لینک بیلدینگ چیست و چگونه به بهترین شکل ممکن انجام دهیم؟


فهرست

تعریف لینک ‌بیلدینگ

الگوریتم پنگوئن همه چیز را تغییر داد

بک‌لینک چیست؟

قوانین گوگل در مورد بک‌لینک

به دنبال کیفیت باشید نه کمیت

تکنیک‌های لینک بیلدینگ

۴ نکته نهایی برای شروع کمپین لینک بیلدینگ خود

نتیجه‌گیری

لینک بیلدینگ چیست؟

اگر لینک‌ بیلدینگ در برنامه سئو ( SEO ) شما وجود ندارد بهتر است که هر چه سریع‌تر روش‌های خود را تغییر دهید. به دست آوردن بک‌لینک معتبر و مرتبط یکی از بهترین راه‌های بالا بردن رتبه‌بندی کلمات کلیدی و افزایش ترافیک ارگانیک است.

لینک بیلدینگ در سال‌های اخیر به میزان قابل توجه‌ای تغییر کرده است. افرادی که نتوانسته‌اند خود را با قوانین همیشه درحال تغییر و نیاز به مهارت، ابزار، جزئیات و پشتکار وفق بدهند از این قافله عقب مانده‌اند. روش‌های مختلفی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به منظور به دست آوردن بک‌لینک استفاده کرد.

گوگل اذعان داشته است که وب‌سایت‌های رنک یک همراه با محتوای ارزنده و عالی هستند. رتبه‌بندی بدون لینک‌سازی کار بسیار دشواری است. در حقیقت هنگامی که گوگل اهمیت لینک‌سازی را تایید کرده است، بهتر است که شما نیز به این موضوع بیش از پیش توجه کنید. در این یادداشت تمام آن چیزی را که باید در مورد لینک بیلدینگ بدانید و روش‌های موثر لینک‌ سازی شرح داده شده است.

تعریف لینک ‌بیلدینگ

به فرآیند کسب بک ‌لینک از سایر وب‌سایت‌ها به هدف افزایش حضور دامنه وب‌سایت خود در صفحه‌های نتیجه موتورهای جست­ وجو لینک بیلدینگ گفته می‌شود. موتورهای جستجو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که به طور پیوسته در حال تغییر هستند تا بهترین نتیجه را به کاربران خود ارائه بدهند.

اگرچه سیستم رتبه‌بندی گوگل عوامل مختلفی را در نظر می گیرد؛ اما بک‌لینک همیشه یکی از تاثیرگذارترین عوامل بوده است. در حقیقت از نظر گوگل پیوندها همان رای اعتماد سایت الف به سایت ب است. به همین دلیل هر چه بک‌لینک بیشتری کسب بکنید احتمال اینکه گوگل سایت شما را به عنوان یک منبع اطلاعات قابل اعتماد ببیند بیشتر است.

مطالعات مختلف نشان می‌دهند که اگر چه سئو ( SEO ) در حال پیشرفت و سازگاری با تغییر الگوریتم‌ها است؛ اما ارتباط زیادی بین لینک بیلدینگ و رتبه‌بندی وجود دارد. مطالعه داده‌های سال ۲۰۲۰ که توسط Backlinko و Ahrefs منتشر شده است نشان می‌دهد که صفحاتی که تعداد بک‌لینک بیشتری دارند رتبه بالاتری نسبت به صفحات با بک ‌لینک کمتر کسب کرده‌اند. این مطالعه همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تعداد دامنه‌هایی که وب‌سایت شما از آن‌ها بک‌لینک دریافت می‌کند ( Referring domain ) تاثیر قابل توجه‌ای در رتبه‌بندی دارد.

بهبودی رتبه‌بندی هدف اصلی لینک بیلدینگ است. با این حال درگیر شدن در این فرایند می‌تواند منجر به افزایش عملکرد شما شود. یکی از قابل توجه‌ترین مزایای لینک ‌سازی افزایش بازدید و شناخت بهتر برند است.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن همه چیز را تغییر داد

تا قبل از سال ۲۰۱۲ هر شخصی می‌توانست با افزودن لینک‌های مختلف به راحتی رتبه خود را بهبود ببخشد. در حقیقت بدون توجه به کیفیت محتوا آن‌ها در صفحه اول نتایج جست‌وجو قرار می‌گرفتند؛ اما در این سال گوگل با معرفی الگوریتم پنگوئن مبارزه خود را با لینک‌ بیلدینگ غیرطبیعی آغاز کرد.

گوگل به کمک این الگوریتم در صورت مشاهده نشانه‌هایی از لینک‌‌سازی به کمک روش‌های غیرمتعارف سایت خاطی را جریمه می‌کند. از آنجایی که ممکن است سایت خاطی از طریق خرید لینک رتبه بسیار خوبی را کسب کرده باشد حتی پس از بخشش گوگل نباید انتظار همان رتبه قبلی را داشته باشد.

علاوه بر این آن‌ها به دلیل رهایی از جریمه و بازگشت به میدان تمام لینک‌های خود را بی‌اثر می‌کنند. با توجه به این مساله ممکن است در این بین لینک‌های باارزشی نیز از دست برود.

کسب لینک طبیعی و معتبر و همچنین تولید محتوا بر اساس اولویت‌ها و نیازهای کاربران راه‌های در امان ماندن از غضب گوگل است.

بک لینک چیست

بک ‌لینک چیست؟

منظور از بک لینک در حقیقت ارجاع یک صفحه دیگر به صفحه وب‌سایت شما است. توجه داشته باشید که بک‌لینک با لینک خروجی متفاوت است و این دو را اشتباه نگیرید. در حقیقت لینک خروجی پیوندی است که از سمت سایت شما به سایت دیگری می‌رود.

به بک‌لینک گاهی اوقات لینک ورودی ( IBL ) نیز گفته می‌شود. این پیوندها در تعیین محبوبیت و اهمیتوب‌سایت شما بسیار تاثیرگذار هستند.

نقش بک‌لینک در رتبه‌بندی

گوگل بارها به این موضوع اشاره کرده است که محتوا و بک‌لینک دو عامل بسیار مهم در کسب رتبه هستند. بدون شک بدون بک‌لینک هیچ وب‌سایتی نمی‌تواند رتبه خوبی کسب کند. دلایل اهمیت لینک بیلدینگ عبارتند از:

  • لینک‌ها یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل به شمار می‌آیند.
  • لینک‌ها به محتوای مناسب اشاره دارند که شایسته کسب رتبه خوبی هستند.
  • لینک‌ها قدرت و اعتماد را القا می‌کنند.
  • گوگل اذعان داشته است که پیدا کردن یک وب‌سایت بدون بک‌لینک غیرممکن است.
  • گوگل از طریق لینک‌ها شما را پیدا می‌کند.

فراموش نکنید که لینک‌های ضعیف و خطرناک هیچ کمکی به افزایش رتبه شما نمی‌کنند. این لینک‌ها ممکن است به قیمت از دست دادن ترافیک ارگانیک تمام بشود. در حقیقت اگر چه لینک بیلدینگ نقش بسیار مهمی در کسب رتبه ایفا می‌کند اما هر لینکی ارزش ندارد.

ارزش یک لینک به عوامل بسیار زیادی مانند حوزه فعالیت، کشور و زبان و کلمات کلیدی بستگی دارد. متاسفانه هیچ قانون کلی و مشخصی وجود ندارد که بتوان با آن ارزش لینک را بررسی کرد. با این حال از خریداری لینک‌های خطرناک و غیرقابل اعتماد خودداری کنید.

بک لینک چیست

قوانین گوگل در مورد بک‌لینک

از آنجایی که ارزش لینک‌ها برابر نیست هنگام شروع لینک بیلدینگ باید بسیار مراقب باشید. برای کسب و کار و مشتریان خود لینک ایجاد کنید و آن‌ها را با محتوای عالی به یکدیگر مرتبط بکنید.

در حقیقت با این کار کاربران خود را همیشه راضی نگه می‌دارید،گوگل شما را در صفحه اول نتیجه نمایش می‌دهد و کسب و کار شما رشد خواهد کرد.

اطمینان حاصل کنید که لینک‌های ایجاد شده طبیعی هستند و گوگل پس از بررسی آن‌ها به این نتیجه نمی‌رسد که شما تلاش می‌کنید که الگوریتم جست‌وجو آن‌ها را دستکاری بکنید.

در ادامه به بررسی دستورالعمل‌های گوگل در مورد بک‌لینک خواهیم پرداخت تا تصویری روشن از نحوه لینک بیلدینگ موثر و نحوه دوری از ایجاد لینک بد ارائه دهیم. همه چیز در مورد کیفیت، مرتبط بودن و تحقق خواسته کاربر است.

لینک بیلدینگ خوب و بد از نظر گوگل
  • تبادل لینک : تا زمانی که شما بیش از حد به تبادل لینک نپردازید، لینک ‌دهیدو طرفه شما در مورد موضوع باشد و از دید کاربر معنا پیدا کنند تبادل لینک چیز بدی نیست. تبادل لینک بیش از حد تاثیر منفی در نتایج جستجو می‌گذارد.
  • بازاریابی محتوا :بسیار خوب است که مردم در مورد شما می‌نویسند و به وب‌سایت‌تان پیوند می‌دهند. اما فراموش نکنید این امر باید به طور طبیعی صورت بگیرد. برای مثال انکرتکست با کلمات کلیدی تجاری شما را با دردسر مواجه خواهد کرد.
  • وب دایرکتوری : بهترین دایرکتوری‌ها فهرست‌هایی هستند که اطلاعات مفیدی برای مشتریان شما فراهم می‌کنند. ارتباط کلید موفقیت لینک بیلدینگ است. بنابراین ایجاد لینک در دایرکتوری‌ها بازار هدف متصل به وب‌سایت‌های آموزشی مرتبط با حوزه کاری شما مفید است.

فراموش نکنید که افزودن سایت خود به هر دایرکتوری تنها جهت کسب بک‌لینک تاثیر منفی بر رتبه‌ شما خواهد گذاشت. شما نباید لینک خود را به دایرکتوری که خواسته‌های کاربران را محقق نمی‌کند و از صفحه نتایج گوگل حذف شده است اضافه کنید.

  • فروم و وبلاگ : اگر در یک بحث فعال در یک فروم یا وبلاگ که به حوزه شما مرتبط است شرکت کردید و اگر نظر محتوا باارزش است دیگر نیاز نیست نگران به اشتراک گذاشتن یک لینک مرتبط باشید. با این وجود مراقب باشید که با استفاده از کلمات کلیدی تجاری در انکرتکست خود در این کار زیاده‌روی نکنید.

با این حال از استفاده از لینک در نظرات غیرمفید و امضا خود خودداری کنید. به دو مثال زیر برای درک بهتر این موضوع توجه بکنید:

نظر غیر مفید: متشکرم، این اطلاعات بسیار مفید هستند. آژانس تبلیغاتی پینک

امضا: آژانس تخصص خدمات سئوپینک

لینک بیلدینگ خوب و بد

خرید لینک

یکی از مواردی که در لینک بیلدینگ خوب از نظر گوگل باید به آن توجه کرد سرمایه‌گذاری در ایجاد محتوای باکیفیت و تبلیغات به گونه‌ای که بک‌لینک‌ها طبیعی جلوه کنند است. هزینه این روش بدون شک از خرید یک دسته بک‌لینک بیشتر نخواهد بود. اگر چه این روش به صبر بیشتری نیاز دارد اما در نهایت نتایج بهتری کسب خواهید کرد.

اگر می‌خواهید روند بدون خطری را طی کنید بهتر است که به دنبال خرید لینک نباشید. علاوه بر این اگر این کار را انجام داده‌اید در اولین فرصت از شر آن‌ها خلاص شوید. گوگل به وضوح بیان کرده است که خرید بک‌لینک برای بهبود رتبه‌بندی نقض قوانین و دستورالعمل‌ها است.

آن‌ها لینک‌ها را مهر تایید و رای اعتماد می‌دانند و خرید رای غیراخلاقی است. در حقیقت خرید لینک بی‌کیفیت نه تنها اتلاف پول و زمان است بلکه بسیار خطرناک است زیرا ممکن است منجر به جریمه شوند.

مقاله زیر را بخوانید:

کامنت مارکتینگ چیست؟

لینک بیلدینگ چیست

به دنبال کیفیت باشید نه کمیت

همانطور که اشاره شد در گذشته لینک بیلدینگ به وسیله تکنیک‌های اسپم (کلاه سیاه) همراه بود که از خلاهای موجود در الگوریتم‌هایموتورهای جستجو بهره می‌برد. اما با پیشرفت گوگل شناسایی طرح‌های لینک‌سازی و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی که دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند نیز بهتر شده است.

یادگیری نحوه ارزیابی کیفیت یک وب‌سایت برای به دست آوردن بک‌لینک یک مهارت مهم برای هر کسی است. در اینجا برخی از عواملی که باید هنگام لینک‌سازی در نظر بگیرید آورده شده است.

عوامل ارزیابی
  • مرتبط بودن: بدون اغراق باید گفت که مرتبط بودن کلید موفقیت در لینک‌بیلدینگ است. از خود بپرسید آیالینکی که وب‌سایت شما در صفحه دیگری درج شده است منطقی است یا خیر. آیا بین موضوع ارائه شده و شما ارتباط منطقی وجود دارد؟ اگر نمی‌توانید دلیل لینک دادن به وب‌سایت خود را توضیح بدهید بعید است که بتوانیدلینکی را به دست بیاورید.
  • اعتبار صفحه و اعتبار دامنه: ابزار Moz برای ارزیابی اعتبار دامنه و اعتبار صفحه از مقیاس لگاریتمی۱ تا ۱۰۰ جهت پیش‌بینیرتبه‌بندیوب‌سایت در صفحه‌های نتایج موتور جستجو استفاده می‌کند. این یک روش خوب برای مشخص کردن اعتبار عمومی یک وب‌سایت است. تنها به یاد داشته باشید که امتیاز یک برآورد کلی است و هیچ ارتباطی با گوگل ندارد.
  • Trust Flow and Citation Flow : Trust Flow معیاری برای ارزیابی قابل اعتماد بودن یک وب‌سایت بر اساس کیفیت بک‌لینک‌ها است. Citation Flow نیز میزان تاثیرگذاری یک صفحه بر اساس تعداد وب‌سایت‌هایی است که به آن لینک داده‌اند. امتیازها بین ۱ تا ۱۰۰ هستند.
  • ترافیک: وب‌سایت‌های باکیفیت بدون افت چشم‌گیر در یک سال گذشته ترافیک ثابتی دارند. هنگام لینک بیلدینگ مراقب وب‌سایت‌هایی با ۱۰۰ بازدیدکننده باشید.
  • به غریزه خود اعتماد بکنید. اگر چه این مساله به تجربه زیادی نیاز دارد؛ اما هنگام ارزیابی وب‌سایت بهتر است از احساس خود پیروی کنید. آیا طراحی و چیدمان وب‌سایت قدیمی است؟ در این صورت احتمال به روز نشدن صفحه بسیار زیاد است. آیا لینک‌های خارجی زیادی در صفحه وجود دارد که به نظر می‌رسد به موضوع آن صفحه مرتبط نیستند؟ این می‌تواند نشان دهد که وب‌سایت مورد نظر شما از روش‌هایغیرمتعارف استفاده می‌کند و قبل از درخواست لینک باید بررسی‌های بیشتری انجام بدهید.

تکنیک‌های لینک بیلدینگ

تکنیک‌های لینک بیلدینگ

در مورد اهمیت لینک بیلدینگ، قوانین گوگل و نحوه تعیین کیفیت یک شریک مناسب جهت تبادل لینک صحبت کردیم؛ اما مسیر کسب بک‌لینک از کجا شروع می‌شود؟ چگونه وب‌سایت‌هایی را پیدا بکنیم که بخواهند با ما کار بکنند؟ کدام یک از صفحه‌های وب‌سایت بهترین ویژگی‌ها را جهت کسب بک‌لینک دارند؟

ابزارهای زیادی برای ارزیابی تمام عوامل تاثیرگذار در لینک بیلدینگ وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. علاوه بر این قبل از هر چیزی می‌توانید به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید کدام استراتژی یا کلمه‌های کلیدی خوب عمل می‌کنند. به طور کلی بهتر است مراقب رفتار رقبا و لینک‌های دریافتی آن‌ها باشید.

اگر چه لینک بیلدینگ کار ساده‌ای نیست؛ اما تکنیک‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها بدون زحمت و هزینه قابل توجه‌ای لینک‌سازی را شروع کنید. در ادامه به بررسی این تکنیک‌ها پرداخته شده است.

درخواست بک ‌لینک

در برخی از موارد ناشران بدون اطلاع شما در یک مقاله به برندتان اشاره می‌کنند. این مساله یکی از شرایط بسیار عالی است که می‌تواند هنگام لینک بیلدینگ با ان مواجه شد. در مواردی که به کسب و کار شما ذکر شده است اما لینکی وجود ندارد می‌توانید درخواست خود را ارسال کنید و از آن‌ها بپرسید آیا می‌توانند در آن مقاله لینکی مرتبط با وب‌سایت شما درج کنند.

شما می‌توانید به کمک دستور زیر به طور اختصاصی در مورد برند خود در گوگل جست‌وجو بکنید تا از نتایجی که به شما نشان داده می‌شود بهره ببرید.شما می‌توانید پس از باز کردن هر کدام از لینک‌ها با کلیک راست کردن در صفحه و انتخاب گزینه « View page source » و جستجو نام وب‌سایت خود از لینک‌دهی به آن اطلاع پیدا بکنید.

درخواست بک لینک

علاوه بر این شما می‌توانید از دوستان، اقوام، همکاران، شرکا یا مشتریان خود بک‌لینک بخواهید. این درخواست نقطه شروع بسیار خوبی برای لینک بیلدینگ به حساب می‌آید. با این وجود فراموش نکنید که قبل از هر چیزی از این موضوع اطمینان حاصل کنید که از وب‌سایت مرتبط با خود کمک بگیرید. در غیر اینصورت نه تنها مفید نیست بلکه ممکن حتی مضر هم باشد.

نظرات مشتریان و کاربران

بسیاری از مشاغل به شما فرصت می‌دهند که چند کلمه در مورد تجربه استفاده از محصولاتشان بگویید.

اینیک روش عالی برای ایجاد اعتماد است. از آن گذشته یک فرصت عالی برای شما است که از آن سایتبک‌لینک و بازدید بگیرید. در بیشتر موارد میزان بازدید از طریق نظر شما در بخش تجربه کاربران سایروب‌سایت‌ها از میزان بازدید کسب شده از طریق ایمیل بیشتر است.

از طریق این روش دو طرف ماجرا علاوه بر گسترده کردن روابط کاری خود از این توافق سود خواهند برد.

بلاگ

یکی از بزرگترین اشتباه‌هایی که هنگام لینک بیلدینگ دیده شده است ایجاد یک وبلاگ با یک پست و یک لینک داخلی به وب‌سایت خود است. اگر این کار را انجام دهید نه تنها وقت خود را تلف کردید، بلکه احتمالا یک لینک خطرناک برای خود ایجاد کردید. اگر می‌خواهید وبلاگی برای خود داشته باشید، باید آن را با ارسال پست‌های منظم زنده نگه دارید.

عجله نکنید و بر حوزه کاری خود و نیازهای مشتری تمرکز کنید. با گذشت زمان به احتمال زیاد اعتباربیشتری کسب می‌کنید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط، مفید و دارای ساختار مناسب است. این تنها راهی است که می‌توانید از طریق آن امیدوار به کسب بک‌لینک باشید.

مقاله زیر را بخوانید:

همه چیز در مورد سئو داخلی

پست مهمان

اگر زمان و منابع لازم جهت ایجاد محتوا برایو ب‌سایت‌های حوزه کاری خود دارد می‌توانید پست مهمان را در استراتژی لینک بیلدینگ خود قرار دهید.

پست مهمان به طور معمول ارتباط با سایر وب‌سایت‌های معتبر و نشریات آنلاین و پیشنهاد تولید محتوا برای آن‌ها است. در ازای تهیه محتوا با کیفیت بالا برایوب‌سایت آن‌ها  اغلب به شما این امکان را می‌دهند که در آن یادداشت به وب‌سایت خود لینک دهید.

از آنجایی که این تاکتیک نیاز به ایجادیک محتوای جدید برای هر لینک دارد به زمان و تلاش بیشتری نسبت به سایر تکنیک‌های لینک بیلدینگ که اشاره کرده‌ایم نیاز دارد. با این حال طبق تحقیقات صورت گرفته این روش محبوب‌ترین روش کسب بک‌لینکبه حساب می‌آید. این روش میان کسب و کارهایی که نگران صفحه‌هایوب‌سایت خود هستند که به صورت طبیعی ترافیک کمتری به خود جذب می‌کنند بیش از سایر افراد محبوب است.

لازم به ذکر است که اطمینان حاصل کنید که در وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر که بازدید ماهانه قابل قبولی دارند یادداشت بنویسید. از آن گذشته به یاد داشته باشید که اگر پولی بابت انتشار پست مهمان پرداخت کنید ممکن است از طرف گوگل شناسایی و با جریمه روبرو شوید.

احیا لینک‌های از دست رفته

گاهی اوقات ممکن است با بک‌لینک‌های خراب مواجه شوید. برای مثال ممکن است آدرس صفحه شما تغییر کرده باشید یا مدیر وب‌سایت لینک شما را به درستی تایپ نکرده باشید. در هر دو مورد اینبک‌لینک‌ها با خطای ۴۰۴ روبرو خواهند شد.

چنین مشکلی به طور معمول پس از راه‌اندازی مجدد سایت یا انتقال دامنه به دامنه جدید رخ می‌دهد. برای حل آن باید این بک‌لینک‌ها را هنگام لینک بیلدینگ با هدایت به صفحه دیگری احیا بکنید.

ویکی‌پدیا از نظر گوگل یک سایت قابل اعتماد است. لینک‌های مرده که به عنوان منبع در مقاله‌های ویکی‌پدیا درج شده است را می‌توانید پیدا و جایگزین بکنید. اگر چه تاثیر لینک‌های نوفالو به اندازه دوفالو نیست؛ اما باز هم اعتماد زیادی از طریق آن‌ها به خصوص لینک‌های ویکی‌پدیا منتقل می‌شود.

تولید محتوا چیست

تولید محتوا

استفاده از محتوا یکی از موثرترین و کارآمدترین روش‌ها برای اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت یک کمپین لینک بیلدینگ به شمار می‌آید. تولید محتوا تاکتیک اصلی بسیاری از کسب و کارها جهت کسب بک‌لینک است.

برخلاف پست مهمان که نوشتن برای وب‌سایت دیگران است لینک بیلدینگ مبتنی بر محتوا ایجاد یک مطلب برای وب‌سایت خود و استفاده از آن برای کسب بک‌لینک است.

شما ممکن است پیش از خواندن این یادداشت تولید محتوا را شروع کرده باشید اما به یاد داشته باشید که لینک‌سازی مبتنی بر محتوا به سادگی ارسال پست وبلاگ یا تبلیغات در اینترنت نیست.

هدف اصلی گوگل مانند هر شرکت دیگری کسب درآمد است. همانطور که می‌دانید بدون تجربه کاربری خوب کسب درآمد امکان‌پذیر نیست. تجربه کاربری خوب با نتایج جستجو مرتبط همراه است. اگر آن‌ها نتوانند نتایج مرتبط را نشان دهند کاربران ممکن است به استفاده از موتور جستجوی دیگری روی بیاورند.

محتوای عالی از نگاه گوگل محتواییتحریک‌کننده، قابل کشف، مفید، در دسترس، معتبر و ارزشمند است.علاوه بر این برخی از انواع محتواها در جذب لینک نسبت به سایر موارد بهتر عمل می‌کنند. برای مثال محتواهایی مانند اینفوگرافیک بیش از سایر موارد مورد توجه سایر وب‌سایت‌ها قرار گرفته و بک‌لینک دریافت می‌کند.

از آنجایی که مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند تا آنجایی که ممکن است ارزش و اعتماد را ارائه دهند، باید به فکر تولید محتوا مفید و آموزنده باشید. در حقیقت آن‌ها اغلب در انتخاب منابع برای مطالب خود وسواس به خرج می‌دهند.

سایر وب‌سایت‌ها هیچ علاقه‌ای به اشاره به یک پست کوتاه و ساده در وبلاگ شما که به طور مکرر خدمات شما را تبلیغ می‌کند ندارند. آن‌ها می‌خواهند به منابعی پیوند دهند که به عنوان یک راهنمای جامع در مورد یک موضوع مشخص عمل می‌کنند.

تدوین استراتژی محتوایی با راز

مقالات پژوهشی و تحقیقات

نظر شخصی شما به خصوص اگر برای مدت زیادی در یک حوزه فعالیت کرده باشید می‌تواند جالب و ارزشمند باشد. با این حال اگر می‌خواهید به عنوان یک مرجع قدرتمند و قابل اعتماد دیده شوید باید حقایق و آمارها را منتشر بکنید. به همین دلیل شما می‌توانید به سراغ مقالات پژوهشی، مطالعات موردی، بررسی‌ها و مقایسه‌ها بروید.

از آنجایی که محتوای تازه در هر حوزه‌ای حائز اهمیت است سعی کنید که اولین نفری باشید که در مورد یک موضوع خاص می‌نویسد. تمام داده‌های مرتبط با محتوا، نتایج، نمودارها و منابع مورد استفاده را در تحقیقات خود ذکر بکنید.

خبرنامه

خبرنامه

در بیشتر موارد دیده شده است که صاحبان کسب و کار هنگام برنامه‌ریزی برای لینک بیلدینگ توجه زیادی به خبرنامه نمی‌کنند. با این حال در صورت استفاده صحیح از این تکنیک مزایای زیادی نصیب شما خواهد شد.

انتشار یک خبرنامه باعث افزایش توجه و آگاهی خوانندگان و مشتریان شما می‌شود. محتوای باکیفیت و رغبت‌انگیز احتمال اشتراک‌گذاری را افزایش می‌دهد تا در نتیجه میزان بازدید شما و تعداد بک‌لینک‌ها بالا برود.

سعی کنید در خبرنامه‌های خود پیشنهادهایی از قبیل ثبت‌نام در وبینارها، دانلود کتاب الکترونیکی یا وایت پیپر (اوراق سفید) را ارائه دهید.

نوشتن رپورتاژ با راز

لینک بیلدینگ محلی

لینک بیلدینگ محلی عملی است که در آن وب‌سایت‌های دیگر در منطقه شما به سایت شما پیوند می‌دهند. اگر چه این روش یکی از بهترین تاکتیک‌های دستیابی به بک‌لینک برای سازمان‌ها کوچک به شمار می‌آید؛ اما ممکن است با مشکلات زیادی مانند فرصت‌های محدود مواجه شوید.

به خاطر داشته باشید که این روش زمانی بسیار موثر است که به دنبال سایت‌هایی باشید که علاوه بر معتبر و مرتبط بودن دارای امتیاز اعتبار دامنه پایینی باشند.

اگر در حال حاضر با سایر مشاغل منطقه خود همکاری می‌کنید ببینید آیا می‌توانید ار هر یک از این روابط برای کسب بک‌لینک استفاده بکنیدیا خیر.

از دیگر روش‌های لینک بیلدینگ محلی می‌توان به ایجاد محتوای با ارزش خبری اشاره کرد که می‌توانید در وب‌سایت‌های محلی قرار بدهید.وب‌سایت‌های شهر خود مانند وب‌سایت‌های کتابخانه‌ها، سازمان‌های دولتی یا مدارس را بررسی بکنید. پس از بررسی مشخص کنید که کدام یک از آن‌ها به حوزه شما مرتبط است.

مقاله زیر را بخوانید:

نکات طلایی تولید محتوا برای شبکه ‌های اجتماعی و اهمیت آن

۴ نکته نهایی برای شروع کمپین لینکبیلدینگ خود

۴ نکته نهایی برای شروع کمپین لینک بیلدینگ خود استراتژی

اگر چه ممکن است ایده‌های زیادی برای چگونگی شروع کسب بک‌لینک برای وب‌سایت خود داشته باشید اما تهیه یک استراتژی قبل از شروع کار کمپین لینک بیلدینگ بسیار مهم است. بدون وجود یک استراتژی مشخص و واضح انحراف از مسیر بسیار آسان و دانستن این موضوع که در چه زمانی به اهداف خود رسیده‌اید بسیار دشوار است.

در استراتژی خود در نظر بگیرید که در هر ماه چقدر می‌توانید زمان صرف لینک بیلدینگ بکنید. علاوه بر این استراتژی به شرایط محتوا فعلی شما بستگی دارد. در اغلب موارد بهتر است که قبل از شروع کارزار لینک‌سازی خود بر روی تولید محتوا تمرکز کنید.

ابزار لازم

علاوه بر استراتژی قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که ابزار لازم را در اختیار دارید. Moz ، SEMrush ، Majestic و Ahrefs از مفیدترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل رقبا و فرصت‌ها به حساب می‌آیند. برای سازماندهی ایمیل‌های خود می‌توانید از BuzzStream استفاده بکنید.

زیر نظر داشتن میزان موفقیت

با پیگیری تعداد سایت‌هایی که به آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اید، تعداد پاسخ‌هایی که دریافت کرده‌اید و معیارهای مهمی مانند اعتبار دامنه یا Trust Flow از سایت‌هایی که بک‌لینک دریافت کرده‌اید میزان موفقیت خود را بسنجید.

با نظارت بر موفقیت خود می‌توانید بهترین تاکتیک‌هایی را که به درد شما می‌خورد، مشخص کنید.

صبور باشید

لینک بیلدینگ می‌تواند یک فرآیند بسیار خسته‌کننده باشد. در حقیقت ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا بتوانید بک‌لینک با کیفیت بالا به دست بیاورید. از این رو برای کسب موفقیت به ویژه هنگامی که اولین بار کار خود را شروع می ‌کنید بسیار مهم است که صبور باشید.

حتی با وجود شگفت‌انگیزترین محتوا و بهترین ابزارها ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که از هیچ یک از راه‌های ارتباطی خود پاسخی دریافت نکنید. دلسرد نشوید و به کار خود با تلاش بیشتر ادامه بدهید. در صورت نیاز می‌توانید تاکتیک‌های خود را بازبینی و بررسی بکنید. به یاد داشته باشید که با پایبند بودن به برنامه و اهداف خود بازدهی بیشتری در انتظار شما خواهد بود.

تبلیغات در وب با راز

نتیجه‌گیری

اگر چه  لینک بیلدینگ نقش بسزایی در افزایش ترافیک و کسب رتبه مناسب ایفا می‌کند اما با کسب بک‌لینک از راه‌های غیرمتعارف مانند خریدن لینک با مجازات از طرف گوگل مواجه خواهید شد. علاوه بر این وب‌سایت‌های مورد نظر خود که قرار است به عنوان یک شریک با آن‌ها همکاری کنید را ارزیابی بکنید.

شما می‌توانیدروش‌های بی‌خطر اما تاثیرگذاری مانند پست مهمان، تولید محتوا یا احیا لینک‌های از دست رفته را در استراتژی‌ خود در نظر بگیرید. فراموش نکنید که با یک استراتژی مناسب، پایبندی به اصول و صبوری می‌توانید به هدف خود برسید.

اگر می‌خواهید درباره مراحل لینک بیلدینگ و بهبود عملکرد خود بیشتر بدانید می‌توانید با تیم ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راز در تماس باشید تا از تجربه تیم ما در زمینه لینک‌ سازی بهره ببرید.

تبلیغ کلیکی با راز

مطالب مرتبط:

سئوی خارجی یا OFF-PAGE SEO چیست؟ پارامترهای UTM و اهمیت آن‌ها را در دیجیتال مارکتینگ بشناسید چگالی کلمات کلیدی محتوا چیست؟ صفر تا صد آن را یاد بگیرید
لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    منبع خبر

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

    ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

      نظرات