بازار گردشگری ایران محروم از حضور فعال کارآفرینان

بازار گردشگری و خدمات تفریحی-مسافرتی در ایران به‌دلیل نبود مسیر روشن برای ورود کارآفرینان حوزه فضای مجازی و کسب‌و‌کارهای الکترونیکی، فعلا از مزایای فعالیت فراگیر استارت‌آپ‌ها محروم است. طی سال‌های اخیر نیز حوزه گردشگری رنگ و بویی تازه به خود گرفته به‌طوری‌که با استفاده از کمترین سرمایه‌گذاری و با استفاده از فضای مجازی افراد می‌توانند کسب‌و‌کارهای گردشگری جدیدی برای خود راه‌اندازی کنند. در حال حاضر افرادی که قصد فعالیت در حوزه استارت‌آپ گردشگری را دارند باید از چند ارگان یا مرجع مختلف همانند سازمان هواپیمایی، سازمان تجارت الکترونیک و اتحادیه فضای مجازی مجوز دریافت کنند. ولی تیموری معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز درخصوص مجوز گردشگری مجازی گفت: از سال ۹۴ به مدت یک سال سازمان میراث فرهنگی که در حال حاضر به وزارتخانه تبدیل شده طبق اختیاراتی که داشت به حدود ۴۰ استارت‌آپ در حوزه گردشگری مجوز داد، اما در پی اعتراض «مرکز توسعه تجارت الکترونیک» این اختیار از ما سلب شد و سایر نهادها به این فعالیت مجوز اعطا کردند. علاوه‌بر آن تداخل اداری که بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف همچون وزارتخانه میراث فرهنگی، سازمان هواپیمایی، سازمان تجارت الکترونیک و اتحادیه فضای مجازی وجود دارد موجب شده هر روز یک ارگان از متقاضیان راه‌اندازی فعالیت‌های استارت‌آپی در حوزه گردشگری درخواست مجوز کند.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات