امضای تفاهمنامه راه‌اندازی اولین پردیس مشترک فناوری سلامت کشور در استان قم

امضای تفاهمنامه راه‌اندازی اولین پردیس مشترک فناوری سلامت کشور در استان قم


با امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه علوم پزشکی قم و پارک علم و فناوری استان نخستین پردیس فناوری سلامت کشور در استان قم راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شد رییس پارک علم و فناوری استان قم در این پردیس را نخستین پردیس سلامت در کشور عنوان کرد و گفت: در استان قم ۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند.

دکتر اخوان علوی گفت: بموجب این تفاهم‌نامه، کلیه واحدهای فناور مستقر در پردیس فناوری سلامت از حمایت‌ها و مزایای پارک علم و فناوری استان قم بهره‌مند خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری با اشاره ارتقاء جایگاه استان قم از رتبه ۱۷ به رتبه ۶ در ۶ سال گذشته، افزود: در حال حاضر ۱۰۱ شرکت دانش بنیان در استان قم فعال هستند که توانسته اند نیاز‌های فناورانه مختلف استان و کشور را رفع کنند.

وی از فروش ۱۸۵ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان استان قم در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال شرکت‌های دانش بنیان استان قم موفق شدند ۲ میلیون دلار صادرات انواع محصولات فناورانه به کشور‌های مختلف داشته باشند.

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان در زیر مجموعه فناوری و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی، هدف از ایجاد پردیس فناوری سلامت را تقویت اقتصاد دانش بنیان، ارتقاء فناوری و نوآوری در بهداشت و سلامت و توسعه زیست بوم فناوری سلامت در استان قم عنوان کرد.

دکتر قدیر محصولات و تجهیزات مراکز درمانی، تجهیزات پزشکی و انواع فناوری‌های مورد نیاز مراکز درمانی را از مهمترین زمینه‌هایی دانست که با راه اندازی این پردیس پیگیری می‌شود.

وی از خرید سهام شرکت توسعه فناوری توسط دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این پردیس خبر داد و گفت: امیدواریم با ایجاد این پردیس تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان قم به ۱۰۰ شرکت برسد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات