دستیابی به شبکه گسترده فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، بزرگ‌ترین مزیت حضور استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری گلستان

دستیابی به شبکه گسترده فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، بزرگ‌ترین مزیت حضور استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری گلستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در دومین نشست دورهمی با مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور مرکز رشد گرگان، اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری گلستان پیش از این، تنها ناظر بر فناوری ‎‌ های بالا بود و یا از فناوری‌های های‌تک حمایت می‌کرد ولی در حال حاضر گستره حمایت‌های ما شامل صنایع خلاق و نوآور نیز می‌شود.

دکتر غفاری بیان داشت: در سال گذشته برای استقرار واحدهای فناور و استارتاپ‌ها در کنار یکدیگر، تامین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و درنهایت جلوگیری از اتلاف زمان و راه‌اندازی اکوسیستم فناورانه در استان، کار را از عرصه‌های استیجاری آغاز کردیم .

وی، به راه‌اندازی مراکز رشد مشترک با همکاری دانشگاه‌های مختلف استان از قبیل دانشگاه منابع طبیعی گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و علی‌آباد کتول، دانشگاه جامع علمی‌ وکاربردی، دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرکز رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع در محل پردیس این دانشگاه تجهیز شده و آماده افتتاح و راه‌اندازی است که استارتاپ‌های حوزه کشاورزی را به این فضا منتقل خواهیم کرد .

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین از راه‌اندازی مرکز نوآوری سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان خبر داد و گفت: استارتاپ‌های حوزه سلامت را نیز در این مکان مستقر خواهیم کرد .

وی در بخش دیگر سخنان خود، مانع‌زدایی‌ها و تسهیل‌سازی فرآیند کسب‌وکار برای هسته‌ها و واحدهای فناور را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پارک‌ علم و فناوری گلستان عنوان کرد و گفت: در همین راستا از سال گذشته تعاملات بسیار خوبی با نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی استان انجام شده که در صورت بروز هرگونه کارشکنی و ایجاد اخلال در مسیر قانونی کسب‌وکارها از سوی دستگاه‌های اجرایی، این نهاد نظارتی برای حل و فصل موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

دکتر غفاری با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان با همکاری بخش خصوصی در راستای تامین مالی استارتاپ‌ها و واحدهای فناور، بیان داشت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل این صندوق به واحدهای فناور پرداخت شد؛ امسال نیز در حال رایزنی با صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای دریافت یک خط اعتباری ۲۴ میلیارد تومانی برای این صندوق هستیم.

وی، با بیان اینکه دسترسی به شبکه فعالان اکوسیستم استارتاپی می‌بایست مهم‌ترین دلیل حضور استارتاپ‌ها در پارک‌های علم و فناوری باشد، گفت: شناخت مهره‌ها و دستیابی به شبکه گسترده و طیف وسیع فعالان حوزه‌های مختلف در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، می‌بایست اولویت حضور استارتاپ‌ها در پارک علم و فناوری گلستان را تشکیل دهد و دریافت تسهیلات و ... جزء هدف‌گذاری‌های ثانویه قرار گیرد .

دکتر غفاری در پایان؛ مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور را به مطالبه‌گری از مجموعه پارک علم و فناوری دعوت کرد و گفت: به من و همکارانم با پیشنهادات سازنده خود در راستای ترسیم نقشه راه کمک کنید؛ خودتان رو عضوی از بدنه اصلی این سیستم بدانید و پیگیر مطالبات خود باشید؛ ما نیز قویاً از پیشنهادات سازنده شما استقبال خواهیم نمود .

گفتنی است در این نشست کلیه مدیران هسته‌ها و واحدهای فناور حاضر به بیان پیشنهادات و انتقادات خود از مجموعه پارک علم و فناوری گلستان پرداختند.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات