این خبر که قرار است برندهای دیگری از دل بادی‌اسپینر متولد شوند، ابراز امیدواری کرد تا برندهای ایرانی امکان به‌دست آوردن سهم بالایی از بازار را در بازارهای جهانی داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات