طرح مطالعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط بین دانشگاه و صنعت است


عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی قوچان که در حال گذراندن طرح خود در شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ می باشد، گفت: اجرای این طرح تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و همچنین نزدیکتر کردن این دو فضا با یکدیگر است.

مرتضی عنبرسوز در گفت‌وگو با روابط عمومی پارک علم‌ و فناوری خراسان درخصوص طرح مطالعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: از سال۹۸ فرصت مطالعاتی صنعتی اجرایی شد که به واسطه این طرح، دانشگاه به استاد ماموریت می‌دهد تا در یک بازه زمانی مشخص این طرح را در یک شرکت بگذراند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت است که ارتباط این دو با یکدیگر سبب تبادل اطلاعات می‌شود. همچنین سبب ایجاد گفتمان خواهد شد و زبان دانشگاهیان را به صنعت نزدیک می‌کند و اعتمادهای ازبین‌رفته را باز می‌گرداند.

عنبرسوز بیان کرد: این طرح بهتر است که در شرکت‌های دانش‌بنیان گذرانده شود، زیرا در این شرکت‌ها واحد تحقیق و توسعه فعال وجود دارد. شایان ذکر است که همکاری بین صنعت و دانشگاه محدود به زمانی که استاد در حال گذراندن طرح است، نمی‌شود و پس از اتمام طرح، همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی قوچان اضافه کرد: بنده فارغ‌التحصیل دکترای رشته مهندسی مکانیک، گرایش حرارت و سیالات از دانشگاه فردوسی هستم. سال ۹۲ به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی قوچان در گروه مهندسی مکانیک مشغول به فعالیت شدم. ابتدای همکاری بنده با پارک علم ‌و فناوری خراسان به صورت مشاوره با برخی از شرکت‌ها بود و در حال حاضر به عنوان طرح فرصت مطالعاتی صنعتی وارد شرکت پرتو صنعت پاژ شدم و حدود یک سال است که با این شرکت همکاری دارم.

وی ادامه داد: دوره فرصت مطالعاتی بنده نیز در زمینه بومی‌سازی و طراحی کمپرسورهای اینتگرال-گیر است.

در این فرصت مطالعاتی، طراحی قسمت‌های مختلف توربوکمپرسورها از جمله ایمپلر، دیفیوزر، ولوت و پره‌های هدایت کننده ورودی مورد بررسی قرار گرفتند. این فرصت مخصوص اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است که جزئیات آن در آیین‌نامه‌های مربوطه ارائه شده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات