ارائه تسهیلات برای فروش محصولات دانش بنیان در ۷ پایگاه صادراتی


معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه پایگاه صادارتی در ۷ کشور راه اندازی شده است، گفت: صندوق به دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در این پایگاهها محصولات خود را بفروشند.

دکتر سیاوش ملکی‌فر، در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص یکی از بسته‌های خدمات توانمندسازی صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صادرات امر پیچیده‌ای است و بسیاری از شرکت‌ها به تنهایی نمی‌توانند مسیر پر چالش صادرات و بین‌المللی شدن را طی کنند.

معاون توسعه نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در برخی کشورهای هدف، پایگاه‌هایی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که علاوه بر ایجاد امکان استقرار و نمایش محصولات، خدمات صادراتی متنوعی از مطالعات بازار تا برگزاری جلسات B۲B با مشتریان بالقوه خارجی را نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها خدماتی را در راستای افزایش صادرات به همان کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهند، گفت: این پایگاه‌ها که ماهیت خصوصی دارند، محصولات دانش‌بنیان را در قالب یک نمایشگاه دائمی به نمایش می‌گذارند و با ارائه خدماتی همچون تهیه اقلام تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوره‌های حقوقی، ثبت شرکت، نقل و انتقال ارز و … به توسعه صادرات شرکت‌ها کمک می‌کنند.

ملکی فر با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی حضور در این پایگاه‌ها، باید هزینه ثابت سالانه‌ای را به همراه سهم اندکی از صادرات خود پرداخت کنند، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۷۰ درصد هزینه ثابت حضور در این پایگاه‌ها را تا سقف سالانه ۱۲۰ میلیون تومان به طور بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌های صادراتی تاکنون در ۷ کشور مستقر شده است، گفت: عراق، افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، چین، سوریه و کنیا کشورهایی است که پایگاه‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان در آن‌ها راه‌اندازی شده است و در حال ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. امیدواریم پایگاه‌های روسیه، ترکیه و ونزوئلا نیز به زودی راه‌اندازی شود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات