کلید جلوگیری از تکرار خطاها و مشکلات کسبوکار
تمام ایدهها و فرآیندهای پیچیدهای که برای بخشیدن زندگی جدید به کسبوکار خود نیاز دارید در این دو کلمه خلاصه میشود: یادگیری سازمانی. اما چرا یادگیری سازمانی برای کسبوکار شما ضروری است؟ شاید مدیران اشخاصی باشند که این «چراها» را طرح میکنند اما با تغییر سیاستگذاریها و روندهای سازمان براساس آنچه از این تجربهها آموختهاند، دانش را به کل سازمان منتقل میکنند. اگر میخواهید در فضای در حال تغییر امروز رقابت کنید، یادگیری سازمانی لازم است. شرکتها همواره ادعا میکنند که آموزش و توسعههای حرفهای را انجام میدهند اما آیا این کافی است؟ مدیران باید برای ارتقای یادگیری سازمانی این چند قدم را بردارند. دانش را حفظ کنید: پس از کسب دانش، سازمان نیازمند سیستمی برای حفظ این دانش است. اما آنچه اهمیت دارد این است که از این دانش برای بازنگری و ارتقای روندهای درونسازمانی و برونسازمانی کسبوکار خود بهرهمند شوید. آنها از اطلاعاتی که با پرسیدن «چرا» ها بهدست آوردند، استفاده کردند و روش خرید واشرها را برای آینده تغییر دادند. مدیران میتوانند به این شکل با استفاده از دانش کسبشده بهعناصر تصمیمساز کسبوکار آگاهی دهند و روندها را در سازمان اصلاح کنند و در نتیجه دانش فردی خود را به سازمان- بهعنوان یک کل- منتقل کنند.
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات