از محصول شرکت دانش بنیان زیست فناوری نوین درمان پرسیا ویستا مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس رونمایی شد

از محصول شرکت دانش بنیان زیست فناوری نوین درمان پرسیا ویستا مستقر در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس رونمایی شد



دکتر حسن حبیبی رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ۱۶ محصول حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی واحدهای فناور و دانش بنیان سراسر کشور با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری رونمایی شد.


حبیبی افزود: شرکت دانش بنیان نوین درمان پرسیا ویستا از شرکت های مستقر در مرکز رشد جامع علم و فناوری خلیج فارس با ارائه محصول کیت استخراج اگزوزوم در این مراسم حضور داشت و از محصول این شرکت دانش بنیان رونمایی شد.

علیرضا افشار مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان زیست فناوری نوین درمان پرسیا ویستا اظهار داشت: پرسیا ویستا در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به منظور انجام فعالیت دانش‌بنیانی سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و مهندسی بافت فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت هم اکنون در پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر مستقر است و انواع خدمات سلولی نظیر ارائه انواع رده‌های سلول‌های بنیادی و سرطانی، خدمات مبتنی بر محصولات سلولی نظیر اگزوزوم و خدمات مبتنی بر مهندسی بافت را به پژوهشگران عرضه می‌کند.

افشار افزود: یکی از محصولات نوین این شرکت، کیت استخراج اگزوزوم است. اگزوزوم، ذرات ویزیکولی با اندازه نانومتری مستخرج از سلول هستند که حاوی پیام‌هایی از سلول مادری خود است که در ارتباطات بین سلولی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. ذرات اگزوزوم حاوی خواص درمانی قابل توجهی میباشند.

مدیر تیم‌ تحقیق و توسعه شرکت نوین درمان پرسیا ویستا اضافه کرد: به جز روش استخراج به وسیله اولتراسانتریفیوژ که به عنوان روش کنترل مقایسه‌ای و استاندارد شناخته می‌شود، بقیه روش ها به علت ناکارآمدی و درصد خلوص پایین استخراج اگزوزوم و گران بودن کمتر استفاده می شوند. روش اولتراسانتیرفیوژ با وجود خلوص بالا برای استخراج اگزوزوم ها، به دو مشکل اساسی محدود است که علاوه بر گران قیمت بودن، استخراج اگزوزوم را به صورت ناخالصی انجام میدهد که در روش های درمانی می توانند مداخله گر باشند. همچنین دستگاه اولتراسانترفیوژ دستگاهی بسیار گران قیمت بوده که متاسفانه به دلیل تحریم ها واردات آن دچار مشکل بوده و تعداد محدودی از این دستگاه در ایران موجود میباشد. برای حل این مشکلات، ساخت کیت اختصاصی استخراج اگزوزوم‌ها منطقی به نظر می‌رسد. این کیت ضمن استخراج اگزوزوم با خلوص بالا، محدودیت‌های نیاز به اولتراسانتریفیوژ را برطرف می‌کند. بنابراین جایگزین بسیار مناسبی برای روش اولتراسانتریفیوژ خواهد بود. اگزوزوم های استخراج شده توسط این کیت می‌تواند در مطالعات پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    منبع خبر

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر)

    پارک علم وفناوری خلیج فارس (بوشهر) یک پارک علم و فناوری در شهر بوشهر می باشد

      نظرات