نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC  بومی توسط شرکت پایا پرس رونمایی شد

نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC بومی توسط شرکت پایا پرس رونمایی شد


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم،در این آئین که در شهرک صنعتی شکوهیه و با حضور اسماعیل قادری فرد رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از نخستین نمونه داخلی ماشین با فناوری بسیار بالای پانچ و برش شینه مسی CNC با مدل صنعتی HBC-CP.CNC۲۰۰ رونمایی شد. این دستگاه تنها در سه کشور جهان تولید می شود.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پایاپرس قم در این آئین با بیان اینکه هر رشته ای ابزارهای خاص خود را دارد گفت: برخی ابزارها در تمام رشته ها کاربرد دارند ولی برخی رشته های فنی نیازمند ابزارهای تخصصی و حرفه ای خود هستند که صنعت برق از جمله این صنایع است که ابزارهای تخصصی خود است.
حسین شاهوردی افزود: برخی دستگاه های خاص خطوط انتقال فشار قوی برق که پیش از این از آمریکا و کشورهای خارجی وارد می شد، توسط این شرکت در سال های اخیر داخلی سازی شده است.
وی با تاکید بر اینکه ماشین آلات ساخته شده این شرکت دارای استانداردهای روز دنیا هستند، ادامه داد: برخی دستگاه های ساخته شده توسط این شرکت به طور کامل ابداعی و متناسب با نیاز صنعت کشور طراحی و تولید شده اند ضمن اینکه بهره گیری از فناوری روز دنیا از جمله ویژگی های مشترک دستگاه های ساخت این شرکت است.
وی با اشاره به ویژگی دستگاه جدید رونمایی شده این شرکت گفت: این دستگاه برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است، دستگاه میز شینه سی ان سی با هدف فرایند پانچ و برش شینه های مسی به صورت تمام اتوماتیک برا اولین بار در ایران تولید شده است. این دستگاه مجهز به یک کامپیوتر صنعتی است و توانایی پانچ کاری و انجام برش تا شینه سایز ۲۰۰*۱۵ میلی متری را داراست. این دستگاه توان وارد کردن ۳۰ ضربه در دقیقه را دارد ضمن اینکه سرعت حرکت محور کلمپ آن نیز ۲۴ متر در دقیقه است.
قائم مقام این شرکت نیز گفت: ماشین آلات تولیدی این شرکت از نظر کیفیت بهتر از نمونه مشابه آلمانی است و این کیفیت بالا باعث شده است که امروز ماشین آلات این شرکت علاوه بر آلمان و کشورهای صنعتی اروپایی، به بیش از ۴۵ کشورها جهان صادر می شود.
امین شاهوردی، کمبود نیروی کار ماهر را از جمله موانع و مشکلات این شرکت دانست و گفت: این شرکت به منظور تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز خود در تلاش است تا مدرسه ای فنی تاسیس کند که تحقق این مهم نیازمند همراهی مسئولان استان است.

دستگاه های سی ان سی(CNC) دستگاه هایی هستند که حرکت کلیه محورها و عملیات ماشین کاری آنها توسط کامپیوتر کنترل می شود،‌به این معنا که همه داده ها و اطلاعات با استفاده از کامپیوتر و امکانات حافظه ای آن ابتدا پردازش و سپس توسط ریز پردازنده ها به علائم الکتریکی تبدیل و به موتور محورهای محرکه منتقل می شوند.
میز هیدرولیک شینه به منظور انجام عملیات خم، برش و پانچ شینه های مسی بکار می رود، این محصول در مدل های گوناگون طراحی و تولید می گردد که شامل میز های شینه با سه ایستگاه کاری مجزا و به صورت سه و تک موتوره، میز شینه پرتابل و میز شینه CNC است. میزهای شینه سی ان سی دارای دقّت بسیار بالا در عملیات خم کاری است و محاسبه میزان برگشت فنری از مزیت های این محصول می باشد. ضمن اینکه مرکزیاب لیزری در پانچر شینه موجب افزایش سرعت و عملکرد یافتن موقعیت سوراخ ها گردیده است.
قم از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از رتبه ۱۷ کشور در سال ۹۳ به رتبه هشت کشور در سال ۹۹ رسید که این ارتقای ۹ پله ای نشان از روند پرشتاب قم در این حوزه است.
۲۰۰ واحد فناور، فعالیت پارک علم و فناوری، هفت مرکز رشد، پنج شتابدهنده، ۶ مرکز نوآوری، ۹۵ شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه های استان از جمله ظرفیت های فناوری قم است


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات