رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در رویداد شتاب نخود  : باید به سمت تخصصی شدن رویدادهای شتاب برویم

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در رویداد شتاب نخود : باید به سمت تخصصی شدن رویدادهای شتاب برویم

رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه خواستار تخصصی شدن رویدادهای شتاب در استان شد .

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فنلوری کرمانشاه ،سیامک آزادی در مراسم رویداد شتاب نخود که در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: پارک های علم و فناوری براساس ماموریتی که به آنها داده شده، متولی توسعه منطقه ای مبتنی بر توسعه فناوری هستند .

وی تصریح کرد: آنجایی که درباره توسعه پایدار صحبت می شود که یکی از ارکان آن توسعه فناوری مبتنی بر مزیت های منطقه ای و پتانسیل های موجود است، پارک های علم و فناوری ایفای نقش می کنند و ماموریت آنها بر مبنای همین اصل قرار می گیرد .

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کشاورزی یکی از مزیت های مهم استان کرمانشاه است که می توان برای توسعه پایدار از آن بهره برد، گفت: در بین محصولات کشاورزی که در استان تولید می شود، نخود از جمله محصولات استراتژیک استان است که بین کشاورزان و برنامه های توسعه ای حوزه کشاورزی استان جایگاه مهمی دارد .

وی با تاکید براینکه برای توسعه در هر بخشی از جمله حوزه کشاورزی نیاز به استفاده از کمک های فناورانه است، گفت: توسعه در هر حوزه ای امکانپذیر نیست، مگر اینکه با کمک فناوری بتوانیم مزیت رقابتی لازم را در آن حوزه ایجاد کنیم .

آزادی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی هم رفتن به سمت فناوری های نو می تواند امکان رقابت را در عرصه های مختلف به تولیدکنندگان ما بدهد .

وی یادآورشد: با در نظر گرفتن این اولویت، رویداد نخود در استان طرح ریزی شد و به دنبال آن هستیم تا فناوری و کسب و کارهای نوآورانه را برای ارتقاء این حوزه شناسایی کنیم .

وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه این رویداد در حوزه ای کاملا تخصصی برگزاری شده و شرکت کننده تنها در حیطه ای خاص می توانستند ارائه ایده داشته باشند، اما تعداد قابل توجهی طرح ارسال شد که امیدواریم در ادامه نتایج واقعی و عملیاتی بگیریم .

آزادی گفت: از حدود ۲۴ طرحی که در مرحله بررسی اولیه پذیرش شدند، ۱۳ طرح مورد داوری قرار می گیرند که امیدواریم بتوانیم در مجموعه استان از دستگاه هایی که متولی هستند برای تجاری سازی ایده های برگزیده کمک کنیم .

وی درخاتمه با تاکید براینکه باید برای برگزاری رویدادهای شتاب به سمت تخصصی شدن آنها برویم، اعلام کرد: ضروری بنظر می رسد که برای حوزه های دارای اولویت استان برنامه ریزی داشته باشیم تا برای آنها رویدادهای شتاب را برگزار کنیم .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات