رویداد ارائه توانمندی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در صنایع معدنی و فلزی برگزار شد

رویداد ارائه توانمندی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در صنایع معدنی و فلزی برگزار شد


رویداد "ارائه توانمندی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در صنایع معدنی و فلزی (فولاد)" به همت شرکت امید پترو انرژی خاوران و به میزبانی پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ اولین روز از رویداد دو روزه ارائه توانمندی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در صنایع معدنی و فلزی، با هدف معرفی توانمندی های فناورانه در این صنعت و با حضور جمع کثیری از مدیران تخصصی حوزه صنایع معدنی و فلزی کشور، در هفتم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

مهندس اکبر امینی معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان با بیان این که "یکی از ویژگی‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این است که از آنجایی که فکر، ایده و خلاقیت متعلق به خود آن‌هاست، بازار نیز در اختیار آن‌ها قرار دارد. "، اظهار کرد: در پارک علم و فناوری، شرکت‌ها به صورت خودکار متولی جریان‌ها خواهند شد. طرح پژوهشی که منجر به محصول، کاربرد و عملیات نشود، از نظر ما مردود است. علی‌رغم این که ما ذیل وزارت علوم هستیم و پروژه‌های مختلفی در زمینه صنعتی، پژوهشی و فناوری داریم اما تمام این پروژه‌ها کاربردی است و در راستای رفع نیاز صنعت کار خواهیم کرد.

مهندس ساناز حسینیان نژاد، رئیس اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: پارک علم و فناوری دارای ۳ پردیس تخصصی و مجموعا ۳۵۰ شرکت مستقر است. همچنین این پارک از چند شرکت اقماری در شهرهای استان برخوردار است.

حسینیان نژاد گفت: تلاش ما در فضای پارک این است تا تمام اجزای مختلف سیستم نوآوری و فناوری را در کنار یکدیگر قرار دهیم. در زمینه تامین نیروی متخصص با دانشگاه ارتباطاتی برقرار شده و تلاش می‌کنیم تا نوعی همکاری تکنولوژیکی میان شرکت‌ها صورت گیرد تا پروژه‌های بزرگ میان آنان به اشتراک گذاشته شود. پارک‌ها جزو مناطق آزاد است و این مساله باعث می‌شود تا شرکت‌های مستقر در آن از برخی مزایا برخوردار شوند.

دکتر حسینعلی اخلاقی، مدیرعامل شرکت امیدپترو انرژی خاوران نیز ضمن معرفی جامع این شرکت، همکاری و تبادل دانش صاحبان صنایع فلزی و معدنی کشور و شرکت های فناور و دانش بنیان این صنعت را در جهت رشد و ارتقای این حوزه خاطرنشان کرد.

در ادامه هریک از میهمانان تخصصی حاضر در جلسه به ارائه توانمندی های خود در این حوزه و صنعت پرداختند و از شرکت های امید پترو انرژی خاوران، مجتمع آزمایشگاهی پارک علم و فناوری خراسان و آزمایشگاه هوشمندسازی و دیسپاچینگ بازدید کردند.

همچنین روز دوم این رویداد (۸ تیرماه ۱۴۰۰)، به برگزاری بازدیدهای تخصصی میهمانان و متخصصین حوزه صنایع معدنی و فلزی (فولاد) و نیز مذاکرات B۲B، اختصاص خواهد یافت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات