مدیرعامل شرکت دانش بنیان "پژوهان صنعت کرمانشاه : کارمندی را رها کردم و دنبال رویاهایم رفتم
     
     فکر سهم گرفتن از بازارهای بین‌المللی هستم

مدیرعامل شرکت دانش بنیان "پژوهان صنعت کرمانشاه : کارمندی را رها کردم و دنبال رویاهایم رفتم فکر سهم گرفتن از بازارهای بین‌المللی هستم

یک جاهایی باید بگذارید و بروید دنبال آرزوهایتان، دنبال رویاهایی که یک عمر در سر داشتید، یک جاهایی باید زندگی روزمره و عادی را کنار گذاشت و کارهایی انجام داد که شاید کمتر کسی جرات و توان انجام آن را داشته باشد، کاری مثل کار کامران الفتی، کارآفرین و مخترعی که در این زمان که خیلی ها برای پشت میز نشینی تلاش میکنند، زندگی کارمندی را رها کرده و دنبال راه اندازی کسب و کار خودش رفته؛ کسب و کاری که حالا چرخ زندگی ۹ نفر دیگر را هم می چرخاند و در کنارش قدرتی شده برای چرخاندن هرچه بیشتر چرخ تولید این کشور ...

کامران الفتی حالا مدیرعامل شرکت «پژوهان صنعت کرمانشاه» است، شرکت دانش بنیانی که از سال ۱۳۸۸ راه اندازی شده و تولید کننده سیستم های تصفیه فاضلاب است، سیستم هایی که با بومی سازی برخی روش های نوین تصفیه فاضلاب موجب صرفه جویی چشمگیری در هزینه های مربوط به تصفیه فاضلاب شده است و حالا در کنار تامین بخشی از نیاز کشور، پیگیر راهیابی به بازارهای بین المللی است

کامران الفتی در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه همیشه رویای راه اندازی کسب و کار خودش را داشته، گفت: تحصیلات من مهندسی شیمی گرایش پالایش نفت است و ارشد من هم MBA است، من هم مثل خیلی ها زندگی کارمندی داشتم و کارمند شرکت سیمان غرب بودم، اما همیشه دوست داشتم برای خودم کسب و کاری راه بندازم و کاری کنم که افراد دیگری هم در کنار من مشغول به کار شوند .

وی افزود: این افکار همیشه در ذهن من بود تا اینکه سال ۱۳۸۸ فکرم را عملی کردم و از دنیای کارمندی برای همیشه بیرون آمدم و رفتم سراغ راه اندازی کسب و کار خودم .

الفتی گفت: برای شروع کار همین شرکت فعلی را تاسیس کردم؛ شرکت «پژوهان صنعت کرمانشاه» و برای شروع کار در این شرکت خدمات فنی و مهندسی به شرکت های مختلف صنعتی و مهندسی ارائه می کردیم و عمده کارمان بصورت مشاوره ای و خدماتی بود .

وی افزود: بعد از مدتی تصمیم گرفتم کارم را در حوزه تولید پیش ببرم و برای همین شرکت را به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی بیستون تبدیل کردیم و در این شهرک مستقر شدیم و پروژه تولید سیستم های تصفیه آب و فاضلاب را با یک شرکت سازنده در تهران بصورت مشترک آغاز کردیم .

وی تصریح کرد: در دومین کار مشترکمان با این شرکت به ذهنم رسید که چرا این محصولات را در استان خودمان بطور کامل نسازیم و برای همین تمام مقدمات را فراهم کرده و شدیم سازنده سیستم های تصفیه فاضلاب .

الفتی گفت: پس از مدتی تصمیم گرفتم تغییراتی در این سیستم ها ایجاد کنم که هزینه تمام شده تصفیفه فاضلاب را کاهش دهد و برای همین به جای پودر "پرکلرین" که در مرحله آخر تصفیه فاضلاب، جهت ضدعفونی و گندزدایی اضافه می شود از مکانیزم الکترولیز نمک طعام استفاده کردم، تکنولوژی که در آلمان و اسپانیا استفاده می شود و ما آن را در کرمانشاه برای اولین بار بومی سازی کردیم و به همین علت توانستیم به شرکتی دانش بنیان تبدیل شویم .

وی افزود: پکیج تصفیه فاضلابی که ما تولید می کنیم برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت که آب جهت آبیاری فضای سبز تصفیه می شود، این کار هم موجب پیشگیری از آلودگی سفره های آب زیرزمینی شده و هم موجب جلوگیری از هدررفت آب می شود .

الفتی گفت: در حال حاضر پکیج های تولیدی تصفیه فاضلابی که ما تولید می کنیم در بسیاری واحدهای صنعتی جهت تصفیه فاضلاب و پساب ها استفاده می شود و در حال حاضر پیگیر هستیم که این سیستم را در شش واحد صنعتی در استان البرز نصب کنیم .

وی افزود: در حال حاضر ۹ نفر بصورت مستقیم در کارخانه تولید سیستم های تصفیه فاضلاب مشغول به کارند و در برنامه داریم با توسعه کار، افراد بیشتری مشغول به کار شوند .

* گام بعدی راه اندازی سیستم‌های تصفیه "روغن‌های سوخته" است/ پیگیر صادرات هستیم

این کارآفرین کرمانشاهی با بیان اینکه کارهای تولیدی در سوله ای به مساحت حدود ۷۰۰ متر مربع انجام می شود، گفت: در حال حاضر به فکر توسعه کارخانه هستیم و برای این کار ۲۵۰۰ مترمربع از زمین های پشتی کارخانه را خریداری کرده تا اینبار کارخانه تولید سیستم های تصفیه روغن های سوخته را راه اندازی کنیم .

وی افزود: ساخت و ساز کارخانه آغاز شده و خط بازیافت روغن سوخته هم خریداری و در حال نصب است .

الفتی گفت: روغن های سوخته های با روش های قدیمی عمدتا "اسیدزنی" می شدند که این کار موجب ایجاد لجن های اسیدی می شد اما ما با روش های جدید تصفیه این مواد را انجام می دهیم .

این مخترع کرمانشاهی گفت: چندین اختراع دارم که هنوز برای ثبت آنها اقدام نکردم و فعلا با توجه به اینکه درگیر پیگیری بحث صادرات محصولات هستیم ترجیح دادم اول این کار را پیش برده و در گام بعدی سراغ ثبت اختراع بروم .

وی افزود: درحال حاضر بازار محصولات ما داخل کشور است، اما پیگیر هستیم تا صادرات هم داشته و سهمی از بازارهای بین المللی و کشورهای دیگر بگیریم و برای این کار گواهی ایزو و کارت بازرگانی هم گرفته ایم .

این کارآفرین کرمانشاهی، عشق و علاقه را گام اول پیش روی به سمت کارآفرینی دانست و افزود: برخی افراد دوست دارند شغلی داشته باشند که صبح بروند سرکار و بعدازظهر برمیگردند کار تمام شود و برای همین ترجیح میدهند سراغ مشاغلی مثل کارمندی بروند وجرات پا گذاشتن به دنیای کارآفرینی را ندارند، اما کارآفرینان درست نقطه مقابل این افراد هستند و علاقه به کار و علاقه به کمک به دیگران آنها را به این سمت و سو می کشاند .

وی افزود: شما وقتی یک کارآفرین می شوید سعی می کنید در کنار اینکه خودتان از کار منتفع می شوید چندین نفر را مشغول به کار کرده و چرخ زندگی آنها را بچرخانید و تمام تلاش و دغدغه تان این می شود که کاری برای این کشور انجام دهید و گوشه ای از کار تولید را بگیرید .

* هیچ جا مثل "پارک علم و فناوری" دلسوزِ کارآفرینان نیست

الفتی به آشنایی خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اگر یک جای خوب در استان باشد، آن پارک علم و فناوری است، مرکزی که تمام نیروهایش به فکر کمک به کارآفرینان و مخترعان هستند، من بدون اغراق می گویم هیچ جایی در استان مثل پارک علم و فناوری دلسوز صنعت و کارآفرینان نیست .

این مخترع کرمانشاهی به عضویت چهارساله خود در پارک اشاره کرد و گفت: به محض اینکه در شهرک صنعتی بیستون مستقر شدیم از طرف پارک علم و فناوری به سوله آمدند و با تکمیل فرم، ما به عضویت پارک درآمدیم و در همان فاز اول در مرحله رشد قرار گرفتیم .

الفتی گفت: در کنار دریافت برخی تسهیلات و شرکت در کارگاه های آموزشی و مالیاتی، کمک هایی هم در حوزه های حسابداری و مالیاتی از پارک دریافت کردیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

    پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات