مدیرکل نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:سطح "زیست بوم نوآوری" کشور امسال به ۱.۲ میلیارد متر مربع می‌رسد

مدیرکل نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:سطح "زیست بوم نوآوری" کشور امسال به ۱.۲ میلیارد متر مربع می‌رسد

مدیرکل نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی کارخانجات نوآوری در استانهای مختلف گفت: امسال سطح زیست بوم نوآوری کشور به ۱.۲ میلیارد مترمربع می رسد.


مریم ملونی در گفت و گو با ایسنا از ایجاد کارخانجات نوآوری به عنوان یکی از سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یاد کرد و افزود: این کارخانجات در راستای هم افزایی میان دانشگاه، صنعت و بخش دولتی در حال ساخت است.

ملونی هدف از راه‌اندازی این کارخانجات را افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنعت عنوان کرد و افزود: تلاش ما این است با راه اندازی این کارخانجات، استفاده از فناوری در تولید محصولات صنعتی را ارتقا دهیم.

این مسئول افزود: از طرفی با راه اندازی این کارخانجات در تلاش هستیم تا استارت آپ هایی زیرمجموعه آنها شکل گرفته و بتوانند زنجیره تولیدی کارخانجات صنعتی کشور را تکمیل کنند.

ملونی تصریح کرد: همچنین به دنبال این هستیم با راه اندازی این کارخانجات نوآوری، برخی استارت آپ ها در دل آنها برای انجام فعالیت های مهندسی معکوس و مقابله با تحریم ها در کشور شکل گیرند.

وی در ادامه ظرفیت زیست بوم نوآوری کشور را بیش از یک میلیارد متر مربع اعلام کرد وافزود: این ظرفیت تماما در اختیار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان کشور قرار گرفته است.

ملونی گفت: با پروژه هایی که هم اکنون در دست اقدام داریم، وسعت زیست بوم نوآوری کشور امسال به ۱.۲ میلیارد متر مربع خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات