اپل به رویاهایش نزدیک‌تر می‌شود

اپل به رویاهایش نزدیک‌تر می‌شود

اپل به رویاهایش نزدیک‌تر می‌شود

اپل به‌عنوان یکی از برترین برندهای بزرگ دنیا از سالی به سال دیگر، رویاهایش را حمل کرده و پی‌درپی آرزوهای بزرگش را عملی می‌کند. در همین راستا، این غول بزرگ، سرمایه‌گذاری آمریکایی خود را به میزان ۲۰درصد در ۵سال آینده افزایش می‌دهد و ۴۳۰میلیارد دلار برای توسعه نسل جدید سیلیکون و نوآوری فناوری بی‌سیم ۵ G در ۹ ایالت آمریکا اختصاص خواهد داد.

اپل اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ۲۰هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد می‌کند و مقر جدیدی در کارولینای شمالی خواهد ساخت. سرمایه‌گذاری‌های این برند طی ۳سال گذشته از هدف ۵ساله ۳۵۰میلیارد دلار که در سال ۲۰۱۸ تعیین کرده بود، فراتر رفته است. ارزش سهام به‌جامانده از استیو جابز از آخرین برنامه سرمایه‌گذاری که در ژانویه سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود، حدود ۲۰۰درصد افزایش یافته و اپل اکنون بیش از ۲تریلیون دلار ارزش دارد. این برند مشهور اعلام کرد که بزرگ‌ترین مالیات‌دهنده در آمریکا بوده و طی ۵ سال گذشته، ۴۵میلیارد دلار بابت مالیات بر درآمد داخلی پرداخت کرده است.

افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکا در شرایطی از سوی اپل اعلام شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برنامه‌های جدیدی را برای افزایش مالیات از سود خارجی شرکت‌ها به منظور کمک به تامین پروژه‌های زیرساخت داخلی اعلام کرده است. اپل و سایر شرکت‌های فناوری بزرگ اعلام کرده‌اند که در سال مالی گذشته بیش از ۱۰۰میلیارد دلار سود در خارج از آمریکا داشته‌اند که آن‌ها را به اهداف اصلی پیشنهاد اخیر رئیس جمهور آمریکا تبدیل می‌کند.تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد که در مقطع فعلی احیا و بازسازی، اپل تعهدات خود به نوآوری و تولید آمریکا را با سرمایه‌گذاری که شامل ۵۰ ایالت می‌شود، چندین برابر می‌کند.

برنامه سرمایه‌گذاری برند اپل شامل هزینه مستقیم برای تامین‌کنندگان مقیم آمریکا، سرمایه‌گذاری در دیتاسنتر، مخارج سرمایه در آمریکا و سایر پروژه‌ها از جمله ده‌ها تولید «اپل تی وی پلاس» در ۲۰ ایالت خواهد بود. اپل قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار در کارولینای شمالی برای ساخت یک مقر جدید و هاب مهندسی در منطقه «ریسرچ تریانگل» سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری حداقل ۳هزار شغل جدید در یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، مهندسی نرم‌افزار و سایر زمینه‌های پیشرفته ایجاد خواهد کرد.

اشتغالزایی به سبک اپل

اپل اعلام کرده که در مسیر رسیدن به هدف سال ۲۰۱۸ خود برای ایجاد ۲۰هزار شغل جدید در آمریکا تا سال ۲۰۲۳ قرار دارد. تعهد جدید برای اشتغال‌زایی شامل افزایش کارمندان در سن ‌دیه‌گو به بیش از ۵هزار نفر تا سال ۲۰۲۶ است که ۵۰۰درصد افزایش نسبت به هدف سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهند.

اپل همچنین تیم مهندسی خود در «کلرادو» را به  ۷۰۰نفر افزایش داده و صدها شغل در ماساچوست واشنگتون، آیووا و کلرادو ایجاد می‌کند. انتظار می‌رود که کارمندان، سال آینده به مقر جدید یک میلیارد دلاری «آستین اپل» منتقل شوند. براساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام کرد همچنان که رشد می‌کند، متعهد است که اقدامات و تولیدانش را با توجه به اصول زیست محیطی و پاسداشت محیط زیست انجام دهد. تمامی فعالیت‌های این برند در آمریکا و سراسر جهان، بر پایه تولیدات بدون کربن مضر است. اپل متعهد شده که زنجیره تامین محصولاتش تا سال ۲۰۳۰ به شکل صددرصد کربن خنثی باشد.

برنامه بزرگ

اپل نقشه راه ۱۰ساله‌ای را برای انجام اقداماتی مبتکرانه در نظر گرفته است. یکی از آن‌ها طراحی کالاهایی است که کربن کمی در آن‌ها استفاده می‌شود. اپل همچنان به افزایش استفاده از مواد کم‌کربن و بازیافت‌پذیر در محصولات خود، نوآوری در بازیافت محصول و طراحی محصولات به‌منظور مصرف هرچه بیشتر انرژی ادامه خواهد داد. آخرین نوآوری در زمینه بازیافت، استفاده از ربات Dave است. این ربات موتور Taptic را از آیفون جدا کرده و مواد اصلی مانند آهن‌ربای کمیاب خاکی و تنگستن را بازیافت و در عین حال، امکان بازیافت فولاد را فراهم می‌کند. مرحله بعدی هم خط تولید رباتی به ‌نام Daisy خواهد بود که همه‌ قطعات آیفون را جداسازی می‌کند. آزمایشگاه بازیابی مواد این شرکت در آستین تگزاس قرار دارد که متمرکز بر فناوری نوآورانه بازیافت قطعات الکترونیکی است. این آزمایشگاه هم‌اکنون برای توسعه بیشتر روش‌های مهندسی با دانشگاه کارنگی ملون همکاری می‌کند.

همه‌ دستگاه‌های آیفون، آی‌پد، مک و اپل واچ با محتوای بازیافتی تولید می‌شوند که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به عناصر کمیاب خاکی با قابلیت صددرصد بازیافت در موتور آیفون تاپتیک اشاره کرد و این اتفاق برای اولین‌بار در ساخت یک گوشی هوشمند رخ می‌دهد. اپل با استفاده از نوآوری در زمینه طراحی و بازیافت در محصولات خود، ردّ پای کربن را در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴.۳میلیون تن کاهش داد. طی ۱۱سال گذشته، اپل متوسط انرژی مورد نیاز برای استفاده از محصول را تا ۷۳درصد کاهش داده است. این برند دوست‌داشتنی،‌ روش‌های جدیدی را برای کاهش مصرف انرژی در تاسیسات شرکتی خود شناسایی کرده و به زنجیره تامین خود کمک می‌کند تا همین انتقال را داشته باشد.

به این ترتیب اپل می‌تواند این روند خوب خود را تا سال ۲۰۳۰ ادامه داده و نقشه راه ارزشمندی را که تعیین کرده است با موفقیت طی کند. تا همین امروز هم پیشرفت نسبت به سال‌های گذشته عالی بوده و محصولات اپل در راستای حفاظت بیشتر از محیط زیست و تاثیرگذاری کم روی آب و هوا روانه بازار شده‌اند. این برند توجه زیادی به هم‌راستاکردن سایر برندها با خودش در زمینه حفاظت از محیط زیست داشته و تا حدودی می‌توان از موفقیتش در این زمینه گفت. صنایع زیادی را می‌شناسیم که به‌دنبال تاثیرگذاری کمتر روی محیط زیست و آب و هوا هستند و این روند را می‌توان یکی از ثمرات تلاش‌های اپل دانست. اپل برای سال ۲۰۳۰ برنامه‌های بزرگی دارد؛ به این صورت که می‌تواند کربن را برای همیشه از محصولات خود کنار گذاشته و بازیافتی با فناوری مدرن‌تر را برای محصولاتش ایجاد کند.

منبع: Bloomberg.com

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات